Verwerven getrouwheidspremie
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Verwerven getrouwheidspremie
nestor1970 schreef:Dacht ik ook. Tja, bij mij is niets gestort op geld dat van januari 2012 onaangeroerd op de rekening staat. Alles dan maar op 31 december zeker?Ron schreef:niet waar
alle verworven getrouwheidspremies in de 3 eerste kwartalen worden op 1 oktober 2013 uitbetaald.
Inderdaad Ron, dat is een goede analyse. Nestor, als je geld al van januari 2012 op de rekening stond, heb je de getrouwheidspremie reeds op 31/12/2012 ontvangen met als valutadatum 01/01/2013. Er is toen een nieuwe getrouwheidsperiode beginnen lopen die gaat van 01/01/2013 tot en met 31/12/2013, je ontvangt je getrouwheidspremie dan terug op het einde van het jaar.Ron schreef:Waarschijnlijk heb je die getrouwheidspremie van de gelden gestort in januari 2012,
al ontvangen einde 2012 als getrouwheidspremie ( door de 11 maanden regel !)
Kijk eens je rekeninguittreksels na, deze zouden enige verduidelijking moeten geven. Als je alsnog denkt dat er een fout is, stuur dan even een PB met je rekeningnummer, dan zoeken we het uit en nemen we later contact met je op.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt Ron en NIBC, nu ben ik weer mee 

Is de 11 maanden regel ook nog geldig voor 2014 ? Heb horen zeggen dat dit door een aanpassing van de wet niet meer van toepassing kan zijn maar op de website van NIBC Direct wordt het nog altijd gepromoot.
mvg
mvg
deze regel stopt te bestaan vanaf 1 januari 2014.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Inderdaad, vanaf 2014 vervalt de 11-maandenregel als gevolg van de uitbetaling van de getrouwheidspremie per kwartaal. De pagina die nog melding maakte van deze regel, is ondertussen ook aangepast.
Op zondagavond om 22u05 antwoorden, straf!NIBC Direct schreef:Inderdaad, vanaf 2014 vervalt de 11-maandenregel als gevolg van de uitbetaling van de getrouwheidspremie per kwartaal. De pagina die nog melding maakte van deze regel, is ondertussen ook aangepast.
en de webpagina aangepast op zondagavond, dat is ook kunnen. multifunctionele 24/7 helpdesk ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan ik op één getrouwheidsrekening met veschillende data verschillende stortingen doen. Of dien ik telkens een nieuwe rekening te openen.
Stort ik het geld direkt op de getrouwheidsrekening of eerst op een tussenrekening?
vb ik stort 3 januari 2013 2000 euro, getrouwheid veworven 3 januari 2014 en gestort het volgende kwartaal op die getrouwheidsrekening
tweede storting 29 januari 2013 4000 euro getrouwheid verworven 29 januari 2014 en gestort kwartaal nadien
derde storting 7 Juni 2013 verworven 7 juni 2014 en gestort kwartaal nadien
Stort ik het geld direkt op de getrouwheidsrekening of eerst op een tussenrekening?
vb ik stort 3 januari 2013 2000 euro, getrouwheid veworven 3 januari 2014 en gestort het volgende kwartaal op die getrouwheidsrekening
tweede storting 29 januari 2013 4000 euro getrouwheid verworven 29 januari 2014 en gestort kwartaal nadien
derde storting 7 Juni 2013 verworven 7 juni 2014 en gestort kwartaal nadien
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
De NIBC Direct getrouwheidsrekening is een normale spaarrekening, je kan er dus onbeperkt naar storten of geld vanaf halen. Het geld kan ook direct naar je rekening gestort worden, het rekeningnummer vind je in IBAN formaat terug in de beveiligde omgeving. Het is slechts mogelijk één getrouwheidsrekening en één spaarrekening te openen per persoon of per relatie van twee personen.
Wat jij beschrijft lijkt meer op hoe onze termijnrekeningen werken: hiervan kan je er een onbeperkt aantal openen, je kan er niet meteen naar storten, het geld moet eerst op een van je NIBC Direct rekeningen geplaatst worden, die dan dient als bronrekening voor je termijnrekening. Het is ook niet mogelijk om meerdere 'stortingen' te doen naar een termijnrekening, eenmaal hij aangemaakt is, klikken alle voorwaarden vast, kapitaal, termijn en bruto rentevoet. Bij een termijnrekening kan je kiezen om een maandelijkse of een jaarlijkse uitbetaling te hebben van de interesten.
Wat jij beschrijft lijkt meer op hoe onze termijnrekeningen werken: hiervan kan je er een onbeperkt aantal openen, je kan er niet meteen naar storten, het geld moet eerst op een van je NIBC Direct rekeningen geplaatst worden, die dan dient als bronrekening voor je termijnrekening. Het is ook niet mogelijk om meerdere 'stortingen' te doen naar een termijnrekening, eenmaal hij aangemaakt is, klikken alle voorwaarden vast, kapitaal, termijn en bruto rentevoet. Bij een termijnrekening kan je kiezen om een maandelijkse of een jaarlijkse uitbetaling te hebben van de interesten.