Zomervakantie in de States. Nu al dollars kopen?
-
Precarious
- Newbie

- Contacteer:
Zomervakantie in de States. Nu al dollars kopen?
Deze zomer gaan wij naar de States. De dollar is recent sterker en sterker geworden. Zou ik nu al dollars in slaan?
-
Precarious
- Newbie

- Contacteer:
Re: Zomervakantie in de States. Nu al dollars kopen?
Info van mijn thuis bank Belfius
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... firstWA=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Rekening voor privégebruik: gratis
Creditrente: deze wordt toegekend per munteenheid (min. 0% - max. 0,50 %) en blijft gelijk ongeacht het gebruik van de rekening. De rente wordt per kwartaal berekend.
Overheveling naar een andere Belfius-rekening: gratis
Bij verandering van munteenheid: dan wordt de wisselkoers toegepast die in voege is op het moment dat de verrichting wordt geboektStorting of geldopname in vreemde munteenheden: de aangerekende kosten bedragen minimaal 12 EUR tot maximaal 0,10%, afhankelijk van het bedrag (minimaal 500 EUR in tegenwaarde)
https://www.belfius.be/wwwdexiabe/media ... art_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Opvragen kost ongeveer 1% Maar is dit van toepassing? Ik verwacht het meeste met visa te betalen
Hopelijk is er iemand iets met deze info
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... firstWA=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Rekening voor privégebruik: gratis
Creditrente: deze wordt toegekend per munteenheid (min. 0% - max. 0,50 %) en blijft gelijk ongeacht het gebruik van de rekening. De rente wordt per kwartaal berekend.
Overheveling naar een andere Belfius-rekening: gratis
Bij verandering van munteenheid: dan wordt de wisselkoers toegepast die in voege is op het moment dat de verrichting wordt geboektStorting of geldopname in vreemde munteenheden: de aangerekende kosten bedragen minimaal 12 EUR tot maximaal 0,10%, afhankelijk van het bedrag (minimaal 500 EUR in tegenwaarde)
https://www.belfius.be/wwwdexiabe/media ... art_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Opvragen kost ongeveer 1% Maar is dit van toepassing? Ik verwacht het meeste met visa te betalen
Hopelijk is er iemand iets met deze info
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Ik verwacht dat de Euro nog verder zal wegzakken, dus is het misschien geen slecht idee om nu al dollars in te slaan.
Ik raad je voor je betalingen ter plaatse de Beobank Extra World MasterCard aan. De eerste 3 maanden krijg je 3% cashback, dus met een beetje goede timing kun je een aardig bedrag besparen. In de VS kun je praktisch overal terecht met een kredietkaart dus zoveel cash heb je echt niet nodig. Wil je geld afhalen via een ATM is een gewone debetkaart van Argenta aan te raden. Geen extra kosten daarmee, maar bij de meeste ATM's wordt er wel al een fee aangerekend.
Overigens: prachtig land, goede mentaliteit, zeer gastvrij. Als je iemand nodig hebt om je koffers te dragen dan roep je maar
Mag ik vragen welke kant je optrekt?
Ik raad je voor je betalingen ter plaatse de Beobank Extra World MasterCard aan. De eerste 3 maanden krijg je 3% cashback, dus met een beetje goede timing kun je een aardig bedrag besparen. In de VS kun je praktisch overal terecht met een kredietkaart dus zoveel cash heb je echt niet nodig. Wil je geld afhalen via een ATM is een gewone debetkaart van Argenta aan te raden. Geen extra kosten daarmee, maar bij de meeste ATM's wordt er wel al een fee aangerekend.
Overigens: prachtig land, goede mentaliteit, zeer gastvrij. Als je iemand nodig hebt om je koffers te dragen dan roep je maar
Mag ik vragen welke kant je optrekt?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 19 maart 2015, 09:52, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
advies voor gebruik beo extra is zeker goed en argenta voor afhaling ook beste optie samen met titanium kaart van Deutsche bank.
Ik denk niet dat de usd nog verder doorzakt als de fed de rente zoekt op te trekken en het optrekken van het schuldenplafond daar weer voor heibel gaat zorgen maar heb geen glazen bol.
Voor ideeën en tips ga zeker zien op onze site van onze reizen in de usa, dit is voor ons al jaren de beste reisbestemming ooit.
usa4ever.com
usacali.worpress.com
veel plezier bij het plannen.
Ik denk niet dat de usd nog verder doorzakt als de fed de rente zoekt op te trekken en het optrekken van het schuldenplafond daar weer voor heibel gaat zorgen maar heb geen glazen bol.
Voor ideeën en tips ga zeker zien op onze site van onze reizen in de usa, dit is voor ons al jaren de beste reisbestemming ooit.
usa4ever.com
usacali.worpress.com
veel plezier bij het plannen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Goldman Sachs voorspelt dat de euro nog naar 0,80 dollar kan zakken.
Dus in dat geval kan je beter nu kopen.
Maar wie zal het zeggen? Niemand heeft een glazen bol!
Dus in dat geval kan je beter nu kopen.
Maar wie zal het zeggen? Niemand heeft een glazen bol!
Eventueel kan je nu al de helft kopen en binnen een paar maanden de rest.
ben wel akkoord dat alle voorspellingen van economen een verdere daling van de Euro tgo de USD voorspellen, termijn ervan is onbekend.
aankopen van deel van benodigde USd lijkt me inderdaad de gulden middenweg.
aankopen van deel van benodigde USd lijkt me inderdaad de gulden middenweg.
-
Precarious
- Newbie

- Contacteer:
Thanks voor de tip van de kredietkaart. Ik weet niet of de wisselkoers die ze aanrekenen correct is? Anders heeft 3% cash back weinig zin... Ik heb ondertussen een compartiment in USD toegevoegd aan mijn zichtrekening. Om goed te zijn zou ik daar een transfer van moeten kunnen doen naar mijn Visa kaart. Nu moet ik eerst transfer doen naar mijn zichtrekening in EUR om dan mijn visa rekening te betalen...
Ik hoop dat je gewacht hebt, Precarious, want de koers is nu heel wat voordeliger dan op 19 maart. Het is onduidelijk of de dollar de volgende maanden verder gaat zakken -- ik denk van niet, maar ik heb geen glazen bol. Om zeker te spelen zou ik nu toch kopen wat je nodig denkt te hebben.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
In sommige Belgische toeristensteden kan je erg voordelig usd in kleine coupures aankopen.
Meestal bij een 'zelfstandige' bankier die ook wisseltransacties doen voor de Horeca.
Indien hij aan jouw zijn dollars, ponden enz kan terug verkopen moet hij deze niet aan het hoofdkantoor aanbieden...
Zo kan je aankopen aan praktisch de wisselkoers. Natuurlijk heb je zelf de berekening vooraf gemaakt en heb je die duidelijk afgedrukt in de hand bij als je het kantoor binnenstapt ;-)
Meestal bij een 'zelfstandige' bankier die ook wisseltransacties doen voor de Horeca.
Indien hij aan jouw zijn dollars, ponden enz kan terug verkopen moet hij deze niet aan het hoofdkantoor aanbieden...
Zo kan je aankopen aan praktisch de wisselkoers. Natuurlijk heb je zelf de berekening vooraf gemaakt en heb je die duidelijk afgedrukt in de hand bij als je het kantoor binnenstapt ;-)