Wat zorgt er voor een Eindejaarsrally?
TIP
Re: Wat zorgt er voor een Eindejaarsrally?
vanaf januari wordt er mijns inziens vooral minder verkocht....
Dan zal er ook minder gekocht worden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Er zijn volgens mij hier tal van mensen die denken dat de Belgische beurs 'n eiland op zich is en totaal niets te maken heeft met de rest van de wereld(-economie). Dat die eindejaardrally d'er niet komt heeft niets te maken met de maatregelen van de federale overheid maar alles met de macro-economie. De Belgische beurs is hier zeker geen buitenbeentje.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Denk ik ook.Jhn schreef:De rally zit in de ijskast op dit moment
Pas nog bijgestort in het mixerfonds maar gaat elke dag in dalende lijn.

Er zal niet veel meer te rallyen zijn. We hebben nog maar één volledige beursweek voor de boeg. Daarna komen de feestdagen. Als de beurs voor het jaareinde maar de helft van het verlies van de afgelopen week goedmaakt is het al goed voor mij.
-
- Full Member
- Contacteer:
maar wat voor een beursweek nog voor de boeg !Selena1 schreef:Er zal niet veel meer te rallyen zijn. We hebben nog maar één volledige beursweek voor de boeg. Daarna komen de feestdagen. Als de beurs voor het jaareinde maar de helft van het verlies van de afgelopen week goedmaakt is het al goed voor mij.
eerste renteverhoging in bijna 10 jaar
dus we gaan nog een enorme klop omlaag krijgen zodat alle indexen in Europa nog een negatief beursjaar gaan neerzetten
let maar eens op
Denk ik niet. Die renteverhoging is al lang ingecalculeerd. Volgens mij zal ze zelfs voor opluchting zorgen omdat er eindelijk een einde komt aan die maandenlange onzekerheid van "Gaat ze omhoog of niet?"
Dat denk ik ook, 87% van de analisten verwacht een renteverhoging. Het zal zijn impact hebben, maar beperkt.
Dollar omhoog, commodities naar beneden.
Aandelen? Sommige naar boven, andere grondstofgerelateerde verder naar omlaag.
Dollar omhoog, commodities naar beneden.
Aandelen? Sommige naar boven, andere grondstofgerelateerde verder naar omlaag.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het wordt afwachten...Gray schreef:...87% van de analisten verwacht een renteverhoging...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Zou uiteindelijk wel eens kunnen omgekeerd zijn, want 87% heeft dit reeds ingecalculeerd in de prijs.Gray schreef:...Dollar omhoog, commodities naar beneden...
De eindejaarsrally neemt meer en meer de vorm aan van een eindejaarscrash.
Je neemt mij de woorden uit de mond.
Ik heb precies ook die indruk, dacht eerst amai alles gaat weer in stijgende lijn maar sinds vorige week vrijdag alles naar beneden en alles weer flink in het rood 

Ach, alle factoren die de huidige daling veroorzaken zijn maar tijdelijk. De groei in China zal ooit opnieuw toenemen. De prijzen van olie en andere grondstoffen kunnen niet blijven dalen. Ooit gaan ze opnieuw naar omhoog. Op een zeker ogenblik krijgen we in Europa weer inflatie en economische groei. Als de beurzen dan even hard stijgen zoals ze nu dalen krijgen we een mooie rally. Niet meer dit jaar maar later. Wait and see.
Dat denk ik ook, de huidige correctie op de beurzen is tijdelijk en wie weet krijgen we alsnog een eindejaarsrally.
Echter, ik voorzie op korte termijn weinig beterschap voor grondstofgerelateerde aandelen
echter, goedkope grondstoffen zijn op hun beurt wel goed voor de reele economie, en in amerika is dit ook positief nieuws omdat het op zijn minst de (bescheiden) renteverhoging gaat compenseren. (De fed zal hier zeer voorzichtig mee omspringen, het feit dat 87% van de analisten een renteverhoging verwacht is ook een extra stimulans voor de fed om effectief de rente te verhogen)
Als de reele economie vooruit gaat zullen de grondstoffen uiteindelijk wel terug "volgen"...
Enfin, dat is mijn gedacht erover.
Echter, ik voorzie op korte termijn weinig beterschap voor grondstofgerelateerde aandelen

Als de reele economie vooruit gaat zullen de grondstoffen uiteindelijk wel terug "volgen"...
Enfin, dat is mijn gedacht erover.