stortingen op key trade rekening.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
stortingen op key trade rekening.
sinds kort klant bij keytrade .
een keyplan gestart vlot verlopen.
nu wat wel al is opgevallen werkgever stort loon op keytrade en het kan toeval zijn.
dit bedrag komt altijd op de laatste dag op de rekening dat het moet gestort zijn. (valuta datum)
tot hiertoe die dag nog niet in weekend.
en het ligt zeer zeker niet aan de werkgever. (opdracht wordt op 22 gegeven als niet in weekend)
nu in de voorbije jaren kwam dit via kbc en het rare het is nooit de laatste dag op de rekening gekomen valuta datum.
nu ja zo is het niet moeilijk 5 cent op een verrichting te geven.
eerst de centjes 2 a 3 dagen intern houden ?
dit alvast de indruk tot hiertoe.
overschrijvingen naar keytrade van het zelfde.
overschrijvingen van key trade naar andere van het zelfde.
als ik dan Argenta , Rabo , Kbc met Keytrade vergelijk toch maar povertjes de snelheid.
en waarom niet Argenta als basis bank zitten nog niet in het zoomit verhaal.
een keyplan gestart vlot verlopen.
nu wat wel al is opgevallen werkgever stort loon op keytrade en het kan toeval zijn.
dit bedrag komt altijd op de laatste dag op de rekening dat het moet gestort zijn. (valuta datum)
tot hiertoe die dag nog niet in weekend.
en het ligt zeer zeker niet aan de werkgever. (opdracht wordt op 22 gegeven als niet in weekend)
nu in de voorbije jaren kwam dit via kbc en het rare het is nooit de laatste dag op de rekening gekomen valuta datum.
nu ja zo is het niet moeilijk 5 cent op een verrichting te geven.
eerst de centjes 2 a 3 dagen intern houden ?
dit alvast de indruk tot hiertoe.
overschrijvingen naar keytrade van het zelfde.
overschrijvingen van key trade naar andere van het zelfde.
als ik dan Argenta , Rabo , Kbc met Keytrade vergelijk toch maar povertjes de snelheid.
en waarom niet Argenta als basis bank zitten nog niet in het zoomit verhaal.
Estate Guru believer.
Re: stortingen op key trade rekening.
Ik heb hier nog geen problemen mee ondervonden. Elke maand vertrekt er een bedrag naar mijn zichtrekening bij Keytrade (o.a. voor mijn Keylplan), en dat staat netjes de dag erna op mijn rekening. Vervolgens stort ik een stukje door naar Rabo, om ook daar fondsen te kunnen kopen. Ook hier geen probleem, de dag erna staat het op die rekening.
Mijn loon komt ook maar op de laatste dag van de maand op mijn rekening. Dat was vroeger zo bij BNP, en nu ook bij Fintro.
Mijn loon komt ook maar op de laatste dag van de maand op mijn rekening. Dat was vroeger zo bij BNP, en nu ook bij Fintro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
denk dat het blijft plakken * hoeveel ?, men het normaal vind. (het gaat hier niet om laatste dag maand)annetje schreef:Ik heb hier nog geen problemen mee ondervonden. Elke maand vertrekt er een bedrag naar mijn zichtrekening bij Keytrade (o.a. voor mijn Keylplan), en dat staat netjes de dag erna op mijn rekening. Vervolgens stort ik een stukje door naar Rabo, om ook daar fondsen te kunnen kopen. Ook hier geen probleem, de dag erna staat het op die rekening.
maar van alle klanten ...... €
en dan als geste 5 cent .....
persoonlijk dan liever een dag of 2 vroegere valuta.
deze maand is het in een weekend , ben benieuwd naar keytrade.
zou nu normaal de vrijdag als valuta datum moeten hebben.
maar ja gewoonte's he.
en de reclame lokkertjes niet vergeten.
key trade maestro buiten € zone nog zo een verhaal.
eerst 5 € extra en dan 5 cent terug om hun kaart te gebruiken.
Estate Guru believer.
Ik snap uw probleem niet goed.
Als je niet content bent, en denkt beter af te zijn op een ander, blijf dan niet langer deze bank aanhouden. Maar besef dat op elke bank wat aan te merken valt.
