Wat is uw advies ?
TIP
Wat is uw advies ?
Wat zou u ons adviseren mbt onderstaande (graag met argumenten): Wij zijn 36 jaar. Willen niet beleggen of in fondsen.
Bank 50.000
Hypotheek 150.000
Looptijd 12,5 jaar
Maandelijkse hypotheek € 1.200
Bank 20.000
Hypotheek 120.000
Looptijd 12,5 jaar
Maandelijkse hypotheek € 935
Bank 20.000
Hypotheek 120.000
Looptijd 15 jaar
Maandelijkse hypotheek € 815
Bank 20.000
Hypotheek 120.000
Looptijd 20 jaar
Maandelijkse hypotheek € 675
Bank 50.000
Hypotheek 150.000
Looptijd 12,5 jaar
Maandelijkse hypotheek € 1.200
Bank 20.000
Hypotheek 120.000
Looptijd 12,5 jaar
Maandelijkse hypotheek € 935
Bank 20.000
Hypotheek 120.000
Looptijd 15 jaar
Maandelijkse hypotheek € 815
Bank 20.000
Hypotheek 120.000
Looptijd 20 jaar
Maandelijkse hypotheek € 675
Re: Wat is uw advies ?
ik vrees dat, indien je hier advies wil, je iets duidelijker zal moeten zijn naar wat we moeten adviseren.
Eerlijk gezegd kan ik er niet goed aan uit...
Eerlijk gezegd kan ik er niet goed aan uit...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik kan beter zeggen, waar zou U voor kiezen en waarom. 
Geef ook eens intrestvoeten bij de verschillende opties, dat helpt met kiezen. 
Wij kunnen ook uw budget niet opmaken, kan je 935€ bijv. makkelijk aan?
voila, dit is heel erg verschillend.TNTim schreef:Geef ook eens intrestvoeten bij de verschillende opties, dat helpt met kiezen.
Ik snap niet wat beleggingen en fondsen hier ineens bij komen kijken.
Het hangt echt af of je het fiscale plaatje wil bekijken, de maandelijkse lage afbetaling of de laagste intrest op de volledige looptijd.
Als je al aangeeft wat voor jullie belangrijk is, geeft dit ook al een ander advies.
Advies hangt namelijk af van de eisen of behoeften van jou als klant, niet van wat cijfers.
Wat bedoel je trouwens met "bank" ? Spaargeld ? Zoja, waarom springt dit plots van 20.000 naar 50.000 ?
-
quixoticme81
- Full Member

- Contacteer:
Julli zijn nu 36. Over 12,5 jaar zijn jullie 48,5, over 20 jaar zijn jullie 56. De vraag is nu wanneer jullie het liefst jullie hypotheek willen afbetaald hebben.
Daarover kunnen wij niets zeggen. Wat zijn jullie plannen ivm pensionering, want vanaf het moment dat de hypotheek is afbetaald komt er ruimte vrij in de belastingsaangifte voor lange termijn sparen. Maar ook, zolang jullie een hypotheek betalen, zal vervroegd stoppen met werken er niet in zitten.
Ook hoeveel geld jullie nog op jullie spaarrekening moeten hebben, is moeilijk in te schatten. Bij welk bedrag voelen jullie je veilig? Zijn er grote onkosten in het verschiet?
En natuurlijk is de maandelijkse kost ook belangrijk, hoeveel denken jullie te kunnen betalen? Hebben jullie een idee van wat jullie maandelijks uitgeven, of zouden uitgeven?
Jullie vragen advies, maar het enige wat wij kunnen doen is opsommen wat de voor- en nadelen zijn van elke constructie. Daarna is het toch nog aan jullie om een beslissing te nemen.
Daarover kunnen wij niets zeggen. Wat zijn jullie plannen ivm pensionering, want vanaf het moment dat de hypotheek is afbetaald komt er ruimte vrij in de belastingsaangifte voor lange termijn sparen. Maar ook, zolang jullie een hypotheek betalen, zal vervroegd stoppen met werken er niet in zitten.
Ook hoeveel geld jullie nog op jullie spaarrekening moeten hebben, is moeilijk in te schatten. Bij welk bedrag voelen jullie je veilig? Zijn er grote onkosten in het verschiet?
En natuurlijk is de maandelijkse kost ook belangrijk, hoeveel denken jullie te kunnen betalen? Hebben jullie een idee van wat jullie maandelijks uitgeven, of zouden uitgeven?
