verhuizen naar Monaco?
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Re: verhuizen naar Monaco?
Lawines.soja schreef: ik zou zeggen zwitserland: grote levenskwaliteit; hoge lonen; goed bestuurd; sterke munt; volksdemocratie; neutraal; sterk leger; prachtige natuur; goed bereikbaar vanuit belgie; kwaliteitsvolle migratie; betrouwbare treinen; geen pensioenprobleem;... ik zie eigenlijk geen negatief punt;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Lawines zijn inderdaad een probleem in de winter, en de irritante koeiebellen in het ochtendgloren in de zomer.
Maar dan lijken mij toch maar kleine minpuntjes te zijn.
Maar dan lijken mij toch maar kleine minpuntjes te zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
De achtergrond ziet er toch mooi uit, Tonijnbelegger.
Een groot probleem met Zwitserland is dat ze daar niet bijzonder blij zijn met EU-migranten. In de komende jaren valt discriminatie en algemeen wantrouwen niet uit te sluiten.
Een ander punt (voor mij toch): het is net als Belgie een land met taalproblemen, waar het Frans een buitensporige invloed heeft.
Een ander punt (voor mij toch): het is net als Belgie een land met taalproblemen, waar het Frans een buitensporige invloed heeft.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Zwitserland heeft helemaal geen taalproblemen. Hier gelden duidelijke taalwetten, waarbij Duits nog altijd het meest gesproken is, niet Frans. Zo zijn er bij mijn weten geen tweetalige gemeentes, zodat er een duidelijke taalgrens is, die niemand betwist, dit zorgt voor communautaire vrede, ondanks het feit dat er tweetalige kantons zijn zoals Freiburg en Wallis, waarbij de kantonale administratie in taalgroepen gesplitst is. Niemand zal het wagen om en masse ergens te komen wonen en daar de taal op te dringen.
Best wel vreemd, dat deze meertalige staat zo stabiel is. Dat komt enerzijds door duidelijke afspraken (cfr supra) anderzijds omdat ze zelf over hun wetten kunnen stemmen. Politici kunnen ze niet uit elkaar drijven. De facto is het zelfs de enige volledig democratische staat in de hele wereld.
Vreemd vind ik ook dat er weinig naijver is tussen de (niet-taalgedefinieerde) kantons onderling. Wallis was bv. lange tijd een vazalstaat van Bern en was op die manier lid van het Zwitsers Eedgenootschap. Ik vind het merkwaardig dat dit geen revanchistische gevoelens heeft nagelaten.
Best wel vreemd, dat deze meertalige staat zo stabiel is. Dat komt enerzijds door duidelijke afspraken (cfr supra) anderzijds omdat ze zelf over hun wetten kunnen stemmen. Politici kunnen ze niet uit elkaar drijven. De facto is het zelfs de enige volledig democratische staat in de hele wereld.
Vreemd vind ik ook dat er weinig naijver is tussen de (niet-taalgedefinieerde) kantons onderling. Wallis was bv. lange tijd een vazalstaat van Bern en was op die manier lid van het Zwitsers Eedgenootschap. Ik vind het merkwaardig dat dit geen revanchistische gevoelens heeft nagelaten.
wel ik heb het bestudeerd en ben eens gaan kijken
en Moncaco is zeker de duurste, maar ook de interessantste keuze als het op personenbelasting aankomt
als je toch zoveel geld zou hebben dat verhuizen een optie is, is de kost geen probleem
van wat ik heb begrepen is een miljoen op je rekening genoeg, en je kan per seizoen huren
het is extreem bereikbaar
de goedkoopste vluchten van Zaventem naar Nice zijn 45 euro
90 minuten vliegen, en dan 30 minuten met de bus naar Monaco
met de trein sta je er op een kleine 10 uur, reserveren kan vlak ervoor. wel zo'n 200 euro, maar nog altijd een pak bereikbaarder en goedkoper dan Man of de Caraïben
de streek zelf is paradijs op aarde, met al die stranden, streekgerechten en prachtig weer
prima en goedkoop openbaar vervoer ook, dan heb je zelfs geen auto nodig
ook het feit dat ze in Europa steeds meer op kapitaal beginnen te jagen (vermogensbelasting), en door de beslissingen naar het Europees niveau te verschuiven hebben de nationale overheden een excuus, "het moet van Brussel"
Monaco is echter geen lid van de EU, en zal zich dus ook niet zo vlot wetten laten opdringen
https://en.wikipedia.org/wiki/Microstat ... pean_Union
temeer omdat het taxhaven gegeven de bron is van de welvaart in Monaco denk ik niet dat ze daar snel moeilijk gaan doen
en Moncaco is zeker de duurste, maar ook de interessantste keuze als het op personenbelasting aankomt
als je toch zoveel geld zou hebben dat verhuizen een optie is, is de kost geen probleem
van wat ik heb begrepen is een miljoen op je rekening genoeg, en je kan per seizoen huren
het is extreem bereikbaar
de goedkoopste vluchten van Zaventem naar Nice zijn 45 euro
90 minuten vliegen, en dan 30 minuten met de bus naar Monaco
met de trein sta je er op een kleine 10 uur, reserveren kan vlak ervoor. wel zo'n 200 euro, maar nog altijd een pak bereikbaarder en goedkoper dan Man of de Caraïben
de streek zelf is paradijs op aarde, met al die stranden, streekgerechten en prachtig weer
prima en goedkoop openbaar vervoer ook, dan heb je zelfs geen auto nodig
ook het feit dat ze in Europa steeds meer op kapitaal beginnen te jagen (vermogensbelasting), en door de beslissingen naar het Europees niveau te verschuiven hebben de nationale overheden een excuus, "het moet van Brussel"
Monaco is echter geen lid van de EU, en zal zich dus ook niet zo vlot wetten laten opdringen
https://en.wikipedia.org/wiki/Microstat ... pean_Union
temeer omdat het taxhaven gegeven de bron is van de welvaart in Monaco denk ik niet dat ze daar snel moeilijk gaan doen