Wat zorgt er voor een Eindejaarsrally?
TIP
Re: Wat zorgt er voor een Eindejaarsrally?
Het effect van de renteverhoging is alweer uitgewerkt. We moeten van de beurs niets meer verwachten dit jaar.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nee, het effect is gestart de dag na de renteverhoging.Selena1 schreef:Het effect van de renteverhoging is alweer uitgewerkt. We moeten van de beurs niets meer verwachten dit jaar.

De beurzen stijgen met QE, ze dalen met hogere rentes.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat was vroeger zo, Spruitekop, maar deze keer niet. Zowel de Europese als de Amerikaanse beurzen waren woensdag al aan het stijgen in aanloop naar het rentebesluit. Na de bekendmaking en donderdag was er euforie. Deze keer was het anders omdat het besluit om de rente te verhogen gezien werd als een blijk van vertrouwen in de Amerikaanse economie.
Laatst gewijzigd door Selena1 op 18 december 2015, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
The four most dangerous words...Selena1 schreef:Dat was vroeger zo, Spruitekop, maar deze keer niet. Zowel de Europese als de Amerikaanse beurzen waren woensdag al aan het stijgen in aanloop naar het rentebesluit. ... Deze keer was het anders omdat het besluit om de rente te verhogen gezien werd als een teken van vertrouwen in de Amerikaanse economie.
Edit: Grote jpg vervangen door een kortere link.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 18 december 2015, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Daarmee weerleg je niet wat ik geschreven heb.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat weerleg ik niet?
Volgens mij ga jij er van uit dat een renteverhoging positief is voor de beurzen.
Volgens mij ga jij er van uit dat een renteverhoging positief is voor de beurzen.

Daar heb ik het niet over, ik stel louter vast dat ze er blij mee waren.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In de financiële wereld is iedereen blij, ook de verliezers, die schrapen ze enkele dagen later wel van het voetpad voor een wolkenkrabber.
Misschien was m'n blij omdat de renteverhoging verwaarloosbaar was en in de toekomst slechts heel traag zal verhogen... Feit is dat de S&P 500 alweer gedaald is.
De beurzen zijn volgende week nog een aantal dagen open, en ik heb geen flauw idee wat er dan zal gebeuren...
De beurzen zijn volgende week nog een aantal dagen open, en ik heb geen flauw idee wat er dan zal gebeuren...
Meer van hetzelfde, namelijk erg volatiel. Lijkt wel of beleggers manisch depressief geworden zijn in 2015, vandaag hyper optimistisch en morgen alweer in een diepe depressie.