Ik heb hier ondertussen eens rond gehoord, en bij al mijn collega's wordt pas op de laatste dag het loon gestort. 'k Ben daar dus niet zo zeker van dat je het probleem bij de juiste schuldige zoekt...
Als je niet content bent, en denkt beter af te zijn op een ander, blijf dan niet langer deze bank aanhouden. Maar besef dat op elke bank wat aan te merken valt.
Ik heb hier ondertussen eens rond gehoord, en bij al mijn collega's wordt pas op de laatste dag het loon gestort. 'k Ben daar dus niet zo zeker van dat je het probleem bij de juiste schuldige zoekt...
Ik denk dat alles afhangt van de banken onderling.
Vaak werken kleine banken (zoals Crelan en KT) samen met een andere partner waarbij het wel even kan duren om het geld bij de tegenpartij te krijgen.
Alles passeert langs de verrekenkamer / nationale bank en wordt zo doorgegeven van Bank A naar Bank B.
Als je het erg belangrijk vindt dat je geld op de dag van de storting (of de ochtend erna) op je rekening staat kan je beter een rekening openen bij dezelfde instelling als die welke je loon stort (KBC in dit geval) of een bank waarvoor zij het betalingsverkeer doen.
Welke dat kan zijn, wordt voor zover ik weet, niet bekend gemaakt. Dat zou je proefondervindelijk moeten testen.
Ik ben totaal geen fan van KT. Ik heb net mijn rekeningen afgesloten daar omdat ik er om enkele redenen niet tevreden van was.
Maar stortingen naar of van KT waren er over het algemeen de volgende werkdag.
Als je op werkdag 1 (voor het einduur der verwerkingen) de storting doet moet het ten laatste op werkdag 3 op je rekening staan, bij eender welke bank in Belgie.
5 cent per verrichting : ik twijfel of dit kleine voordeel me over de streep moet trekken om bij een bank klant te zijn.
Bank van de Post rondt het zelfs nog wat naar beneden af : 1 cent per keer dat je je bankkaart gebruikt. Mien, waar is m'n feestneus ?!
Bij ING gaat ook alles flink achteruit sinds alles gratis is. Bij Keytrade kan je geen geld storten of kan je niet terecht in een kantoor.. en alles wordt 'sec' bekeken door een bediende die je 'formulier voor alles' ontvangt via email.
Geen gevoel, interactie, of nobody cares of je klant blijft of niet.
IK begin te overwegen om met plezier weer voor mijn zichtrekening te gaan betalen bij een solide partner.. Al is dat laatste misschien ook een illusie.
Ik verwijs nog even naar een eerder bericht dat ik hier gepost heb in een ander topic :
Er is op VRT radio ooit eens een interessant interview over geweest.
http://www.radio2.be/artikel/helpdesk-w ... geschreven" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.radio1.be/programmas/pepi/914036" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar klik je bij de geluidsfragmenten op dat van 09/05/2008
Laatste link is wel onder enig voorbehoud omdat dit al van 2008 dateert. Toch nog redelijk actueel denk ik.'''''
EDIT : als je vroeger klant was bij KBC kwam een storting die gedaan werd op maandag waarschijnlijk al op je KBC rekening op maandag zelf. Nu je bij Keytrade zit, zou je loon dat gestort werd op maandag moeten aankomen op dinsdag of woensdag.
Valutadatum : de dag vanaf welke een storting intrest opbrengt, of de dag vanaf welke een afhaling geen intrest meer opbrengt.
Ik ken de regels van Keytrade hieromtrent niet.
Vaak werken kleine banken (zoals Crelan en KT) samen met een andere partner waarbij het wel even kan duren om het geld bij de tegenpartij te krijgen.
Alles passeert langs de verrekenkamer / nationale bank en wordt zo doorgegeven van Bank A naar Bank B.
Als je het erg belangrijk vindt dat je geld op de dag van de storting (of de ochtend erna) op je rekening staat kan je beter een rekening openen bij dezelfde instelling als die welke je loon stort (KBC in dit geval) of een bank waarvoor zij het betalingsverkeer doen.
