Bij welke bank/verzekeraar ben je het best af
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij welke bank/verzekeraar ben je het best af
Ik ben al jaren bij Argenta zowel voor auto-brand als familiale verzekering. Ik denk dat ze competitief zijn en voordelig en ook omdat dat het gemakkelijkste is. Ik ben er ook tevreden over maar heb het gelukkig nog nooit nodig gehad. Toch lijkt het mij eens interessant om eens te luisteren naar andere forumgangers. Ik ben ook bij ING maar vooral hun autoverzekering swingt de pan uit en zij hebben mij nog niet kunnen overtuigen al hoor ik wel elk jaar van de kantoorhouder dat ze beter zijn dan Argenta. Nu denk ik erover na om toch eens te gaan informeren bij bvb Record Bank, zelfde groep als ING, maar bieden denk ik van diverse maatschappijen verzekeringen aan en bekijken wat voor jou het voordeligst is, niet? Deutsche Bank doet niet in verzekeringen of vergis mij, misschien via een andere maatschappij? Of lijkt het jullie beter om eens te gaan vergelijken bij een verzekeraar zoals DVV. Wat zijn jullie ervaringen. Moesten jullie specifieker willen zijn voor een welbepaald kantoor, ik ben van Antwerpen dus... Bedankt voor jullie tips!
Re: Bij welke bank/verzekeraar ben je het best af
al gehoord van het groene gras aan de overkant ?
nu als ge tevreden en het premieverschil is niet groot , waarom dan wijzigen ?
en een andere is altijd beter , de verzekering is bijkomend , maar men gaat u proberen verleiden.
met wat fondsen van de bank en allerlei andere zaken waar zij beter van worden.
en fabeltjes duik maar eens in historie postings hier op forum.
hoor regelmatig nog verzekering van auto kind op eigen naam is peperduur.
en daar gaan dan vele makelaars ( in ruime zin , bvb kantoorhouders ) sowieso in de fout.
bij sommige maatschappijen starten kinderen op eigen naam aan bonus malus ouders.
maar ja makelaars , kantoorhouders en zoveel mogelijk binnenrijven.
en de meesten geloven die verhaaltjes.
nu als ge tevreden en het premieverschil is niet groot , waarom dan wijzigen ?
en een andere is altijd beter , de verzekering is bijkomend , maar men gaat u proberen verleiden.
met wat fondsen van de bank en allerlei andere zaken waar zij beter van worden.
en fabeltjes duik maar eens in historie postings hier op forum.
hoor regelmatig nog verzekering van auto kind op eigen naam is peperduur.
en daar gaan dan vele makelaars ( in ruime zin , bvb kantoorhouders ) sowieso in de fout.
bij sommige maatschappijen starten kinderen op eigen naam aan bonus malus ouders.
maar ja makelaars , kantoorhouders en zoveel mogelijk binnenrijven.
en de meesten geloven die verhaaltjes.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in Platin. Ik wilde gewoon maar even polsen, dat is al. Jullie hebben ongetwijfeld al meer ervaring dan ik en dus leek het me toch eens interessant. Niet elke verzekering is hetzelfde hé:-)
Ik denk niet dat er een bank- of andere- verzekeraar bestaat die voor álle types van verzekeringen aan te bevelen is.
Voor woning-(brand-)verzekering zijn er een paar verzekeraars die de beste contracten aanbieden, maar dezen zijn dan weer minder interessant voor hun andere verzekeringen.
En voor autoverzekeringen wordt het al helemaal moeilijk : daar is het per verzekerde verschillend; afhankelijk van je leeftijd, je woonplaats (stad of niet), type auto, soms ook aantal kms/jaar, enz...
Voor woning-(brand-)verzekering zijn er een paar verzekeraars die de beste contracten aanbieden, maar dezen zijn dan weer minder interessant voor hun andere verzekeringen.
En voor autoverzekeringen wordt het al helemaal moeilijk : daar is het per verzekerde verschillend; afhankelijk van je leeftijd, je woonplaats (stad of niet), type auto, soms ook aantal kms/jaar, enz...
[quote="Nefertari"]Voor woning-(brand-)verzekering zijn er een paar verzekeraars die de beste contracten aanbieden, maar dezen zijn dan weer minder interessant voor hun andere verzekeringen.[quote]
Kan je dit ergens vergelijken? Info op spaargids erg beperkt.
Kan je dit ergens vergelijken? Info op spaargids erg beperkt.
Voor mijzelf ga ik altijd bij verschillende bronnen opzoekingen doen.jens_dev schreef:...
Kan je dit ergens vergelijken? ...
Voor mijn keuzes hou ik zowel rekening met de artikels in Budget&Recht als met de praktische ervaringen van forumleden zoals hier op spaargids.be en andere.
De "algemene voorwaarden" van verzekeringen kan men terugvinden op hun websites en men kan ook vrijblijvend offertes aanvragen.
De beste verzekering bestaat niet, er bestaat zoiets als een goeie verzekeringen maar de beste nee. Veel zal afhangen van de kennis van de makelaar die u in de goeie richting kan sturen.Nefertari schreef:Ik denk niet dat er een bank- of andere- verzekeraar bestaat die voor álle types van verzekeringen aan te bevelen is.
Mvg,
Geblin
Wij zijn ook met alles bij argenta verzekerd.
