stappenplan vlugge aankoop toestellen
stappenplan vlugge aankoop toestellen
Naar aanleiding van mijn aankoop van een printer (zie draadje: printer-bij-aldi-vanden-borre-t16782-15.html#p187568" onclick="window.open(this.href);return false;
vroeg ik mij af wat het beste 'stappenplan ' is om een aankoop in dezelfde 'range', (aankoop toestellen tussen de 50 en 500€) te doen.
Ik wil iets aankopen, ik heb het vlug nodig, ik wil niet meer dan wat ik nodig heb aan een goede prijs met ongeveer dezelfde garantie- leverings- en betalingsvoorwaarden.
Mijn plan:
'Vlug': dus ik kijk (internet) waar er op dat moment reclame of promotievoorwaarden zijn.
Ik kies een product dat aan mijn voorwaarden voldoet (via referentienummer, productiecode e.d)
Ik bekijk reviews over dat product.
ik bekijk de verschillende prijsaanbiedingen voor dat product
Ik kijk of de laagste prijsaanbieding voor dat product niet kan bekomen worden bij een winkel met laagste prijsgarantie dichter in de buurt of met betere randvoorwaarden.
Ik koop en hoop.
Zijn er alternatieven? Laat maar komen;
vroeg ik mij af wat het beste 'stappenplan ' is om een aankoop in dezelfde 'range', (aankoop toestellen tussen de 50 en 500€) te doen.
Ik wil iets aankopen, ik heb het vlug nodig, ik wil niet meer dan wat ik nodig heb aan een goede prijs met ongeveer dezelfde garantie- leverings- en betalingsvoorwaarden.
Mijn plan:
'Vlug': dus ik kijk (internet) waar er op dat moment reclame of promotievoorwaarden zijn.
Ik kies een product dat aan mijn voorwaarden voldoet (via referentienummer, productiecode e.d)
Ik bekijk reviews over dat product.
ik bekijk de verschillende prijsaanbiedingen voor dat product
Ik kijk of de laagste prijsaanbieding voor dat product niet kan bekomen worden bij een winkel met laagste prijsgarantie dichter in de buurt of met betere randvoorwaarden.
Ik koop en hoop.
Zijn er alternatieven? Laat maar komen;
Re: stappenplan vlugge aankoop toestellen
Snel rijen is zo dom als snel vrijen. De ouderen onder ons zullen zich die slogan in een campagne voor meer verkeersveiligheid nog wel herinneren. Waarmee ik wil aangeven dat je soms domme dingen doet als het vlug moet gaan. Ik ben voor de bedachtzame aanpak. Als je een toestel hebt waarvan je weet dat je het binnen afzienbare tijd zal moeten vervangen, doe dan eerst een onderzoek naar:
- wat er op de markt is;
- wat je nodig en niet nodig hebt;
- de beste winkel om het te kopen, rekening houdende met prijs, garantie, service enz.
Wanneer je dan echt tot aankoop moet overgaan ben je voorbereid en weet je wat je wil. Dan is de kans op een miskoop veel kleiner.
- wat er op de markt is;
- wat je nodig en niet nodig hebt;
- de beste winkel om het te kopen, rekening houdende met prijs, garantie, service enz.
Wanneer je dan echt tot aankoop moet overgaan ben je voorbereid en weet je wat je wil. Dan is de kans op een miskoop veel kleiner.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
OK, maar hier is de vraag, mijn printer is kapot, mijn lief, vrouw is weg (seksistisch ik weet het) en ik wil vlug vervanging. Zo een beetje gelijk de bamba van vroeger, kiezen op het eerste zicht, de eerste kus.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Maar het zal wel de snelle beurt in het kopieerlokaal die je op je 80ste nog zal bijblijven.Yaris schreef:Snel rijen is zo dom als snel vrijen.
Het een van de weinige positieve dingen aan dementie trouwens, de momenten van je gloriejaren blijven nog het langst helder bewaard.
Maar het is inderdaad 'n héél goede topic Obby imo. Voor 'n printer kan je inderdaad voor 'n plots dilemma staan: welk model kies ik?