Welke dat kan zijn, wordt voor zover ik weet, niet bekend gemaakt. Dat zou je proefondervindelijk moeten testen.
Ik ben totaal geen fan van KT. Ik heb net mijn rekeningen afgesloten daar omdat ik er om enkele redenen niet tevreden van was.
Maar stortingen naar of van KT waren er over het algemeen de volgende werkdag.
Als je op werkdag 1 (voor het einduur der verwerkingen) de storting doet moet het ten laatste op werkdag 3 op je rekening staan, bij eender welke bank in Belgie.
5 cent per verrichting : ik twijfel of dit kleine voordeel me over de streep moet trekken om bij een bank klant te zijn.
Bank van de Post rondt het zelfs nog wat naar beneden af : 1 cent per keer dat je je bankkaart gebruikt. Mien, waar is m'n feestneus ?!
Bij ING gaat ook alles flink achteruit sinds alles gratis is. Bij Keytrade kan je geen geld storten of kan je niet terecht in een kantoor.. en alles wordt 'sec' bekeken door een bediende die je 'formulier voor alles' ontvangt via email.
Geen gevoel, interactie, of nobody cares of je klant blijft of niet.
IK begin te overwegen om met plezier weer voor mijn zichtrekening te gaan betalen bij een solide partner.. Al is dat laatste misschien ook een illusie.
Ik verwijs nog even naar een eerder bericht dat ik hier gepost heb in een ander topic :
Er is op VRT radio ooit eens een interessant interview over geweest.
http://www.radio2.be/artikel/helpdesk-w ... geschreven" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.radio1.be/programmas/pepi/914036" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar klik je bij de geluidsfragmenten op dat van 09/05/2008
Laatste link is wel onder enig voorbehoud omdat dit al van 2008 dateert. Toch nog redelijk actueel denk ik.'''''
EDIT : als je vroeger klant was bij KBC kwam een storting die gedaan werd op maandag waarschijnlijk al op je KBC rekening op maandag zelf. Nu je bij Keytrade zit, zou je loon dat gestort werd op maandag moeten aankomen op dinsdag of woensdag.
Valutadatum : de dag vanaf welke een storting intrest opbrengt, of de dag vanaf welke een afhaling geen intrest meer opbrengt.
Ik ken de regels van Keytrade hieromtrent niet.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 1 oktober 2015, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk ook dat Platin de verkeerde schuldige ziet. Ben al jaren bij Keytrade en nooit geen problemen gehad ook niet met snelheid, integendeel, transferts van MoneYou staan meestal dezelfde dag op mijn zichtrekening bij KT. Ook mijn wedde vroeger en pensioen nu staan steevast tussen 9 en 10 uur van de laatste werkdag op mijn zichtrekening.
het gras is altijd groener aan de overkant
We kunnen hier misschien een lijstje maken van alle banken waar we zoal klant zijn en elkaar 1 euro overschrijven, heen en terug.
Als mededeling de datum waarop je het gedaan hebt en best voor 12 uur "s middags overschrijven via PC, zodat je geen vals resultaat krijgt.
Je zou wel de ontvangst moeten controleren op de middag en rond 6 a 7 uur 's avonds.
Soms komt een storting nog in de namiddag aan.
Wie weet kunnen we een nieuw VW DIESELgate ontketenen, maar dan binnen de banken :-)
Al denk ik eerlijk gezegd niet dat de realiteit zal afwijken van de theorie.
Ik ben kandidaat om over te schrijven vanaf ING, Axa, Bank van de Post, KBC en binnenkort Belfius :-)
Gisteren rond 16 uur een storting gedaan van Axa naar Bank van de Post. Die was al aangekomen bij controle deze ochtend om 11 uur.
Mocht er interesse zijn voor deze test, wil ik al voorstellen dat we het in de sticky topic kunnen doen die over het onderwerp gepost is in deze rubriek 'zichtrekeningen en kaarten'.
Als één van onze collega-leden de euro voor zich houdt en niet terugstort, ... nagelen we hem hier dan publiek aan de schandpaal ?
Dat zal de beheerder van het forum misschien niet goed vinden
Over het gebruik van de keytrade bankkaart buiten de eurozone :
Dat kost overal geld.. behalve bij Argenta (?)
