referte-index bij herziening lening
TIP
referte-index bij herziening lening
Ik had graag geweten of bij de herziening van een lening, de oorspronkelijke referte-index behouden blijft, of wordt dat de referte-index die geldt op het moment van de herziening ? Dat kan toch op termijn wel invloed hebben op de volgende aanpassing bij een lening met 3-of 5 jaarlijkse herziening ..?
Klopt het eigenlijk dat men op het moment van een herziening sowieso zonder wederbeleggingsvergoeding kan een (gedeeltelijke ) kapitaalsaflossing doen, of is dat een fabeltje en verschilt dat van contract tot contract ?
Klopt het eigenlijk dat men op het moment van een herziening sowieso zonder wederbeleggingsvergoeding kan een (gedeeltelijke ) kapitaalsaflossing doen, of is dat een fabeltje en verschilt dat van contract tot contract ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: referte-index bij herziening lening
Bij herziening ga je een nieuwe lening aan, dus de referteindex van dat moment wordt als nieuwe referentie genomen.
Dit kan, zoals je zelf al opmerkt, inderdaad een zeer grote invloed hebben op je toekomstige rente-herziening.
wederbeleggingsvergoeding heb je AFAIK altijd aan je broek.
Dit kan, zoals je zelf al opmerkt, inderdaad een zeer grote invloed hebben op je toekomstige rente-herziening.
wederbeleggingsvergoeding heb je AFAIK altijd aan je broek.
Re: referte-index bij herziening lening
Dank voor je reactie, Spetsnaz, ik denk dat ik het risico ga nemen om niks te doen in afwachting van de 5- jaarlijkse herziening in februari. Ik ga ervan uit dat de referte index dan nog steeds laag zal zijn, en dat ik dus niet de kost moet betalen om nu te herzien. Het voorstel van de bank dat ik nu krijg, ligt nog 0 ,8 hoger dan datgene wat ik normaal " spontaan" moet krijgen vanaf de herziening bij de huidige lage index.
Bijkomend "voordeel" is dat ik dan blijkbaar ook minder risico loop als 5 jaar later de referte index toch weer een stuk hoger zou zijn ...
Bijkomend "voordeel" is dat ik dan blijkbaar ook minder risico loop als 5 jaar later de referte index toch weer een stuk hoger zou zijn ...