Hoe werkt kapitalisatie?
TIP
Re: Hoe werkt kapitalisatie?
Bovenaan staat inderdaad per 31/12/13. In de 5jaarlijkse berekening valt 2008 weg. Op 1 jaar, dat is dus 2013 zelf: 34,2%, staat niet mee in het grafiekje. De voorgaande jaren waren inderdaad erg zwak.molenveld schreef:Die 5 jaar daar zal al het grootste deel van kalenderjaar 2013 in zitten, waarvan echter nog geen jaarrendement in de tabel staat. Maw. een groot stuk van het verlies van 2008 zit hier al niet meer in, maar wel de klim uit het dal.
Verder moet je de rentes ook annualiseren niet gewoon optellen.
Zeer interessante topic. Als ik het zo lees dan is beleggen in een fonds een goede keuze op lange termijn. Zelf zet ik de eerste stappen met de bedoeling om mijn dochter haar spaarcentjes wat te laten opbrengen. De volgende 15jaar heb ik het geld zeker niet nodig. Verder heb ik (nog) te weining verstand om effectief te handelen in aandelen. Relatief veilige keuze lijkt me, niet?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het merendeel vd fondsen zijn niet echt goed.
Ik denk dat je beter een indextracker kan kopen, die volgt droogweg een index. Voordeel : er zijn geen beheerskosten want geen fondsbeheerder.
Ik denk dat je beter een indextracker kan kopen, die volgt droogweg een index. Voordeel : er zijn geen beheerskosten want geen fondsbeheerder.
Bestaan er 'ethische indextrackers', en zo ja, waar kan je die kopen?