Trailing stop zetten
TIP
Trailing stop zetten
Ik wou eens rondvragen als jullie aandelen hebben gekocht en daar een trailing stop onderplaatsen, op hoeveel jullie de stopprijs eronder plaatsen. Wat geeft in jouw ervaring het beste resultaat, alhoewel dit natuurlijk geen exacte wetenschap is. Voor alle duidelijkheid zoek ik aandelen die ik een lange tijd kan aanhouden wat uiteraard anders is dan day traders of shorten.
Zelf zet ik hem meestal op zo'n 7-8% of meer eronder om zowiezo groter te nemen dan intraday volatiliteit, maar evengoed kan je zeggen dat dit nog te weinig is. Als je hem te "tight" zet, is je aandeel bij de minste daling weg.
Geeft hem op 10% of 15% eronder zetten in jullie ervaring betere resultaten. Blijft uiteraard subjectief omdat koersen vanalles kunnen doen. Als laatste, zetten jullie hem er onmiddelijk bij aankoop onder of wachten jullie toch een tijdje?
Zelf zet ik hem meestal op zo'n 7-8% of meer eronder om zowiezo groter te nemen dan intraday volatiliteit, maar evengoed kan je zeggen dat dit nog te weinig is. Als je hem te "tight" zet, is je aandeel bij de minste daling weg.
Geeft hem op 10% of 15% eronder zetten in jullie ervaring betere resultaten. Blijft uiteraard subjectief omdat koersen vanalles kunnen doen. Als laatste, zetten jullie hem er onmiddelijk bij aankoop onder of wachten jullie toch een tijdje?
Re: Trailing stop zetten
Wat wil je daarmee bereiken ?
lange termijn belegger of value belegger gebruikt dit doorgaans niet. Statisisch verhoog je hier je kosten mee en verlaagd rendement portefeuille
lange termijn belegger of value belegger gebruikt dit doorgaans niet. Statisisch verhoog je hier je kosten mee en verlaagd rendement portefeuille
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik gebruik het wel eens voor aandelen die buiten mogen in plaats van een gewone limiet verkooporder. Speel dan wel veel korter op de bal dan 7%. Onmiddellijk trailing stop uitleggen bij aankoop zou ik nooit doen. Dan ben je overgeleverd aan de grillen van de markt. Kleine correctie en je bent al je kwaliteitsvolle aandelen kwijt.
Ik wil die vooral gebruiken om bij een correctie, zoals we die recent hadden, de schade te beperken of als geavanceerde stop loss als een individueel aandeel crasht. Ik heb ondertussen geleerd dat zelfs defensieve aandelen als pakweg Procter & Gamble ineens in mekaar kunnen stuiken.zeezout schreef:Wat wil je daarmee bereiken ?
kan dat volgen,
soms zal het aandeel verder dalen, soms herstellen,
Bij Fagron zou je goed gewonnen hebben, General Electrics deed vorige week even een flash crash naar beneden en enkele minuten later terug omhoog. Daar zou je ze verkocht hebben ver onder de koers.
Voor defensieve aandelen denk ik dat je statisch gezien je enkel je transactie kosten gaat verhogen.
In een simulatie portefeuille eens proberen misschien ?
soms zal het aandeel verder dalen, soms herstellen,
Bij Fagron zou je goed gewonnen hebben, General Electrics deed vorige week even een flash crash naar beneden en enkele minuten later terug omhoog. Daar zou je ze verkocht hebben ver onder de koers.
Voor defensieve aandelen denk ik dat je statisch gezien je enkel je transactie kosten gaat verhogen.
In een simulatie portefeuille eens proberen misschien ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes