Vermogensbeheer MeDirect
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Vermogensbeheer MeDirect
Ik ben 37 jaar, heb vast werk en samenwonend. De mogelijkheid van een gezamenlijk huis te kopen is er wel, al hebben we beiden al een woning. Wil dus het meeste geld vrij hebben, maar een belegging van €5000 kan denk ik wel. Heb eigenlijk al voor €4000 fondsen bij Rabo. Ik beleg wel op langere termijn maar hoelang? Eigenlijk zo lang mogelijk.
Dit zijn de percentages bij de portefeuille:
Invesco Funds - Invesco Pan European Equity Fund A Acc
Europe Large-Cap Blend Equity : 16%
Bny Mellon Global Equity Income Fund EUR A Acc
Global Equity-Income : 11%
Natixis International Funds (Dublin) I Loomis Sayles Global Opportunistic Bond Fund R/A (EUR)
Global Bond : 11%
Robeco Asia Pacific Equities D EUR
Asia-Pacific inc. Japan Equity : 10%
Fidelity Funds - Emerging Markets Fund A-EUR
Global Emerging Markets Equity : 10%
Robeco US Large Cap Equities Class D EUR Acc
US Large-Cap Value Equity : 9%
BlackRock Global Funds - Euro Bond Fund A2 EUR
EUR Diversified Bond : 9%
Threadneedle Investment Funds - Threadneedle Pan European Smaller Companies Retail Net EUR Acc
Europe Small-Cap Equity : 7%
AXA World Funds Euro Credit Plus A Capitalisation EUR
EUR Corporate Bond : 6%
Templeton Global Total Return Fund Class A Acc EUR
Global Bond : 6%
Robeco High Yield Bonds DH EUR
Global High Yield Bond - EUR Hedged : 5%
Wat vinden jullie van de verdeling?
Komt op 28% obligaties en de rest aandelen. Geen enkele model portefeuilles of vermogensbeheerder zal er niets van obligaties insteken denk ik. Daar zit ook wat minder risico in.
Of je moet natuurlijk zelf gaan beleggen. Ik heb al een mixfunds portefeuille en daarin zitten natuurlijk ook al obligaties...
Heb met mijn obligaties en gemengde in de laatste 18 maanden eigenlijk ook meer verlies dan winst. Daardoor dat mijn winst ook wat minder is. En aandelen van China en Japan ook verlies... Ik herken daarin ook enkele ervaringen van Jhn.
Ik heb vooral via Rabobank gekeken naar vroegere rendementen en Morningstar sterren. Maar als de markt 10% verliest... Had al gedacht in maart ga ik na die winsten niet verkopen? Maar ik dacht volharden en kijken op lange termijn.
Als je de toekomst kan voorspellen is het makkelijk. Maar ik heb wel fouten gemaakt (zoals iedereen). Ik vind het moeilijk als de beurzen hoog staan wat dan je dan moet kopen? Eigenlijk verkopen maar als je op lange termijn werkt? Ik heb wel meer gekocht als ze in een dip zaten dat wel.
Keytrade doet vermogensbeheer vanaf € 15000. Vind dit nog wat teveel eigenlijk. Voordeel bij Medirect is wel €5000.
Aan de andere kant denk ik wel dat ik met vermogensbeheer aan meer kom dan op andere spaarproducten. Heb nu ook al meer dan die andere spaarproducten.
Aparte aandelen doe ik liever niet. Wil zoveel mogelijk spreiding en hopelijk dan ook minder risico.
Dit zijn de percentages bij de portefeuille:
Invesco Funds - Invesco Pan European Equity Fund A Acc
Europe Large-Cap Blend Equity : 16%
Bny Mellon Global Equity Income Fund EUR A Acc
Global Equity-Income : 11%
Natixis International Funds (Dublin) I Loomis Sayles Global Opportunistic Bond Fund R/A (EUR)
Global Bond : 11%
Robeco Asia Pacific Equities D EUR
Asia-Pacific inc. Japan Equity : 10%
Fidelity Funds - Emerging Markets Fund A-EUR
Global Emerging Markets Equity : 10%
Robeco US Large Cap Equities Class D EUR Acc
US Large-Cap Value Equity : 9%
BlackRock Global Funds - Euro Bond Fund A2 EUR
EUR Diversified Bond : 9%
Threadneedle Investment Funds - Threadneedle Pan European Smaller Companies Retail Net EUR Acc
Europe Small-Cap Equity : 7%
AXA World Funds Euro Credit Plus A Capitalisation EUR
EUR Corporate Bond : 6%
Templeton Global Total Return Fund Class A Acc EUR
Global Bond : 6%
Robeco High Yield Bonds DH EUR
Global High Yield Bond - EUR Hedged : 5%
Wat vinden jullie van de verdeling?
Komt op 28% obligaties en de rest aandelen. Geen enkele model portefeuilles of vermogensbeheerder zal er niets van obligaties insteken denk ik. Daar zit ook wat minder risico in.
Of je moet natuurlijk zelf gaan beleggen. Ik heb al een mixfunds portefeuille en daarin zitten natuurlijk ook al obligaties...
Heb met mijn obligaties en gemengde in de laatste 18 maanden eigenlijk ook meer verlies dan winst. Daardoor dat mijn winst ook wat minder is. En aandelen van China en Japan ook verlies... Ik herken daarin ook enkele ervaringen van Jhn.
Ik heb vooral via Rabobank gekeken naar vroegere rendementen en Morningstar sterren. Maar als de markt 10% verliest... Had al gedacht in maart ga ik na die winsten niet verkopen? Maar ik dacht volharden en kijken op lange termijn.
Als je de toekomst kan voorspellen is het makkelijk. Maar ik heb wel fouten gemaakt (zoals iedereen). Ik vind het moeilijk als de beurzen hoog staan wat dan je dan moet kopen? Eigenlijk verkopen maar als je op lange termijn werkt? Ik heb wel meer gekocht als ze in een dip zaten dat wel.
Keytrade doet vermogensbeheer vanaf € 15000. Vind dit nog wat teveel eigenlijk. Voordeel bij Medirect is wel €5000.
Aan de andere kant denk ik wel dat ik met vermogensbeheer aan meer kom dan op andere spaarproducten. Heb nu ook al meer dan die andere spaarproducten.
Aparte aandelen doe ik liever niet. Wil zoveel mogelijk spreiding en hopelijk dan ook minder risico.
@christophe:
5 keer Bond = dat zijn dus obligaties!
Sorry, de tijd van obligaties ligt achter ons.
Ik vermijd die als de pest.
Asia = EM
Vermijd ik ook, het rommelt en kraakt en het is allemaal heel ver van mijn bed.
Persoonlijk een heel slecht lijstje, zo op het eerste zicht.
5 keer Bond = dat zijn dus obligaties!
Sorry, de tijd van obligaties ligt achter ons.
Ik vermijd die als de pest.
Asia = EM
Vermijd ik ook, het rommelt en kraakt en het is allemaal heel ver van mijn bed.
Persoonlijk een heel slecht lijstje, zo op het eerste zicht.
Ja Jhn, we hebben uw reactie al gelezen op het vorige blad, ge moet dat niet alle vijf voeten herhalen, uw mening is nu al gekend