Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Goud discussie
Een nieuw mechanisme?? Het bestond al en eigenlijk wordt er voor particuliere aankoop niet gekeken naar de GoldFIX om de prijs te bepalen ze volgen daar de noteringen van de beurs (Comex in dit geval)
Enkel wanneer een particulier bij een bank goud ging kopen kon je het strop rond je nek krijgen. Als de beurswaarde op dat moment lager was dan de FIX gebruikten ze de FIX als aankoopprijs, en als hij hoger stond dan gebruikten ze de beurs.
Webshops gebruikten altijd gewoon de Comex-prijs (beursprijs) en ik zie niet wat er voor een particulier gaat veranderen. Niets eigenlijk, de FIX werd normaal bijna enkel interbancair gebruikt.
Op deze grafiek kan je eigenlijk onderaan zien op welk moment en op welke plaats de goudhandel loopt.

Enkel wanneer een particulier bij een bank goud ging kopen kon je het strop rond je nek krijgen. Als de beurswaarde op dat moment lager was dan de FIX gebruikten ze de FIX als aankoopprijs, en als hij hoger stond dan gebruikten ze de beurs.

Webshops gebruikten altijd gewoon de Comex-prijs (beursprijs) en ik zie niet wat er voor een particulier gaat veranderen. Niets eigenlijk, de FIX werd normaal bijna enkel interbancair gebruikt.
Op deze grafiek kan je eigenlijk onderaan zien op welk moment en op welke plaats de goudhandel loopt.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
vraag is misschien wat er zal gebeuren met de prijs als de RMB de "goudstandaard" w ...?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Duitsland geeft 't op om z'n goud terug te krijgen...
http://www.zerohedge.com/news/2014-06-2 ... safe-hands" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zerohedge.com/news/2014-06-2 ... safe-hands" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat er niet meer is kan je ook niet meer terughalen. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar wie heeft 't dan wel?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het Oosten, de particulier overal ter wereld.
Goud wordt geleased, hersmolten en doorverkocht.
Net zoals de London Gold Pool ooit gestart is in stilte zal d'er ook wel een "London Gold Pool behind the curtain" geweest zijn.
Goud wordt geleased, hersmolten en doorverkocht.
Net zoals de London Gold Pool ooit gestart is in stilte zal d'er ook wel een "London Gold Pool behind the curtain" geweest zijn.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... cent.dhtml
een voorbeeld van waarom je beter goud hebt dan cash
een klomp goud van 10.000 jaar oud is nog altijd... wel, goud waard
elke papieren munt van 100 jaar geleden is, buiten zijn historische waarde misschien, in het beste geval 1% van zijn toenmalige waarde waard
of in dit geval is een papieren munt van één van de grootste economieën ter wereld van 10 jaar geleden niets meer waard
ps goud en zilver gaan deze maand voor recordniveau's voor 2014
een voorbeeld van waarom je beter goud hebt dan cash
een klomp goud van 10.000 jaar oud is nog altijd... wel, goud waard
elke papieren munt van 100 jaar geleden is, buiten zijn historische waarde misschien, in het beste geval 1% van zijn toenmalige waarde waard
of in dit geval is een papieren munt van één van de grootste economieën ter wereld van 10 jaar geleden niets meer waard
ps goud en zilver gaan deze maand voor recordniveau's voor 2014
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Niet volgens Martin Armstrong, die ziet goud naar $1.000 gaan en ziet de grote trek naar het hoge noorden pas voor sept/okt 2015.
Ik lig d'er niet wakker van.
Ik lig d'er niet wakker van.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In China zijn ze d'er alvast vroeg bij om de jeugd te leren omgaan met beleggen.
Ik zie vooral "GOLD" - "SILVER" - "CURRENCY" staan op het bord.
...een sterk opkomende markt ... en ze zijn met veel.
Ik zie vooral "GOLD" - "SILVER" - "CURRENCY" staan op het bord.

...een sterk opkomende markt ... en ze zijn met veel.

Dat stukje nieuws viel mij ook op .
In dat filmpje duurt het tot 50e seconde vooraleer ze over de woorden op het bord beginnen.
Cupper en Shell stonden er broederlijk naast Silver en Gold.
Hoe kan je koper kopen :-)
Shell heb ik recent verkocht. In 2008 gekocht aan zo'n 20 euro.
In dat filmpje duurt het tot 50e seconde vooraleer ze over de woorden op het bord beginnen.
Cupper en Shell stonden er broederlijk naast Silver en Gold.
Hoe kan je koper kopen :-)
Shell heb ik recent verkocht. In 2008 gekocht aan zo'n 20 euro.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
grapjas. Het ging hem over SOV.
Shell (schelpen) - cupper (koper) - Silver (zilver) - gold (goud) - currency (munt) - note (biljetten)
Shell (schelpen) - cupper (koper) - Silver (zilver) - gold (goud) - currency (munt) - note (biljetten)
Ik heb een zwaardere bril nodig ;-)
Kan ik een gift van in 1979 van gouden munten (niet beschreven) verzilveren zonder problemen ? Heb hier geen ervaring mee en met op het net te surfen naar informatie besef ik plots dat een gift niet zomaar een gift is zoals ik in mijn jonge jaren veronderstelde 

je wil dus gouden munten omwisselen in zilveren ?
srs : een handgift is wel degelijk een handgift...? toch ?

srs : een handgift is wel degelijk een handgift...? toch ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als je met "verzilveren" bedoelt: omzetten in bankbiljetten. Jazeker. Kijk maar eens in de lijstjes van de gouddealers, dan heb je ongeveer 'n idee wat het je gaat opbrengen.
The house
Goldforex
Eurogold
Argentor
uw gouden munten letterlijk verzilveren door ze een laagje zilver te geven zou ik niet doen, goud is veel mooier.
The house
Goldforex
Eurogold
Argentor
uw gouden munten letterlijk verzilveren door ze een laagje zilver te geven zou ik niet doen, goud is veel mooier.