Maar je kan het ook stellen met bvb. je wagen die je morgen in de prak rijdt en waar je nog van plan mee was van nog 'n jaartje of 2-3 te rijden. Of het afwegen van herstelling of een nieuwe. Plotse beslissingen, moeilijke opgaven (zeker als het om een behoorlijk bedrag gaat) en als je onvoorbereid bent gezien je de vervanging nog niet verwacht had en het toestel voor jou quasi onmisbaar is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Ik tik vaak eens het product in bij Google.de (zet taal op Duits) dan krijg je alvast een idee over de juiste prijs.
Dan ga ik vaak ook beoordelingen lezen op amazon.de of uk.
Waarom Duitse sites...vaak goedkoop en hun bespreking van producten, reizen en diensten zijn vaak erg rationeel opgesteld.
Type bij het gewenste product de term 'bewertungen'
Waarom Duitse sites...vaak goedkoop en hun bespreking van producten, reizen en diensten zijn vaak erg rationeel opgesteld.
Type bij het gewenste product de term 'bewertungen'
Ik ga altijd eerst naar de website van Test-Aankoop en zoek daar uit welk type ik echt nodig heb, en welke snufjes in mijn geval overbodig zijn.
Vervolgens ga ik vergelijken op websites zoals http://www.vergelijk.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik beslist heb wat ik wil, geef ik het typenummer in op Google, waar men allerlei info kan vinden; zoals commentaren, aanbiedingen.
Voor mijn recentste aankoop ben ik zo uitgekomen bij http://www.bol.com/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; waar ik via een van hun "externe verkopers" aan een nog interessantere prijs uitkwam.
Vervolgens ga ik vergelijken op websites zoals http://www.vergelijk.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik beslist heb wat ik wil, geef ik het typenummer in op Google, waar men allerlei info kan vinden; zoals commentaren, aanbiedingen.
Voor mijn recentste aankoop ben ik zo uitgekomen bij http://www.bol.com/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; waar ik via een van hun "externe verkopers" aan een nog interessantere prijs uitkwam.
Ik kijk naar reviews op bv. Amazon.de. Eerlijk en die Duitsers zijn nog eens zeer gründlich ook. De meeste nemen die reviews ook bloedserieus. Voor prijzen kijk ik op vergelijkingssites, de pricewatch van Tweakers of ook weer Amazon.de
@ nefertariNefertari schreef:Ik ga altijd eerst naar de website van Test-Aankoop en zoek daar uit welk type ik echt nodig heb, en welke snufjes in mijn geval overbodig zijn.
Dan moet je wel lid zijn en een abonnement hebben denk ik om Test Aankoop te bezichtigen online!
greetz
jempi25
Ga ik ook weer in mijn stappenplan invoegen, in de beginperiode van Google kwam je automatisch wel op buitenlandse sites, dus ook op Duitse maar nu moet je wat meer moeite doen.JulusCesar schreef:Ik tik vaak eens het product in bij Google.de (zet taal op Duits) dan krijg je alvast een idee over de juiste prijs.
Het is me hier niet duidelijk wat je juist wil vervangenObby schreef:... mijn printer is kapot, mijn lief, vrouw is weg (seksistisch ik weet het) en ik wil vlug vervanging...
Maar ik heb je stappenplan doorlopen en het ziet er in beide gevallen erg rationeel uit. Mag ik je toch wijzen op een kleine maar belangrijke nuance? Bij een printer ken je de prijs op voorhand in het andere geval slechts vele jaren later
Veel succes bij je zoektocht
Daar bén ik dan ook lid van : daarom dat ik altijd eerst daar ga kijken, maar ik ga ook altijd vergelijken op andere sites, zoals in de voorbeelden waarnaar ik verwees in mijn vorige post.jempi25 schreef:@ nefertariNefertari schreef:Ik ga altijd eerst naar de website van Test-Aankoop en zoek daar uit welk type ik echt nodig heb, en welke snufjes in mijn geval overbodig zijn.
Vervolgens ga ik vergelijken op.../...
Dan moet je wel lid zijn en een abonnement hebben denk ik om Test Aankoop te bezichtigen online!
greetz
jempi25
Op de website van Test-Aankoop vind men ook de toestellen die afgeraden of afgekeurd worden om diverse redenen : deze kan men niet terugvinden op de andere vergelijkingssites, want daar ziet men alleen de technische gegevens van de fabrikant.