Kijk maar eens op de app van deze website (whatcard). De Keytrade bankkaart is goedkoop om geld af te halen in vergelijking met de meeste banken maar duur als je de kaart in een handelszaak (winkel, hotel, benzinestation) gebruikt.
Tot mijn verbazing komt Belfius er wel nog goedkoper uit met zijn kaarten bij gebruik buiten de eurozone.
Als mededeling de datum waarop je het gedaan hebt en best voor 12 uur "s middags overschrijven via PC, zodat je geen vals resultaat krijgt.
Je zou wel de ontvangst moeten controleren op de middag en rond 6 a 7 uur 's avonds.
Soms komt een storting nog in de namiddag aan.
Wie weet kunnen we een nieuw VW DIESELgate ontketenen, maar dan binnen de banken :-)
Al denk ik eerlijk gezegd niet dat de realiteit zal afwijken van de theorie.
Ik ben kandidaat om over te schrijven vanaf ING, Axa, Bank van de Post, KBC en binnenkort Belfius :-)
Gisteren rond 16 uur een storting gedaan van Axa naar Bank van de Post. Die was al aangekomen bij controle deze ochtend om 11 uur.
Mocht er interesse zijn voor deze test, wil ik al voorstellen dat we het in de sticky topic kunnen doen die over het onderwerp gepost is in deze rubriek 'zichtrekeningen en kaarten'.
Als één van onze collega-leden de euro voor zich houdt en niet terugstort, ... nagelen we hem hier dan publiek aan de schandpaal ?
Dat zal de beheerder van het forum misschien niet goed vinden
Over het gebruik van de keytrade bankkaart buiten de eurozone :
Dat kost overal geld.. behalve bij Argenta (?)
Kijk maar eens op de app van deze website (whatcard). De Keytrade bankkaart is goedkoop om geld af te halen in vergelijking met de meeste banken maar duur als je de kaart in een handelszaak (winkel, hotel, benzinestation) gebruikt.
Tot mijn verbazing komt Belfius er wel nog goedkoper uit met zijn kaarten bij gebruik buiten de eurozone.
Keytrade versus Me direct
donderdag overschrijving Kbc naar Me direct nu weekend centjes staan op rekening.
donderdag overschrijving Kbc naar Keytrade nu weekend nog geen centjes op rekening.
Ja die 0,05 cent de oorzaak ?
Helaas voor Keytrade inkomend is geen groot bedrag.
donderdag overschrijving Kbc naar Me direct nu weekend centjes staan op rekening.
donderdag overschrijving Kbc naar Keytrade nu weekend nog geen centjes op rekening.
Estate Guru believer.
-
anonymous
En wanneer heb je die 2 overschrijvingen doorgevoerd?
Beide op hetzelfde moment, of de ene later als de andere?
Ik schrijf ook geregeld geld over tussen KBC, ING en KT en moet zeggen dat het meestal devolgende dag aankomt.
Banken verwerken die overboekingen nog steeds in batches. (en er zijn er maar enkele per dag)
Dus als je 's middags geld overmaakt, heb je weinig kans dat het dezelfde dag buiten gaat en bij de andere binnenkomt.
Ik heb even nagekeken en heb begin deze maand 3 keer over geschreven van KBC naar KT:
30ste overgeschreven en de 1ste aangekomen
1ste overgeschreven en de 3de aangekomen
3de overgeschreven en de 4de aangekomen
Dus meestal devolgende dag. Ik weet echter niet meer van buiten wanneer ik het door de dag overgeschreven heb.
Beide op hetzelfde moment, of de ene later als de andere?
Ik schrijf ook geregeld geld over tussen KBC, ING en KT en moet zeggen dat het meestal devolgende dag aankomt.
Banken verwerken die overboekingen nog steeds in batches. (en er zijn er maar enkele per dag)
Dus als je 's middags geld overmaakt, heb je weinig kans dat het dezelfde dag buiten gaat en bij de andere binnenkomt.
Ik heb even nagekeken en heb begin deze maand 3 keer over geschreven van KBC naar KT:
30ste overgeschreven en de 1ste aangekomen
1ste overgeschreven en de 3de aangekomen
3de overgeschreven en de 4de aangekomen
Dus meestal devolgende dag. Ik weet echter niet meer van buiten wanneer ik het door de dag overgeschreven heb.
