Wat bij stijgende getrouwheidspremie...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Wat bij stijgende getrouwheidspremie...
Het is misschien al ergens aan bod gekomen maar ik vroeg het me af...
Stel dat ik vandaag geld stort en de getrouwheidspremie is 1%.
Als de getrouwheidspremie volgende maand stijgt naar 1,5% heb ik er dan voordeel bij om een maand te wachten met storten of niet?
Momenteel speelt dit niet omdat de rentevoeten enkel dalen maar stel dat de rentevoeten terug beginnen stijgen....
Stel dat ik vandaag geld stort en de getrouwheidspremie is 1%.
Als de getrouwheidspremie volgende maand stijgt naar 1,5% heb ik er dan voordeel bij om een maand te wachten met storten of niet?
Momenteel speelt dit niet omdat de rentevoeten enkel dalen maar stel dat de rentevoeten terug beginnen stijgen....
Re: Wat bij stijgende getrouwheidspremie...
Het zal vooral afhangen van hoeveel de basisrente zal zijn.
Blijft deze dezelfde dan zal het zeker interessant zijn om even af te halen en terug te storten
Blijft deze dezelfde dan zal het zeker interessant zijn om even af te halen en terug te storten

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De wetgeving voorziet een trucje om opportunistisch te profiteren van een stijgende getrouwheidspremie. Je kan 3x per jaar een bedrag overschrijven van één type spaarrekening naar een ander type zonder dat de opbouwtermijn van de getrouwheidspremie opnieuw start. Het gaat wel enkel voor bedragen groter dan 500 €.
Geld dat je nu stort op een getrouwheidsrekening kan genieten van de stijging van getrouwheidspremie als je het even overboekt op een andere spaarrekening en terug. De titularis van de rekening dient identiek te zijn en het gaat enkel bij spaarrekeningen bij dezelfde bank.
Geld dat je nu stort op een getrouwheidsrekening kan genieten van de stijging van getrouwheidspremie als je het even overboekt op een andere spaarrekening en terug. De titularis van de rekening dient identiek te zijn en het gaat enkel bij spaarrekeningen bij dezelfde bank.
Laatst gewijzigd door Stier op 20 juni 2014, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel mee opletten Stier: je kan slechts drie overschrijvingen per jaar doen met behoud (pro rata) van getrouwheidspremie, en met jouw "trucje" heb je er twee nodig. Dus als je dit jaar (eventueel onbewust) al twee zo'n overschrijvingen gedaan had, houd je in dit geval uiteindelijk géén getrouwheidspremie over, en start je terug van 0.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Open gewoon een tweede getrouwheidsrekening. Dan verlies je maar 1 overschrijving.
Bij MoneYou kan je tot 10 rekeningen van elk type openen dacht ik.
Bij MoneYou kan je tot 10 rekeningen van elk type openen dacht ik.
Ha, klopt, dat kan bij Rabobank ook. En je hebt er ook "maar" twee nodig, niet telkens een nieuwe; het gaat er gewoon om dat het geld "beweegt" naar een andere rekening om de nieuwe getrouwheidspremie te hebben.
Bedankt voor de reacties, toch wel iets om in het achterhoofd te houden wanneer de rentes 'op een dag' weer de hoogte ingaan