Verhoogd dividend GDF Suez + Omzetting/Trft. van aandelen
TIP
Verhoogd dividend GDF Suez + Omzetting/Trft. van aandelen
Ik heb een aantal GDF Suez op een effectenrekening bij Keytrade.
Gisteren heb ik een brief ontvangen van GDF Suez waarin een verhoogd dividend (10%) wordt voorgesteld.
Hiervoor moet je echter je aandelen:
Ofwel:
Omzetting van aandelen beheerd op naam (dan blijven deze wel bij je huidige fin.instelling)
Ofwel
Transfert van aandelen op naam (dan gaan ze naar Société Générale Security Serv.)
Men stelt ook dat er hiervoor kosten kunnen aangerekend worden door de huidige bank (Keytrade in mijn geval)
+ je moet min. je aandelen nog 2 jaar bijhouden ...
Ienamand ervaring hiermee?
Loont dit wel de moeite voor kleine dividend-bedragen?
Of ... ben je tevens dan de dubbele taksatie kwijt ?
Gisteren heb ik een brief ontvangen van GDF Suez waarin een verhoogd dividend (10%) wordt voorgesteld.
Hiervoor moet je echter je aandelen:
Ofwel:
Omzetting van aandelen beheerd op naam (dan blijven deze wel bij je huidige fin.instelling)
Ofwel
Transfert van aandelen op naam (dan gaan ze naar Société Générale Security Serv.)
Men stelt ook dat er hiervoor kosten kunnen aangerekend worden door de huidige bank (Keytrade in mijn geval)
+ je moet min. je aandelen nog 2 jaar bijhouden ...
Ienamand ervaring hiermee?
Loont dit wel de moeite voor kleine dividend-bedragen?
Of ... ben je tevens dan de dubbele taksatie kwijt ?
-
de stucker
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Verhoogd dividend GDF Suez + Omzetting/Trft. van aandele
Hallo PJP,
weinig reactie en op hun site vind je ook weinig terug.
Wat ik weet is dat ik die zeker niet overbreng naar SG.
Je vind nergens terug wat de nadelen kunnen zijn om die te registreren op naam.
Kun je die dan even gemakkelijk verhandelen vraag ik me af?
weinig reactie en op hun site vind je ook weinig terug.
Wat ik weet is dat ik die zeker niet overbreng naar SG.
Je vind nergens terug wat de nadelen kunnen zijn om die te registreren op naam.
Kun je die dan even gemakkelijk verhandelen vraag ik me af?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
http://www.vfb.be/Vfb/Media/Default/ima ... ighres.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat iets meer uitleg maar ook niet gedetaileerd.
Hier staat iets meer uitleg maar ook niet gedetaileerd.
Volgens Wat zijn aandelen op naam?de stucker schreef:...Kun je die dan even gemakkelijk verhandelen vraag ik me af?
Inschrijven is makkelijk, verhandelen is het niet. Ik twijfel trouwens of de online brokers (Keytrade, Binck,..) dit type van aandelen willen verhandelen. Ik heb dit ooit overwogen ten tijde van Dexia (!) maar ik heb er omwille van de rompslomp niet op ingegaan. Het lijkt mij eerder iets voor familiale ondernemingen waar behoud van controle een belangrijke rol speelt bij opvolging....De overdracht van aandelen op naam is veel omslachtiger dan die van aandelen aan toonder, omdat in dit geval een notariële akte nodig is. Deze akte moet onder meer de gegevens van de vennootschap, die van de overdrager en de ontvanger, de reden van de overdraging (aankoop, schenking, ruil,…), het aantal aandelen, enz. vermelden.
Volgens mij is het niet moeilijk. Bij een mogelijke overdracht (= verkoop) zal zeker geen notaris te pas komen.
Je moet een formulier invullen en ondertekenen. je kiest dan voor de optie 'ziuver op naam', dan worden je aandelen beheerd door SG zonder bewaarkosten. Of je kiest voor 'beheerd op naam', dan worden je aandlen beheerd door je huidige bank waar je een effectenrekening hebt.
Of je doet helemaal niets, dan blijft alles met het oude.
De vraag die wel belangrijk is maar waarvan ik geen eenduidig antwoord vind is of de dubbele roerende voorheffing dan weg valt. Volgens mij betaal je alleen nog de Belgische van 25% en valt de Franse van 30% weg. Kaner iemand dat bevestigen of tegenspreken?
Je moet een formulier invullen en ondertekenen. je kiest dan voor de optie 'ziuver op naam', dan worden je aandelen beheerd door SG zonder bewaarkosten. Of je kiest voor 'beheerd op naam', dan worden je aandlen beheerd door je huidige bank waar je een effectenrekening hebt.
Of je doet helemaal niets, dan blijft alles met het oude.
De vraag die wel belangrijk is maar waarvan ik geen eenduidig antwoord vind is of de dubbele roerende voorheffing dan weg valt. Volgens mij betaal je alleen nog de Belgische van 25% en valt de Franse van 30% weg. Kaner iemand dat bevestigen of tegenspreken?
-
quixoticme81
- Full Member

- Contacteer:
De RV verandert niet bij het transferen op naam. Je betaalt in beide gevallen 30 % FR + 25 % BE. Er bestaat wel de mogelijkheid om de RV in FR te laten dalen tot 15 %. Maar dit is niet afhankelijk of je aandelen op naam of gewone aandelen hebt.
AIk heb mijn aandelen op naam laten zetten bij SG. Waarom? Eigenlijk om eens te proberen. Er is een website waar je kunt inloggen en kunt zien hoeveel aandelen je hebt. Je kunt ook via deze website aandelen van GDF Suez aankopen en verkopen. Bij aankoop is het me wel opgevallen dat je een aankooporder moet ingeven, en dan een check moet sturen naar SG. Dit lees ik zo toch in hun handleiding voor aankoop.
Het dividend wordt wel gewoon gestort op een spaarrekening naar keuze, en dat kan ook een Belgische spaarrekening zijn.
AIk heb mijn aandelen op naam laten zetten bij SG. Waarom? Eigenlijk om eens te proberen. Er is een website waar je kunt inloggen en kunt zien hoeveel aandelen je hebt. Je kunt ook via deze website aandelen van GDF Suez aankopen en verkopen. Bij aankoop is het me wel opgevallen dat je een aankooporder moet ingeven, en dan een check moet sturen naar SG. Dit lees ik zo toch in hun handleiding voor aankoop.
Het dividend wordt wel gewoon gestort op een spaarrekening naar keuze, en dat kan ook een Belgische spaarrekening zijn.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com