VZW en kosten besparen..
Re: VZW en kosten besparen..
Mijn excuses, ik weet van de telecomsector inderdaad niet veel af. Ik ben maar een advocaatje, en het enige wat ik weet laat zich als volgt samenvatten: ga nooit af op wat gezegd wordt, enkel wat op papier staat (algemene voorwaarden zijn contractsvoorwaarden), en dan vooral wat in kleine lettertjes staat gedrukt
Enfin, veel succes met de vzw en met de oldtimers.

haelewyn, pas toch maar op.
Als particulier ben je beschermd door de consumentenbescherming. Als rechtspersoon niet ... Groot verschil: een heleboel 'verworvenheden' voor particulieren gelden dan niet meer. Je kan bijv je abonnement op Belgacom kosteloos op elk moment stopzetten als particulier, niet als rechtspersoon...
Als particulier ben je beschermd door de consumentenbescherming. Als rechtspersoon niet ... Groot verschil: een heleboel 'verworvenheden' voor particulieren gelden dan niet meer. Je kan bijv je abonnement op Belgacom kosteloos op elk moment stopzetten als particulier, niet als rechtspersoon...
Ik zal je er niet op aankijken als je een onpopulair beroep zou hebben, Hyakari. Dat is beloofd !Hyakari schreef:....... Ik ben maar een advocaatje, en het enige wat ik weet laat zich als volgt samenvatten: ga nooit af op wat gezegd wordt, enkel wat op papier staat (algemene voorwaarden zijn contractsvoorwaarden), en dan vooral wat in kleine lettertjes staat gedrukt![]()
Dank voor de wensen .. Je raadgevingen volg en aanvaard ik tevens met aandacht en dank (niet sarcastisch maar wel gemeend bedoeld).
@moneygirl :
Daar heb je gelijk in. Je stopt als particulier makkelijker met een contract dan als rechtspersoon. Al hebben de grotere operatoren nu ook al een soepeler opzegbeleid voor businessklanten dan voordien.
Verder : nog geen grote voordelen gevonden. Ik laat het de volgende week even los.
Er zijn nog andere dingen in het leven om mijn hoofd en gedachten op te breken.
Beste,
Mij lijkt het niet zinnig om een 'vzw' op te richten om elders kosten te besparen.
Maar aangezien ik actief ben als zelfstandige om 'vzw' te helpen besparen op hun kosten kan je op mijn website conon.be een antwoord vinden.
Connecting Non-profits is mijn project. Door de gemene noden te inventariseren uit de diverse sectoren waar de vzw's actief zijn, kan ik wel leveranciers aanspreken en betere prijzen onderhandelen.
Win-win-win... De vzw's krijgen betere voorwaarden, ik verdien een extra centje, en leveranciers kunnen bij een goed aanbod heel wat klanten winnen uit een sector die vrij moeilijk toegankelijk is.
vg,
Mij lijkt het niet zinnig om een 'vzw' op te richten om elders kosten te besparen.
Maar aangezien ik actief ben als zelfstandige om 'vzw' te helpen besparen op hun kosten kan je op mijn website conon.be een antwoord vinden.
Connecting Non-profits is mijn project. Door de gemene noden te inventariseren uit de diverse sectoren waar de vzw's actief zijn, kan ik wel leveranciers aanspreken en betere prijzen onderhandelen.
Win-win-win... De vzw's krijgen betere voorwaarden, ik verdien een extra centje, en leveranciers kunnen bij een goed aanbod heel wat klanten winnen uit een sector die vrij moeilijk toegankelijk is.
vg,
Is in dit draadje de bestuurdersaansprakelijkheid al vermeld?
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Onnodig om zo een angst te strooien, ik heb onze vzw opgedoekt en behalve een hoop papierwerk, geen problemen gehad!reppiepeppie schreef:
van die kleine vzw'tjes allemaal goed en wel, tot je de vzw stopzet. Dan weet de fiscus je te vinden. En zeker als je maar met een paar bestuurders bent.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!