Nu hebben we een nieuwe wagen gekocht en ben ik eens gaan horen bij een onafhankelijke verzekeraar. Ik geraak er maar niet uit waar ik mij zal verzekeren. Bij argenta is de polis duuder mer 247 euro vrijstelling. Bij de o.v. is het 300 euro goedkoper maar de vrijstelling hangt tussen 0 en 900 euro. Maar ik zou bonus malus -2 krijgen levenslang, maakt niet uit hoeveel ongevallen in recht of fout ik heb. De vrijstelling is 0 ongeacht in recht of fout als er een andere wagen bij betrokken is. De 900 euro vrijstelling geldt bij bvb vandalisme als de dader niet gekend of eigen schade zonder ander voertuig. HELP
Nu hebben we een nieuwe wagen gekocht en ben ik eens gaan horen bij een onafhankelijke verzekeraar. Ik geraak er maar niet uit waar ik mij zal verzekeren. Bij argenta is de polis duuder mer 247 euro vrijstelling. Bij de o.v. is het 300 euro goedkoper maar de vrijstelling hangt tussen 0 en 900 euro. Maar ik zou bonus malus -2 krijgen levenslang, maakt niet uit hoeveel ongevallen in recht of fout ik heb. De vrijstelling is 0 ongeacht in recht of fout als er een andere wagen bij betrokken is. De 900 euro vrijstelling geldt bij bvb vandalisme als de dader niet gekend of eigen schade zonder ander voertuig. HELP
-
- VIP member
- Contacteer:
standpunt assuralia: offerte is voldoende voor schadegeval
standpunt en werkwijze ING, Baloise, Axa,...: uitbetaling op basis van offertes
standpunt KBC: eisen facturen.
KBC = te mijden.
standpunt en werkwijze ING, Baloise, Axa,...: uitbetaling op basis van offertes
standpunt KBC: eisen facturen.
KBC = te mijden.
Recordbank op zich heeft geen verzekeringen. Meestal is de zelfstandige beheerder van een record filiaal ook nog verzekeringsmakelaar.
Ondertussen heb ik ervaring met KBC, DVV, touring verzekeringen en nu een verzekeringsmakelaar (die ook een recordbank filiaal beheert)
1. KBC: heel lang klant geweest tot ik nood had aan een hypothecaire lening. Ondanks ik daar al lang klant was het slechtste voorstel van allen gehad => met alles vertrokken. 2 keer beroep moeten doen op hen wat telkens zeer correct werd afgehandeld. wel redelijk duur.
2. DVV: nooit beroep op moeten doen. aan concurrentieel tarief begonnen maar de laatste jaren telkens forse tariefverhogingen, meer dan de indexaanpassing. Gewoon vertrokken op basis van de prijs.
3. touring: was goedkoopste bij enkele online offerte aanvragen. 1 keer beroep op moeten doen. Correct afgehandeld. Wel beperkt aantal filialen en werken met onafhankelijke expediteurs. Ze komen wel niet aan huis om een offerte te maken voor een brandverzekering want in ons geval echt nodig is.
4. verzekeringsmakelaar: heel democratische prijzen. Nog geen beroep moeten doen op hem qua schade maar wel al enkele keren papieren moeten laten aanpassen wat heel snel en goed in orde werd gemaakt. Je mag hem ook altijd op GSM contacteren die hij steeds opneemt. Ik moet zeggen dat die service voor mij vroeger niet belangrijk was maar nu geeft dit toch een goed gevoel terug te kunnen vallen op een persoon bij eventuele problemen. Bij touring bvb is dit een noodnummer bellen die je enkel basisinformatie kunnen geven.
Mijn conclusie: zeer tevreden van deze makelaar en indien er niet jaarlijks forse prijsstijgingen zullen volgen zal ik een overstap niet overwegen.
Ondertussen heb ik ervaring met KBC, DVV, touring verzekeringen en nu een verzekeringsmakelaar (die ook een recordbank filiaal beheert)
1. KBC: heel lang klant geweest tot ik nood had aan een hypothecaire lening. Ondanks ik daar al lang klant was het slechtste voorstel van allen gehad => met alles vertrokken. 2 keer beroep moeten doen op hen wat telkens zeer correct werd afgehandeld. wel redelijk duur.
2. DVV: nooit beroep op moeten doen. aan concurrentieel tarief begonnen maar de laatste jaren telkens forse tariefverhogingen, meer dan de indexaanpassing. Gewoon vertrokken op basis van de prijs.
3. touring: was goedkoopste bij enkele online offerte aanvragen. 1 keer beroep op moeten doen. Correct afgehandeld. Wel beperkt aantal filialen en werken met onafhankelijke expediteurs. Ze komen wel niet aan huis om een offerte te maken voor een brandverzekering want in ons geval echt nodig is.
4. verzekeringsmakelaar: heel democratische prijzen. Nog geen beroep moeten doen op hem qua schade maar wel al enkele keren papieren moeten laten aanpassen wat heel snel en goed in orde werd gemaakt. Je mag hem ook altijd op GSM contacteren die hij steeds opneemt. Ik moet zeggen dat die service voor mij vroeger niet belangrijk was maar nu geeft dit toch een goed gevoel terug te kunnen vallen op een persoon bij eventuele problemen. Bij touring bvb is dit een noodnummer bellen die je enkel basisinformatie kunnen geven.
Mijn conclusie: zeer tevreden van deze makelaar en indien er niet jaarlijks forse prijsstijgingen zullen volgen zal ik een overstap niet overwegen.