Sofina
TIP
Re: Sofina
U hebt gelijk: In hetzelfde artikel (vrijdag 30 januari, blz 5) schrijft De Tijd ...dat Sofina 2.9% van de aandelen bezit... (kolom 2) en even verder ...het belang van 2.3% dat de holding ... aanhoudt...(kolom 4). Wat er ook van zij, hun aandeel heeft een substantiële waarde in hun portefeuille.
Bedankt voor de update Belca2! Had deze al even op mijn radar maar hij blijft maar stijgen tot zijn hoogste koers. Met dit nieuws zal het zeker niet snel zakken. Na wat research zit het nu over zijn koersdoel maar met dit nieuws zal dit wel bijgesteld worden vermoed ik?
De korting tov de eigen waarde (laatst gepubliceerde ~€130) is nog steeds substantieel. En deze eigen waarde kan alleen maar verbeteren met deze vooruitzichten. (Voor alle duidelijkheid: de beursgang is nog geen feit, maar een plan).
Ik blijf Sofina, zelfs aan deze koersen, nog altijd koopwaardig vinden voor de lange termijn belegger.
Ik blijf Sofina, zelfs aan deze koersen, nog altijd koopwaardig vinden voor de lange termijn belegger.
Inderdaad nog zeer koopwaardig. Kijk maar eens wat andere mindergekende participaties doen. Eurazeo, Luxempart, Orpea, Biomerieux enz... wat betreft de beter gekende zoals Colruyt, Danone, SES (= debelangrijkste) doen het de laatste tijd zeer goed!Belca2 schreef:De korting tov de eigen waarde (laatst gepubliceerde ~€130) is nog steeds substantieel. En deze eigen waarde kan alleen maar verbeteren met deze vooruitzichten. (Voor alle duidelijkheid: de beursgang is nog geen feit, maar een plan).

laeka zal ook content zijn:
De Boël-holding Sofina is donderdagmiddag naar het hoogste peil sinds juni 2007 gestegen op de Brusselse beurs.
Staat nu op 94,25 euro
http://www.tijd.be/detail.art?a=9599657 ... aser&ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: en Piper ook
De Boël-holding Sofina is donderdagmiddag naar het hoogste peil sinds juni 2007 gestegen op de Brusselse beurs.
Staat nu op 94,25 euro
http://www.tijd.be/detail.art?a=9599657 ... aser&ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: en Piper ook

De resultaten zullen goed zijn. Harold Boël heeft aanvaard een keynote spreker te zijn op de VFB happening (25 april).optibear schreef:Ik begin al te hopen voor Sofina
VFB strikt Sofina-topman Harold Boël voor Happening
Denk je dat deze man, die zich nooit laat interviewen, als spreker zou optreden moesten de resultaten slecht zijn? Ze zullen uitstekend zijn. De hamvraag is echter in hoeverre dit reeds ingecalculeerd is in de huidige koers. Vermoedelijk reeds voor een deel, mede door de ruchtbaarheid aan de mogelijke beursgang van Flipcart.
Ik verwacht bij de publicatie van de resultaten dan ook geen explosie à la Brederode, maar dat de 100 in zicht komt is best mogelijk.
PS: een koersopvering bij Sofina komt ook rechtstreeks Brederode ten goede: twee maal prijs!
Sofina is precies wel gestopt met eigen aandelen in te kopen. Laatste inkoop was op 23 januari. 

Dat klopt.Tijd dus om eens te kijken of sofina het huzarenstukje van brederode kan overdoen,wanneer zij op7 april hun cijfers bekendmaken.Op 30/6/2014 bedroeg de nav bij sofina 130€.Ik denk dat we redelijkerwijs mogen aannemen dat de nav ondertussen gestegen is tot ergens tussen de 150€ en 155€ vandaag.laeka schreef:Sofina is precies wel gestopt met eigen aandelen in te kopen. Laatste inkoop was op 23 januari.
Dat zou een koers tussen 98€ en 106€ rechtvaardigen,dit natuurlijk ervan uitgaande dat de beurzen de komende weken blijven liggen.Duimen maar!
Carnaygee schreef:Dat klopt.Tijd dus om eens te kijken of sofina het huzarenstukje van brederode kan overdoen,wanneer zij op7 april hun cijfers bekendmaken.Op 30/6/2014 bedroeg de nav bij sofina 130€.Ik denk dat we redelijkerwijs mogen aannemen dat de nav ondertussen gestegen is tot ergens tussen de 150€ en 155€ vandaag.laeka schreef:Sofina is precies wel gestopt met eigen aandelen in te kopen. Laatste inkoop was op 23 januari.
Dat zou een koers tussen 98€ en 106€ rechtvaardigen,dit natuurlijk ervan uitgaande dat de beurzen de komende weken blijven liggen.Duimen maar!
Carnaygee, +1.
'k Zit op dezelfde golflengte en 'k hoop ook dat Sofina met gelijkaardige cijfers als Brederode afkomt.
Van de daling bij Sofina gebruik gemaakt om wat bij te tanken. 

laeka schreef:Van de daling bij Sofina gebruik gemaakt om wat bij te tanken.
@Laeka, bedankt voor de tip. Heb net hetzelfde gedaan.

dus jullie denken dat Sofina ook een jump gaat maken van 10%
Wie heeft dat gezegd? Ik koop graag holdings met grote korting.Jhn schreef:dus jullie denken dat Sofina ook een jump gaat maken van 10%
@Jhn, 'k denk we minstens na de dip van gisteren terug naar 96 EUR moeten. 'k Reken op goede jaarcijfers in april en op een klein "Brederodeke". 't Hoeft geen 10% te zijn, maar +3% of 5% na de cijfers is voor mij ook reeds prima.Jhn schreef:dus jullie denken dat Sofina ook een jump gaat maken van 10%