bnpp b pension balanced cap
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: bnpp b pension balanced cap
Ik heb al contact genomen omtrent die 75 euro actie.
Momenteel is hier nog niets rond bekend, dus reken daar niet teveel op!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Momenteel is hier nog niets rond bekend, dus reken daar niet teveel op!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
funnyplace
- Full Member

- Contacteer:
ik stap ook eind van het jaar over naar rabobank voor pensioensparen.
Ik heb er al spaarrekeningen
Ik heb er al spaarrekeningen
Rabobank heeft niet de gewoonte om acties op voorhand aan te kondigen. Wat begrijpelijk is. Als ze nu al bekendmaakten dat er in december opnieuw een actie komt, zou iedereen tot dan wachten om zijn pensioensparen over te zetten.
-
funnyplace
- Full Member

- Contacteer:
Klopt, maar ze hebben dit al 2 jaar op rij gedaan alsik me niet vergis.Yaris schreef:Rabobank heeft niet de gewoonte om acties op voorhand aan te kondigen. Wat begrijpelijk is. Als ze nu al bekendmaakten dat er in december opnieuw een actie komt, zou iedereen tot dan wachten om zijn pensioensparen over te zetten.
En als ik me ook niet vergis kan je maar 1 attest indien in de belastingen, vandaar dat ik wacht tot eind van het jaar.
En wat als je hier niet meer verder in stort?
Dan ook geen instapkosten per storting meer ...?
Maar gewoon het geld daar laten staan?
Dan ook geen instapkosten per storting meer ...?
Maar gewoon het geld daar laten staan?
Dat kan, maar dat zou betekenen dat je stopt met pensioensparen. Pensioensparen is nog altijd voordelig door de fiscale aftrekbaarheid.
Pensioensparen is nog een van de weinige zaken die je fiscaal makkelijk kan inbrengen.
Zeker doen dus !
Mvg,
Zeker doen dus !
Mvg,
Dus als ik instapkosten goed begrijp, worden er bij BNP bovenop de beheerskosten PER storting/aanschaf van de deelbewijzen 3% kosten aangerekend? Of geldt dit enkel bij opening van het fonds?iejoor schreef:Bij Rabo wordt dit verkocht en beheert onder de naam Rabo Pension Fund Balanced.
Op hun website is er formulier om pensioenpaarfonds over te zetten van BNPP naar RABO. Downloaden, invullen en terugsturen, de rest doen zij wel. En zoals hier al gezegd je spaart zo direct 3% op instapkosten. Rond nieuwjaar maakten ze hiervoor reclame en gaven ze er bovenop een bonus.
Als je dit jaar het max te sparen bedrag van 950 € stort (in een of meerdere keren, maakt niet uit) in je pensioenspaarfonds, dan rekent BNPP telkens 3% oftewel 28, 50 € in totaal aan kosten aan... Door via Rabo te storten in identiek hetzelfde fonds betaal je steeds 0% kosten... tel maar eens uit wat je op 20 of 30 jaar als koppel uitspaart voor hetzelfde product.wonta schreef:Dus als ik instapkosten goed begrijp, worden er bij BNP bovenop de beheerskosten PER storting/aanschaf van de deelbewijzen 3% kosten aangerekend? Of geldt dit enkel bij opening van het fonds?iejoor schreef:Bij Rabo wordt dit verkocht en beheert onder de naam Rabo Pension Fund Balanced.
Op hun website is er formulier om pensioenpaarfonds over te zetten van BNPP naar RABO. Downloaden, invullen en terugsturen, de rest doen zij wel. En zoals hier al gezegd je spaart zo direct 3% op instapkosten. Rond nieuwjaar maakten ze hiervoor reclame en gaven ze er bovenop een bonus.
Tip: gebruik de zoekmodule eens op deze site en zoek op 'pensioensparen' en je vindt een schat aan info en nuttige tips...
Ik weet niet wat de voorwaarden zijn die er aan hangen? Misschien moet je ook een zichtrekening openen, maar ben het niet zeker?
Misschien kan iemand hier een antwoord op geven die klant is bij Rabobank?
