netflix vs belgacom en telenet
Re: netflix vs belgacom en telenet
Ik heb Netflix nu een aantal maanden en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Vooral het serie aanbod is erg goed, films kijk ik er nauwelijks op. Enkele goede series die ik nu al helemaal af heb gekeken: Californication, House of Cards, Orange Is The New Black, Breaking Bad, Suits en vast nog wel een aantal, en dat voor nog geen tientje per maand. Voor mij zelfs de helft, want ik deel het abonnement met een vriend (ik kijk zelf namelijk toch niet op 2 schermen tegelijk...).
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb de oude Scarlet One nog ( https://www.aanbieders.be/internet/prov ... /packs/one" onclick="window.open(this.href);return false; )
46 euro per maand kost dit voor 70 zenders en onbeperkt internet, max 50Mbs.
Downloaden gaat tegen 2-2.5 Mb/sec, bij telenet is dit inderdaad hoger, maar aangezien het pakket enkele jaren geleden het voordeligste was op de markt ben ik er ook zeer tevreden van. Ook 2 abonnement op scarlet mobile (8€/maand)
Ik heb Netflix een gratis maand om te testen, maar de filmdatabase valt me tegen, allemaal oudere films. Series kijk ik niet
46 euro per maand kost dit voor 70 zenders en onbeperkt internet, max 50Mbs.
Downloaden gaat tegen 2-2.5 Mb/sec, bij telenet is dit inderdaad hoger, maar aangezien het pakket enkele jaren geleden het voordeligste was op de markt ben ik er ook zeer tevreden van. Ook 2 abonnement op scarlet mobile (8€/maand)
Ik heb Netflix een gratis maand om te testen, maar de filmdatabase valt me tegen, allemaal oudere films. Series kijk ik niet

Ik kan jullie testkonijn zijn voor Scarlet, voor zij die twijfelen.
Installatiedatum was onmiddellijk vastgeprikt op 10 december in de voormiddag. Dus zal een week later wel al iets zinnig kunnen zeggen hopelijk.
Installatiedatum was onmiddellijk vastgeprikt op 10 december in de voormiddag. Dus zal een week later wel al iets zinnig kunnen zeggen hopelijk.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Bij mijn ouders was installatie door Scarlet voorzien voor afgelopen vrijdag voormiddag. Door ziekte van een aantal installateurs werd dit opgeschoven naar vrijdag namiddag. Maar voor de rest is alles verder goed verlopen. Telefoon, internet en televisie werkt zoals het moet werken. Ik zelf zit bij Telenet voor internet en televisie en Belgacom voor telefonie (omdat ik via derde operator nog goedkoop naar het buitenland bel en dit kan alleen met een lijn van Belgacom) en kan dus vergelijken. Voor mijn ouders is de verhouding prijs-kwaliteit bij Scarlet dik ok. Als je niet het snelste internet moet hebben en tevreden bent met een beperkt aantal televisiezenders snelheid is Scarlet wel een goed alternatief.reteiP schreef:Ik kan jullie testkonijn zijn voor Scarlet, voor zij die twijfelen.
Ik wou oorspronkelijk Telenet nemen bij mijn verhuis (nu Whop), maar na enkele maandjes Netflix kom ik tot het inzicht dat die datalimiet echt een demper op de feestvreugde is, zelfs met FUP. Komt daarbij dat, wanneer je streamt, je écht geen nut hebt aan die hoge snelheden die je bvb. met een Whoppa haalt, daar heb je enkel iets aan als je bijvoorbeeld iets met BitTorrent binnen haalt, anders haal je zulke snelheden zelden! Om dan bergen geld neer te tellen voor zo'n belachelijke FUP, maar wél hoge snelheid... Nee, dan heb ik liever de luxe om niet te moeten kijken naar wat ik doe... Dat is mij meer waard dan de hogere snelheid die je toch zelden merkt... Vooral de latency is belangrijk bij normaal gebruik en streamen, hoge snelheid merk je vooral wanneer je echt files gaat downloaden, muziek, films, installers, games... Die noodzaak verdwijnt compleet zodra je je media begint te streamen (Netflix, Spotify). One cost offsets the other? :-)
Daarmee overweeg ik zelf om Snow te nemen, ik overweegde eerst ook Scarlet Trio maar Snow biedt 50 Mbps down / 3 Mbps up vs 30 Mbps down / 3 Mbps up bij Scarlet voor dezelfde prijs. Bij Snow zowel NGC als Discovery, bij Scarlet maar 1 van de 2 in het basispakket. Laat dit nu net 2 van de weinige zenders zijn waar ik naar kijk, ik haat 'live TV' en kijk veel liever on demand zoals bij Netflix, maar bon voor die paar pleuro verschil voor DTV... Iemand ervaring met Snow? Of ja, moesten ze nu eindelijk eens de kabel open stellen... We blijven wachten...
Gelijkaardige service moet aan een betere prijs kunnen! Ik ben onlangs ook overgestapt van Proximus naar Dommel.com. Voor 16 euro per maand, 3 GB data, onbeperkt SMS'en, onbeperkt bellen naar Proximus mobiel & dommel, en 125 minuten naar andere netwerken en vaste lijnen. Dat alles op het Proximus netwerk! Snelheid is wel beperkt tot 3G 21.8 Mbps, geen 4G voorlopig, maar dan nog... M.a.w., op de kabel moet zoiets ook mogelijk zijn na het vrijmaken...
Daarmee overweeg ik zelf om Snow te nemen, ik overweegde eerst ook Scarlet Trio maar Snow biedt 50 Mbps down / 3 Mbps up vs 30 Mbps down / 3 Mbps up bij Scarlet voor dezelfde prijs. Bij Snow zowel NGC als Discovery, bij Scarlet maar 1 van de 2 in het basispakket. Laat dit nu net 2 van de weinige zenders zijn waar ik naar kijk, ik haat 'live TV' en kijk veel liever on demand zoals bij Netflix, maar bon voor die paar pleuro verschil voor DTV... Iemand ervaring met Snow? Of ja, moesten ze nu eindelijk eens de kabel open stellen... We blijven wachten...
Gelijkaardige service moet aan een betere prijs kunnen! Ik ben onlangs ook overgestapt van Proximus naar Dommel.com. Voor 16 euro per maand, 3 GB data, onbeperkt SMS'en, onbeperkt bellen naar Proximus mobiel & dommel, en 125 minuten naar andere netwerken en vaste lijnen. Dat alles op het Proximus netwerk! Snelheid is wel beperkt tot 3G 21.8 Mbps, geen 4G voorlopig, maar dan nog... M.a.w., op de kabel moet zoiets ook mogelijk zijn na het vrijmaken...
Hoe zit dat eigenlijk met nummeroverdracht van een vaste lijn bij overdracht naar een andere operator? Dat is toch nog niet zo geregeld zoals bij de gsm of vergis ik mij hierin?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Heb zelf nog geen vaste lijn (binnenkort dus wel), maar in de aanvraag form stond toch duidelijk dat je bestaand nummer overgedragen wordt.Vaganzza schreef:Hoe zit dat eigenlijk met nummeroverdracht van een vaste lijn bij overdracht naar een andere operator? Dat is toch nog niet zo geregeld zoals bij de gsm of vergis ik mij hierin?
Nummeroverdracht is uiteraard perfect mogelijk, zo lang je in dezelfde zone blijft. Dit was zelfs al in de begindagen van Telenet zo als ik het mij goed herinner. 

