Obligatiefondsen
TIP
Obligatiefondsen
Hallo,
Is het de moment om in te stappen in obligatiefondsen? Zo ja, welke regio en/of sector?
Mvg
Barth
Is het de moment om in te stappen in obligatiefondsen? Zo ja, welke regio en/of sector?
Mvg
Barth
Re: Obligatiefondsen
Ik ben fan van deze:
Robeco High Yield Bonds
LU0085136942 (kap)
LU0454740118 (distributie/kwartaal, kan nu aangekocht worden) Return +- 4%/jaar netto
Fidelity European High Yield
LU0110060430 (distributie/jaarlijks, best aankopen in augustus) Return +- 4%/jaar netto
Franklin Templeton en Petercam hebben ook obligatiefondsen, met gelijkaardige resultaten (maar instapkosten of iets instabieler).
Robeco High Yield Bonds
LU0085136942 (kap)
LU0454740118 (distributie/kwartaal, kan nu aangekocht worden) Return +- 4%/jaar netto
Fidelity European High Yield
LU0110060430 (distributie/jaarlijks, best aankopen in augustus) Return +- 4%/jaar netto
Franklin Templeton en Petercam hebben ook obligatiefondsen, met gelijkaardige resultaten (maar instapkosten of iets instabieler).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lees eventueel ook: wat-met-obligatiefondsen-in-2013-t14316 ... tiefondsen" onclick="window.open(this.href);return false;barth70 schreef:Hallo,
Mvg
Barth
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
barth70 schreef:Hallo,
Mvg
Barth
Barth, de rente is zeer laag (en zal nog lang zeer laag blijven) en daardoor zijn obligaties geen al te aantrekkelijke activa-klasse.
Hoi,
zoals Josbos aanhaalt...zijn "high yield" obligaties dan ook niet meer interessant?
Mvg
Barth
zoals Josbos aanhaalt...zijn "high yield" obligaties dan ook niet meer interessant?
Mvg
Barth
High Yield obligaties doen het nog altijd goed !
Ik heb de mijnen bij Belfius ( en op aanraden van, niettegenstaande een tip van mij ) veel te vroeg verkocht
!
Ik heb de mijnen bij Belfius ( en op aanraden van, niettegenstaande een tip van mij ) veel te vroeg verkocht
Laatst gewijzigd door evita op 7 januari 2014, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
bedrijfsobligaties kopen op de secundaire markt (= 'high yield')
vb Rickmers obligatie 8,875% bruto : scheepvaart
scheepvaart (containervaart) komt stillekesaan uit haar dieptepunt
zie investering van Saverys in Euronav
is ook uitvoerig beschreven in de 'kritische belegger' en zij hebben daar ook een positie in genomen
een berekend risico heet dit
obligatiefondsen brengen veel te weinig op!!
is ook uitvoerig beschreven in de 'kritische belegger' en zij hebben daar ook een positie in genomen
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Fwybo erg bedankt om dit te delen.
In ruil ééntje van een Franse warenhuisketen; staat misschien al een beetje hoog maar de rent past zich aan mocht deze stijgen.
Wel achtergesteld perpetual
http://vladeracken.nl/een-perpetual-van ... -guichard/" onclick="window.open(this.href);return false;
In ruil ééntje van een Franse warenhuisketen; staat misschien al een beetje hoog maar de rent past zich aan mocht deze stijgen.
Wel achtergesteld perpetual
http://vladeracken.nl/een-perpetual-van ... -guichard/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
anonymous9
Betaal je geen dubbele voorheffing op de interesten omdat de ISINcode met een FR begint? IK moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik enkel al XS-isincodes heb durven kopen totnogtoe. Kan iemand hier een duidelijk antwoord op geven?JulusCesar schreef:Fwybo erg bedankt om dit te delen.
Wel achtergesteld perpetual![]()
BB rating van één emittent , you never know what happens in The future,geef mij maar een fonds in het High Yield segmentfwybo schreef:bedrijfsobligaties kopen op de secundaire markt (= 'high yield')
Waarschijnlijk met grote risico's? Vbn?evita schreef:High Yield obligaties doen het nog altijd goed !
Ik heb de mijnen bij Belfius ( en op aanraden van, niettegenstaande een tip van mij ) veel te vroeg verkocht![]()
![]()
!
Waar heb ik gezegd dat ze niet interessant zijn? Net wel. Het zijn de normale obligatiefondsen, waar AA-grade obligaties inzitten, die het minder doen, omdat de overheden tegen de OLO uitgiftes doen en de OLO vrij laag staat.barth70 schreef:Hoi,
Mvg
Barth
High Yields, bevatten voornamelijk B obligaties, met hogere rendementen, in een fonds heb je daarin de "zekerheid" nog dat als 1 onderliggende obligatie niet meer terugbetaald wordt, dit geen groot effect heeft op het rendement van dit fonds.
Anders zou ik die voorbeelden niet gegeven hebben
Ik heb ze op 23/03/2013, op sterk aanraden van de bank, verkocht aan 689,48 euro en nu is de koers 915,43 euroMonrose schreef:Waarschijnlijk met grote risico's? Vbn?evita schreef:High Yield obligaties doen het nog altijd goed !
Ik heb de mijnen bij Belfius ( en op aanraden van, niettegenstaande een tip van mij ) veel te vroeg verkocht![]()
![]()
!
https://www.belfius.be/info/NL/SparenEn ... 0012119607" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat hebben we hieruit geleerd
Nooit of te nimmer uw bankier vertrouwen. Hij spreekt ten allen tijde voor zijn eigen winkel.
Ik denk dat de rente nog een tijdje laag zal blijven, zijn High Yield obligatiefondsen nog koopwaardig ?