Ik zelf zit bij Pricos en overweeg misschien om over te stappen naar Rabobank.
Mijn ouders zitten met een pensioenspaarverzekering bij BNP Paribas waar ze ook 3% instapkosten op betalen. Hun rendement is zelfs bedroevend laag. Ik heb hen al gewezen op de meerwaarde bij andere banken, maar BNP blijft in hun ogen een heilig beestje. Ze hebben 1 bank en doen er alles aan om hun geld daar te houden omdat ze OOIT in der tijd een lening (van ochot 50.000 euro) hebben gekregen van het toenmalige ASLK.
Hun huis is al 7 jaar afbetaald, maar no way dat ze weggaan bij BNP Paribas. Zelfs subtiel spaargids.be openen helpt niet.
Hun reactie is alleen 'Dat zal misschien 2 euro op een jaar schelen, BNP biedt ons goeie service. Waar moet ge met uw online bankskes naar toe bij problemen?'
Nu ja, ik heb al een half jaar moeite gedaan. Beetje spijtige zaak.
Het is de taak van de bank om hun klant te houden, niet de taak van de klant om een bank te houden!
Misschien kan iemand hier een antwoord op geven die klant is bij Rabobank?
Ik zelf zit bij Pricos en overweeg misschien om over te stappen naar Rabobank.
Mijn ouders zitten met een pensioenspaarverzekering bij BNP Paribas waar ze ook 3% instapkosten op betalen. Hun rendement is zelfs bedroevend laag. Ik heb hen al gewezen op de meerwaarde bij andere banken, maar BNP blijft in hun ogen een heilig beestje. Ze hebben 1 bank en doen er alles aan om hun geld daar te houden omdat ze OOIT in der tijd een lening (van ochot 50.000 euro) hebben gekregen van het toenmalige ASLK.
Hun huis is al 7 jaar afbetaald, maar no way dat ze weggaan bij BNP Paribas. Zelfs subtiel spaargids.be openen helpt niet.
Hun reactie is alleen 'Dat zal misschien 2 euro op een jaar schelen, BNP biedt ons goeie service. Waar moet ge met uw online bankskes naar toe bij problemen?'
Nu ja, ik heb al een half jaar moeite gedaan. Beetje spijtige zaak.
Het is de taak van de bank om hun klant te houden, niet de taak van de klant om een bank te houden!
Je opent gewoon een Rabo-zichtrekening (en krijgt er automatisch een Rabo-spaarrekening bij) zonder enige kosten of verdere verplichting. Via het internetbankieren open je in de beveiligde omgeving gewoon een pensioenspaarrekening en je kan onmiddellijk een eerste storting doen met geld dat je eerst op je zicht- of spaarrekening hebt overgeschreven...
Let wel: om een pensioenspaarrekening te kunnen openen mag je geopende zicht- en spaarrekening enkel op naam van één persoon staan. Het mag dus niet gaan om een zichtrekening geopend op naam van bv. man en vrouw...
Let wel: om een pensioenspaarrekening te kunnen openen mag je geopende zicht- en spaarrekening enkel op naam van één persoon staan. Het mag dus niet gaan om een zichtrekening geopend op naam van bv. man en vrouw...
Ok, ik was al van plan om alles bij BNP weg te halen maar dit maakt het wel zeer makkelijk!
Aanvraag voor zicht en spaarrekening bij Rabobank gaat morgen op de post!
Aanvraag voor zicht en spaarrekening bij Rabobank gaat morgen op de post!
Maar wacht met de overdracht van je pensioensparen tot in december. Dan is er misschien een promotieactie en krijg je 75 euro cadeau.
Inderdaad, open je rekeningen (zicht en spaar) al bij Rabo maar wacht zeker tot december om er je pensioenspaarfonds op te starten en over te brengen... Bijna gegarandeerd dat Rabo in december en januari weer een actie omtrent het pensioensparen doet...Yaris schreef:Maar wacht met de overdracht van je pensioensparen tot in december. Dan is er misschien een promotieactie en krijg je 75 euro cadeau.