Ben benieuwd!reteiP schreef:Ik kan jullie testkonijn zijn voor Scarlet, voor zij die twijfelen.

Uiteindelijk het enige mogelijke alternatief voor Telenet zeker?
De basispakketten bij Belgacom en Telenet verschillen amper enkele euro's en dus het veranderen niet waard. De grotere packs zijn bij Telenet duurder, maar wel een pak sneller dan de Maxi Pack van Belgacom.
Het grote probleem met Scarlet is dat het DSL-technologie is (telefoonnetwerk van belgacom) hetgeen een minderwaardige techniek is. Er zijn voor zover ik weet geen aanbieders van TV, internet en telefoon over het kabelnetwerk van Telenet.
Heb mezelf ook voorgenomen om niet koste wat kost te willen veranderen. Ga het 6 maand evalueren, dan eventueel terug naar Telenet (of Belgacom, wie weet). Financieel is het op zo'n korte termijn al interessant, en als nieuwe of teruggewonnen klant heb je soms nog voordelen ook.
Denk niet dat Scarlet hier een optie is als er meerdere mensen aan het surfen zijn of streamen via Netflix.
-
- Full Member
- Contacteer:
Awel wij hebben thuis Scarlet en streamen via Netflix films en hebben 2 computers op internet waarvan er eentje regelmatig torrents download en we ondervinden geen problemen. Ik download tegen +/-2.5 tot 2.8 Mb/sec, ik weet dat Telenet sneller is, maar waarom heb je het snelste van het snelste nodig? Voor de overgrote meerderheid van internetgebruikers is het niet nodig dat je tegen topsnelheden download, want ze surfen enkel gewoon naar simpele internetpagina's of halen hun mails binnen.
Zelf game ik veel en ben ik zeer tevreden over de snelheid van het netwerk, we hebben nu al 6 jaar Scarlet en zijn met uitzondering van 1 downperiode van 24u wegens defecte router en een nacht zonder internet wegens blikseminslag op de kabine in onze straat altijd goed geholpen geweest en vrij geweest van storingen.
Zelf game ik veel en ben ik zeer tevreden over de snelheid van het netwerk, we hebben nu al 6 jaar Scarlet en zijn met uitzondering van 1 downperiode van 24u wegens defecte router en een nacht zonder internet wegens blikseminslag op de kabine in onze straat altijd goed geholpen geweest en vrij geweest van storingen.
Ik heb de brief gekregen van Telenet en met een half oog gezien dat het over een prijsverhoging ging. Aan het bedrag ben ik niet geraakt.Bizar dat het zo kalm blijft in dit topic na de zoveelste prijsverhoging van telenet![]()
Zijn hier mensen die vroeger telenet hadden en reeds overgeschakeld zijn naar een andere provider, en er wel content van zijn?
Overstappen naar een andere provider is een ding, maar dezelfde snelheid, kwaliteit en betrouwbaarheid ergens anders vinden voor een lagere factuur is wat anders.
Ik vind het een beetje hypocriet om te klagen over prijsverhogingen. Prijsverhogingen zijn gewoon een feit. Mijn kapper kost dit jaar ook meer dan vorig jaar. Een brood is ook duurder. Ik verdien ook meer. Als je bij élke prijsverhoging gaat steigeren en roepen, dan ga je véél steigeren en roepen.
MIjn laatste interacties met Telenet zijn super verlopen, écht een verbetering tov 10 jaar geleden. Yelo op mobiele toestellen is ook tof, alleen jammer dat niet alles kan (her)bekeken worden. Dat zijn uiteindelijk investeringen die Telenet doet en die zijn ook niet gratis.
Alternatieven genoeg voor wie niet tevreden is.
volledig buiten de vraag maar google eens op popcorn time.
nie verder vertellen he
nie verder vertellen he
Estate Guru believer.