Tracker Bel20
TIP
Tracker Bel20
De BEL 20 is al een paar jaar aan het stijgen en ik wil hiervan mee profiteren. Ik wil instappen in een tracker die de BEL 20 volgt. Daarnaast zijn er ook belastingsvoordelen als je in Belgische aandelen belegt (toch?
)
Ik vind via Morningstar maar één dergelijke ETF terug: Lyxor UCITS ETF BEL 20 TR Euronext Brussel (FR0000021842). Die is niet echt interessant want heeft een relatief hoge kost (0,5%), en het zou ook gaan om een "synthetische tracker".
Wat kunnen jullie mij aanraden om met lage kosten toch te kunnen instappen in een product die de Bel20 volgt? PS ik heb geen zin om alle 20 aandelen zelf aan te kopen .. dan gaat Binck met al mijn winst lopen

Ik vind via Morningstar maar één dergelijke ETF terug: Lyxor UCITS ETF BEL 20 TR Euronext Brussel (FR0000021842). Die is niet echt interessant want heeft een relatief hoge kost (0,5%), en het zou ook gaan om een "synthetische tracker".
Wat kunnen jullie mij aanraden om met lage kosten toch te kunnen instappen in een product die de Bel20 volgt? PS ik heb geen zin om alle 20 aandelen zelf aan te kopen .. dan gaat Binck met al mijn winst lopen

Re: Tracker Bel20
@Moneygirl,
Geen slecht idee.
Iedereen biedt in z'n gamma dergelijke trackers aan.
Geen slecht idee.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind slechts één dergelijke ETF aan, die van Lyxor, en is niet echt interessant.Monrose schreef:@Moneygirl,
Geen slecht idee.
Welke trackers heb jij op het oog?
Ik denk dat die ETF van Lyxor inderdaad de enigste Bel20 tracker is, verder heb je enkel actief beheerde fondsen met Belgische aandelen.
Ok, dan kom ik bij de fondsen terecht, daar heb ik weinig ervaring mee.ThomasDM schreef:Ik denk dat die ETF van Lyxor inderdaad de enigste Bel20 tracker is, verder heb je enkel actief beheerde fondsen met Belgische aandelen.
Via Morningstar vind ik een aantal fondsen die volledig in Belgische aandelen investeren. Fondsen van Degroof, KBC, Puilaetco Dewaay.
Maar die zijn niet zo eenvoudig als trackers .. hogere kostenstructuur, onduidelijk wat ze nu precies doen ("Een zo hoog mogelijk rendement bieden door hoofdzakelijk te beleggen in B aandelen die als ondergewaardeerd w beschouwd op basis van hun toekomstig potentieel aan rendement" .. een beetje vaag toch), en niet beschikbaar op Binck bank.
Ik zal dus waarschijnlijk investeren in de Lyxor tracker (~40k€), gespreid in de komende 2j. Ik heb vertrouwen in de B economie

-
- VIP member
- Contacteer:
Stomme vraag en offtopic maar u doet niet aan pensioenparen?
Ik heb juist alle moeite om er voor te zorgen dat mijn Belgische blootstelling niet de pan uitrijst
. (voor elke euro in pensioensparen "moet" ik 10€ verdelen onder andere potjes....)
Ik heb juist alle moeite om er voor te zorgen dat mijn Belgische blootstelling niet de pan uitrijst

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Heb je al eens stilgestaan of beleggen in de Bel20 wel verstandig is? Waarom denk je dat er maar één enkele tracker op de BEL20 bestaat, terwijl er voor andere indexen gemakkelijk tientallen te vinden zijn?
Een verstandig belegger informeert zich eerst grondig...
Een verstandig belegger informeert zich eerst grondig...
-
- Full Member
- Contacteer:
De prestaties van de bel20 zijn historisch op zijn minst belabberd te noemen.
Daarbij komt nog dat de reden van de verdriedubbeling van 2003 tot 2007, namelijk de bankensector, WEGGEVAAGD is.
Bekijk gewoon de prestatie van de stoxx600 of de dax en wie denkt er dan nog aan om grote sommen in de bel20 te steken.
Als je het enkel doet om minder belasting te betalen op het dividend kun je beter enkele degelijke dividendbetalers selecteren.
Daarbij komt nog dat de reden van de verdriedubbeling van 2003 tot 2007, namelijk de bankensector, WEGGEVAAGD is.
Bekijk gewoon de prestatie van de stoxx600 of de dax en wie denkt er dan nog aan om grote sommen in de bel20 te steken.
Als je het enkel doet om minder belasting te betalen op het dividend kun je beter enkele degelijke dividendbetalers selecteren.
Misschien moneygirl wat tips geven i.v.m andere uitgebreidere trackers ?
Ik wil zeker geen reclame maken voor Binck maar vond dit best wel interessant.
Als je bv kijkt welke trackers Binck allemaal aanbiedt via THINKETF.
https://thinketfs.nl/producten
Ook geven zij voorbeelden van een samenstelling van verschillende trackers, defensief, neutraal, offensief.
https://thinketfs.nl/academy/hoe-kunt-u ... -inrichten
Wereldwijde tracker :
https://thinketfs.nl/producten/Think-Su ... /overzicht
Ik wil zeker geen reclame maken voor Binck maar vond dit best wel interessant.
Als je bv kijkt welke trackers Binck allemaal aanbiedt via THINKETF.
https://thinketfs.nl/producten
Ook geven zij voorbeelden van een samenstelling van verschillende trackers, defensief, neutraal, offensief.
https://thinketfs.nl/academy/hoe-kunt-u ... -inrichten
Wereldwijde tracker :
https://thinketfs.nl/producten/Think-Su ... /overzicht
Een aandeel van de BEL20 betekent natuurlijk niet dat je een 'Belgische blootstelling' hebt. Er zijn tal van aandelen op de Brusselse beurs die het grootste deel van hun inkomsten in het buitenland halen.Henkie1984 schreef: Ik heb juist alle moeite om er voor te zorgen dat mijn Belgische blootstelling niet de pan uitrijst. (voor elke euro in pensioensparen "moet" ik 10€ verdelen onder andere potjes....)
Vorige week brak de index door een belangrijke weerstand en Technisch gezien is er dus potentieel. Betekend dit dan een goed moment om aan te kopen of is dat wat kort door de bocht?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Gisteren draaide de aarde rond de zon en de maan rond de aarde. Goed moment om in te stappen ?
Hetzelfde kan je ongeveer zeggen over Europese trackers; als ik kon kiezen, zou ik eerder voor spreiding gaan dan voor dit klein landje dat enorm onderhevig is aan politieke beslissingen (of het gebrek eraanjupi schreef:Vorige week brak de index door een belangrijke weerstand en Technisch gezien is er dus potentieel. Betekend dit dan een goed moment om aan te kopen of is dat wat kort door de bocht?

Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Daar heb je een goed punt. Enkele ideetjes?
moneygirl schreef:De BEL 20 is al een paar jaar aan het stijgen en ik wil hiervan mee profiteren. Ik wil instappen in een tracker die de BEL 20 volgt. Daarnaast zijn er ook belastingsvoordelen als je in Belgische aandelen belegt (toch?)