Hergroepering kredieten help
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Hallo,
Ik heb bij een niet nader genoemde maatschappij een hergroepering laten doen van enkele leningen op afbetaling. Hiernaast heb ik bij Belfius nog een Budgetline.
Echter heeft de nieuwe maatschappij mij gebeld om te zeggen dat zij ook voor deze Budgetline, de afsluiting hebben aangevraagd. Zij vroegen mij om met Belfius contact op te nemen om dit recht te zetten.
Nu is mijn vraag: Kan dit zomaar? kan een kredietmaatschappij een kredietopening laten afsluiten bij een andere bank zonder dat dit de bedoeling was?
De klantendienst van Belfius vertelde mij dat ze het gingen doorgeven aan hun Backoffice en dat het dan wel goed zou komen.
Kan ik hierop vertrouwen? Zijn er nog ander stappen die ik kan ondernemen om de afsluiting te voorkomen?
Alvast Hartelijk bedankt
Raf
Ik heb bij een niet nader genoemde maatschappij een hergroepering laten doen van enkele leningen op afbetaling. Hiernaast heb ik bij Belfius nog een Budgetline.
Echter heeft de nieuwe maatschappij mij gebeld om te zeggen dat zij ook voor deze Budgetline, de afsluiting hebben aangevraagd. Zij vroegen mij om met Belfius contact op te nemen om dit recht te zetten.
Nu is mijn vraag: Kan dit zomaar? kan een kredietmaatschappij een kredietopening laten afsluiten bij een andere bank zonder dat dit de bedoeling was?
De klantendienst van Belfius vertelde mij dat ze het gingen doorgeven aan hun Backoffice en dat het dan wel goed zou komen.
Kan ik hierop vertrouwen? Zijn er nog ander stappen die ik kan ondernemen om de afsluiting te voorkomen?
Alvast Hartelijk bedankt
Raf
Re: Hergroepering kredieten help
Je kan eens aan de maatschappij in de trend van " Lenen bij mevrouw leemans ..........." eens vragen om een kopie van het document te bezorgen met jou handtekening op waarop staat dat zij daarvoor toelating hebben gekregen en dat je daar totaal niet mee akkoord bent indien ze je er geen gehandekend document van kunnen bezorgen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt,
Dit heb ik gedaan. en ze kunnen mij dit niet bezorgen. ze zeggen enkel dat ik met Belfius contact dien op te nemen om dit op te lossen.
Kan een andere maatschappij zomaar een krediet opzeggen bij een andere bank?
Dit heb ik gedaan. en ze kunnen mij dit niet bezorgen. ze zeggen enkel dat ik met Belfius contact dien op te nemen om dit op te lossen.
Kan een andere maatschappij zomaar een krediet opzeggen bij een andere bank?
Ik denk dat dit een vooz trukje is van de nieuwe kredietgever. Ik geloof niet dat die kontakt hebben opgenomen met jouw bank..Is verboden ingevolge de wet op de privacy... echter,,,, jij hebt nu zelf de kat de bel aangebonden door te informeren bij je bank en hun de info gegeven. De bank kan inderdaad zonder enig opgave van reden je budgetlijn stopzetten, of ze dat nu gaan doen is andere zaak. Ik vermoedt dat ze eerst de centrale bank van kredieten zullen raadplegen om te kijken welke kredieten je hebt lopen en bij wie, en welke er eventueel doorgehaald ( volledig afgelost ) zijn.. Op basis daarvan zullen ze een risico analyse doen...
Zou dus gewoon afwachten,maar zelf verder niks meer ondernemen..
Zou dus gewoon afwachten,maar zelf verder niks meer ondernemen..
Als je bij de "niet nader genoemde maatschappij" iets ondertekent hebt dan hebben zij waarschijnlijk van jou een mandaat gekregen. Dit mandaat kan inhouden dat zij kredieten op jouw naam kunnen opzeggen.
Het is vergelijkbaar men het aangaan van een nieuwe verzekering. Daar kan de nieuwe verzekeraar de opzeg van je huidige polis regelen. Stel dat de nieuwe verzekeraar een foutje maakt en de verkeerde polis opzegt dan kan de nieuwe verzekeraar dit zelf niet rechtzetten.
Het is vergelijkbaar men het aangaan van een nieuwe verzekering. Daar kan de nieuwe verzekeraar de opzeg van je huidige polis regelen. Stel dat de nieuwe verzekeraar een foutje maakt en de verkeerde polis opzegt dan kan de nieuwe verzekeraar dit zelf niet rechtzetten.
De bank heeft in 2013 mijn lening van de wagen overgenomen . dit voor een bedrag van 14000 euro , ik had daarbij nog een lening lopen van 2500 nog eentje van 2500 euro en een lening van 15.000 euro . Dus 34000 euro . Nu heeft de bank gezegd dat ik 79.000 euro moet terug betalen , dat dit woeker intresten zijn .
Hoeveel mag de bank Max aanrekenen van intresten
Hoeveel mag de bank Max aanrekenen van intresten
-
- Newbie
- Contacteer:
Maximum JKP is momenteel 10.50% op een persoonlijke lening zonder object.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Voor bedragen van 20 001 euro tot 37 000 euro is de maximale looptijd 120 maanden. Voor kredietbedragen boven de 5.000 euro is het JKP inderdaad 10,5%, en dat kan (gezien de lange looptijd - en dus lage kapitaalsaflossing) hoog oplopen.
U heeft daarin zelf de keuze gemaakt om uw aankoop op krediet te doen je bent hiervan op de hoogte gebracht.

U heeft daarin zelf de keuze gemaakt om uw aankoop op krediet te doen je bent hiervan op de hoogte gebracht.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Bestaat er geen mogelijkheid om sneller vervroegd af te lossen?
Of om de aflossingstermijn te verlagen?
Of om de aflossingstermijn te verlagen?