Bij KBC gaat er slechts 1 batch per dag buiten, ik denk rond 17u. Dit staat dan 's anderendaags bij vóór 8u bij Keytrade (eerste batch in).
Omgekeerd, bij Keytrade gaan er meerdere batches per dag buiten, en bij KBC meerdere binnen, dus daar heb je wel veel kans dat het de (werk)dag zelf nog arriveert.
Omgekeerd, bij Keytrade gaan er meerdere batches per dag buiten, en bij KBC meerdere binnen, dus daar heb je wel veel kans dat het de (werk)dag zelf nog arriveert.
heden op de rekening met valuta 14/12 !!!!platin schreef:Keytrade versus Me direct
Estate Guru believer.
-
anonymous
Is toch logisch? Het geld is vandaag aangekomen, en we zijn vandaag 14/12...platin schreef:heden op de rekening met valuta 14/12 !!!!
platin schreef: donderdag overschrijving Kbc naar Keytrade nu weekend nog geen centjes op rekening.
Het weze opgemerkt dat het bedrag dat je krijgt per verrichting 5 cent is en niet 0,05 cent.
Tevens dat overschrijvingen nog altijd moeten worden geteld in bankwerkdagen. Niet in dagen.
wel al van vorige week van mijn kbc rekening heanonymous schreef:Is toch logisch? Het geld is vandaag aangekomen, en we zijn vandaag 14/12...platin schreef:heden op de rekening met valuta 14/12 !!!!
donderdag overschrijving
vrijdag
zaterdag
zondag
en nu maandag op rekening.
kbc naar Me
donderdag
vrijdag op rekening.
klein verschil voor gelijk te verzenden me dunkt dit ter attentie voor de Keytrade believers.
Estate Guru believer.
Je laat jezelf verblinden door je kruistocht, Platin. Dat zeg ik, en ik ben allesbehalve fan van Keytrade.
Zaterdag en zondag zijn geen bankwerkdagen. Inzake overschrijvingen gebeurt er niets op die dagen.
Keytrade heeft weinig of geen impact op het tijdstip wanneer het geld arriveert.
Geld vertrekt donderdag. Het heeft voor 'ME' één bankwerkdag geduurd, voor KT heeft het twee bankwerkdagen geduurd.
2 bankwerkdagen is binnen normale limieten op dit moment.
Waarom het bij KT een dag langer duurt is voornamelijk te wijten aan welke bank voor 'ME' of voor KT het interbancair betalingsverkeer doet. Dat doen ze, als kleine bankjes, waarschijnlijk niet eens zelf. Van ING naar KT is er bv meestal op één bankwerkdag.
Er staat één en ander te veranderen waardoor overschrijvingen rapper zouden worden uitgevoerd. In NL kan je bv verwachten dat je overschrijving bij een andere bank nog dezelfde dag aankomt. Toekomstmuziek..
Het werkt nu eenmaal zo op dit moment. Ik denk dat je dat niet wil begrijpen.
Zaterdag en zondag zijn geen bankwerkdagen. Inzake overschrijvingen gebeurt er niets op die dagen.
Keytrade heeft weinig of geen impact op het tijdstip wanneer het geld arriveert.
Geld vertrekt donderdag. Het heeft voor 'ME' één bankwerkdag geduurd, voor KT heeft het twee bankwerkdagen geduurd.
2 bankwerkdagen is binnen normale limieten op dit moment.
Waarom het bij KT een dag langer duurt is voornamelijk te wijten aan welke bank voor 'ME' of voor KT het interbancair betalingsverkeer doet. Dat doen ze, als kleine bankjes, waarschijnlijk niet eens zelf. Van ING naar KT is er bv meestal op één bankwerkdag.
Er staat één en ander te veranderen waardoor overschrijvingen rapper zouden worden uitgevoerd. In NL kan je bv verwachten dat je overschrijving bij een andere bank nog dezelfde dag aankomt. Toekomstmuziek..
Het werkt nu eenmaal zo op dit moment. Ik denk dat je dat niet wil begrijpen.