herzien lening voor belastingsaftrek
TIP
herzien lening voor belastingsaftrek
Dag iedereen,
Ik heb momenteel een lening die nog 9 jaar loopt (oorspronkelijk 12 jaar).
Is het interessant voor mij om nu nog vlug mijn lening te herzien en mijn lening te verlangen zodat ik langer aftrekvoordeel heb?
Ik heb momenteel een lening die nog 9 jaar loopt (oorspronkelijk 12 jaar).
Is het interessant voor mij om nu nog vlug mijn lening te herzien en mijn lening te verlangen zodat ik langer aftrekvoordeel heb?
-
WerkendeMama
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: herzien lening voor belastingsaftrek
Bij herziening lening blijft de oorspronkelijke aftrek gelden. Dus je kan je geen voordeel doen. Als je een nieuwe lening aangaat voor renovatie bijvoorbeeld kan je de nieuwe lening aftrekken en ervoor kiezen om de oude niet meer af te trekken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus als ik het goed begrijp kan ik volgend jaar zonder problemen beslissen om mijn lening te herzien naar afbetalen op 25 jaar ipv 10
of eventueel nog bijlenen zonder dat ik mijn oorspronkelijk belastingsvoordeel verlies?
of eventueel nog bijlenen zonder dat ik mijn oorspronkelijk belastingsvoordeel verlies?
-
WerkendeMama
- Jr. Member

- Contacteer:
Je hebt dus in 2011 een lening aangegaan waarvoor je tot 2021 een verhoogde aftrek woonbonus kan ingeven en tot 2023 de gewone woonbonus. (voorwaarde dat je genoeg afbetaalt om de woonbonus vol te krijgen. Herziening verandert hier niets aan, niet aan de bedragen, niet aan de looptijd.
Sluit je een nieuwe lening af voor renovatie of energiebesparende maatregelen, dan kan je (moet je niet) die nieuwe lening nemen en begint de woonbonus weer van voor af aan met eerst 10 jaar verhoogde aftrek en dan gewone aftrek voor de rest van de looptijd. De oude lening kan je dan niet meer inbrengen in de belastingen.
Sluit je een nieuwe lening af voor renovatie of energiebesparende maatregelen, dan kan je (moet je niet) die nieuwe lening nemen en begint de woonbonus weer van voor af aan met eerst 10 jaar verhoogde aftrek en dan gewone aftrek voor de rest van de looptijd. De oude lening kan je dan niet meer inbrengen in de belastingen.
-
piggylover
- Newbie

- Contacteer:
Kunnen jullie je mening delen over mijn voorstel voor herfinanciering:
Ik heb momenteel een lening nog lopen voor 20 jaar met een resterend bedrag van 150000 euro. Ik leen aan variabele rentevoet sinds oktober 2009 aan 3,35 (jaarlijkse herzienbaar variabele rentevoet), nu staat hij na jaarlijkse herziening op 2,37%.
Ik heb van een bank een voorstel op zak voor een vaste rentevoet aan 2,35%. Is dit een mooi voorstel? Ik ga alvast nog bij 3 andere banken met dit voorstel.
Alvast bedankt voor jullie reactie en ervaringen!
Groetjes
Ik heb momenteel een lening nog lopen voor 20 jaar met een resterend bedrag van 150000 euro. Ik leen aan variabele rentevoet sinds oktober 2009 aan 3,35 (jaarlijkse herzienbaar variabele rentevoet), nu staat hij na jaarlijkse herziening op 2,37%.
Ik heb van een bank een voorstel op zak voor een vaste rentevoet aan 2,35%. Is dit een mooi voorstel? Ik ga alvast nog bij 3 andere banken met dit voorstel.
Alvast bedankt voor jullie reactie en ervaringen!
Groetjes