Jullie vragen advies, maar het enige wat wij kunnen doen is opsommen wat de voor- en nadelen zijn van elke constructie. Daarna is het toch nog aan jullie om een beslissing te nemen.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
-
anonymous
Als ik het zo bekijk, denk ik dat hij hetvolgende bedoelt:
Hij wil vastgoed kopen voor x euro.
Dat wil hij financieren, door een lening.
Ofwel leent hij 120000 en houdt hij 50.000 € op de bank aan spaargeld over
Ofwel leent hij 150000 en houdt hij maar 20.000 op de bank aan spaargeld over.
Hij wil spaargeld op een spaarrekening houden, en niet in fondsen of dergelijke steken.
Beetje bij beetje komen we er wel uit
Hij wil vastgoed kopen voor x euro.
Dat wil hij financieren, door een lening.
Ofwel leent hij 120000 en houdt hij 50.000 € op de bank aan spaargeld over
Ofwel leent hij 150000 en houdt hij maar 20.000 op de bank aan spaargeld over.
Hij wil spaargeld op een spaarrekening houden, en niet in fondsen of dergelijke steken.
Beetje bij beetje komen we er wel uit
Even ter verduidelijking:
Wij hebben op dit moment optie 1 , rentevast tegen 2,5%.
De vraag is optie 1 aanhouden, of eventueel andere opties nemen.
Wij hebben op dit moment optie 1 , rentevast tegen 2,5%.
De vraag is optie 1 aanhouden, of eventueel andere opties nemen.
-
quixoticme81
- Full Member

- Contacteer:
Dus als ik het goed voorheb, hebben jullie een lening lopen, en willen jullie een deel (30.000 euro) vervroegd afbetalen.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Nee, dat vraagt hij net aan ons geloof ik. Kan ook mis zijn.
Wat zijn dan de intrestvoeten bij de andere opties?
Wat zijn dan de intrestvoeten bij de andere opties?
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
De mensen die vragen naar de intrestvoeten hebben blijkbaar iets gemist tijdens het secundair onderwijs:
4 variabelen (bedrag, annuïteit, looptijd en rentevoet) waarvan 3 gegeven -> zoek X
Enige wat er toe doet is waar jullie je comfortabel mee voelen en dit hangt af van jullie verwachtte kosten (buffer op spaarrekening) en nettobestedingsruimte (loon min vaste kosten).
Dus concreet:
- Verwachten jullie kosten aan het huis, een nieuwe auto, een extra kind, ...?
- Wat verdienen jullie en geven jullie uit aan andere leningen buiten hypotheek, kosten van kinderopvang, auto's, verzekeringen, ...?
Zonder grote kosten in het vooruitzichg zou 20000 als buffer voldoende moeten zijn. Met bijvoorbeeld 3000 netto per maand lijkt 1000 aflossen mij redelijk comfortabel.
4 variabelen (bedrag, annuïteit, looptijd en rentevoet) waarvan 3 gegeven -> zoek X
Enige wat er toe doet is waar jullie je comfortabel mee voelen en dit hangt af van jullie verwachtte kosten (buffer op spaarrekening) en nettobestedingsruimte (loon min vaste kosten).
Dus concreet:
- Verwachten jullie kosten aan het huis, een nieuwe auto, een extra kind, ...?
- Wat verdienen jullie en geven jullie uit aan andere leningen buiten hypotheek, kosten van kinderopvang, auto's, verzekeringen, ...?
Zonder grote kosten in het vooruitzichg zou 20000 als buffer voldoende moeten zijn. Met bijvoorbeeld 3000 netto per maand lijkt 1000 aflossen mij redelijk comfortabel.
@Janusbananus
Ik weet dat we dat zelf kunnen uitzoeken, maar na mijn middelbaar heb ik op de universiteit en op de werklvoer geleerd om mijn tijd nuttig te besteden.
Zoek jij het ff uit als je toch tijd teveel hebt?
Ik weet dat we dat zelf kunnen uitzoeken, maar na mijn middelbaar heb ik op de universiteit en op de werklvoer geleerd om mijn tijd nuttig te besteden.
Zoek jij het ff uit als je toch tijd teveel hebt?
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Geen tijd teveel. Ik zou het nog eens aan de TS vragen 
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
2,5% op 12,5 jaar?
Dat kan toch wel veel beter? Heb zelf voorbeelden onder 2% recent..
Ik zou nog wat gaan shoppen
Dat kan toch wel veel beter? Heb zelf voorbeelden onder 2% recent..
Ik zou nog wat gaan shoppen