Beurscrisis
TIP
Re: Beurscrisis
of de vluchtelingencrisis
Geef iederen vluchteling 10 000,00 aandelen van nv. de belgische staat, en die denken dat ze dan rijk zijn. Ze kunnen die aandelen dan misschien in een ander land ( bv. Duitsland ) trachten te verzilveren.
Geef iederen vluchteling 10 000,00 aandelen van nv. de belgische staat, en die denken dat ze dan rijk zijn. Ze kunnen die aandelen dan misschien in een ander land ( bv. Duitsland ) trachten te verzilveren.
Neen, we zitten niet in een bubbel zoals toen met de bloembollen.zeezout schreef:of de bloembolcrisis uit de 17de eeuw
Maar kan het eventueel uiteenvallen van Schengen een rol spelen ?
Laatst gewijzigd door nickname op 24 januari 2016, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Misschien een tijdelijke dip/correctie als reactie maar in mijn ogen eerder een koopkansje.
De huidige "crisis" heb ik alzo ervaren.
Had vorig jaar winstneming gedaan en nieuwe defensieve port opgestart in december zodat ik ondanks goede standhouding van de port alles weder verkocht en aan lagere prijs weder opgestart.
Enkel als m'n weder onder mijn aankoopprijzen gaat koop ik bij want mijn deelnames zijn op zich zeer stabiele/gezonde aankopen.
Tot op heden door mijn buikgevoel geen speculoostaks moeten betalen ondanks met miniem verlies verkocht en toch al op 2,5% te zitten met de januariaankopen.
verkoop liever met miniem verlies dan dat ik de staat zijne speculoos gun
Huidige port is alleszins toch een blijvertje voor jaren wegens dividendbeleid.
De huidige "crisis" heb ik alzo ervaren.
Had vorig jaar winstneming gedaan en nieuwe defensieve port opgestart in december zodat ik ondanks goede standhouding van de port alles weder verkocht en aan lagere prijs weder opgestart.
Enkel als m'n weder onder mijn aankoopprijzen gaat koop ik bij want mijn deelnames zijn op zich zeer stabiele/gezonde aankopen.
Tot op heden door mijn buikgevoel geen speculoostaks moeten betalen ondanks met miniem verlies verkocht en toch al op 2,5% te zitten met de januariaankopen.
verkoop liever met miniem verlies dan dat ik de staat zijne speculoos gun
Huidige port is alleszins toch een blijvertje voor jaren wegens dividendbeleid.
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Als je naar de grafiek van de STOXX 600 kijkt van 1999 tot nu dan zou je schrik krijgen.realisticview schreef:Misschien een tijdelijke dip/correctie als reactie maar in mijn ogen eerder een koopkansje.
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Weet wel dat velen nu met hun statistieken bovenkomen tervergelijking van de huidige stand van zaken.
De zogenaamde 10% dip hebben we nu gehad en zijn nu op weg naar de rebounce van 10% om nadien met 35% te zakken.
Is allemaal goed mogelijk maar zal op mijn port gericht een dieptepunt van 25% geven aangezien ik die eerste dip heb gebruikt om te balanceren.
25% met gezonde/stabiele bedrijven durf ik gerust aan mits cash flow achter de hand te houden.
Denk eerder dat de zware klappen zullen vallen in de hoek van de afgeleide producten (ETF/edf/trackers) wegens dekkingsproblemen.
De zogenaamde 10% dip hebben we nu gehad en zijn nu op weg naar de rebounce van 10% om nadien met 35% te zakken.
Is allemaal goed mogelijk maar zal op mijn port gericht een dieptepunt van 25% geven aangezien ik die eerste dip heb gebruikt om te balanceren.
25% met gezonde/stabiele bedrijven durf ik gerust aan mits cash flow achter de hand te houden.
Denk eerder dat de zware klappen zullen vallen in de hoek van de afgeleide producten (ETF/edf/trackers) wegens dekkingsproblemen.
Als je geloof hecht aan patronen in grafieken zijn we nu op weg naar de dieperik, de eerste dip van 10% was er immers al in september 2015, gevolgd door een rebounce die niet meer de top van mei 2015 bereikte.
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Afgaand op de steunpunten van 2003 en 2009 op de STOXX 600 zou er van dit punt nog zo'n 50% af kunnen van het huidige punt. Wie de BEL-20 bekijkt op lange termijn (20j) ziet een akelige S-H-S-formatie tot stand komen.realisticview schreef:Weet wel dat velen nu met hun statistieken bovenkomen tervergelijking van de huidige stand van zaken.
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
@realisticview: waarom denk je dat van die ETF? De fysieke zijn daar toch minder gevoelig aan?
Of het nu crisis is of niet, stick to your plan. Tijdens de crisis is het vooral doorzetten!
Of het nu crisis is of niet, stick to your plan. Tijdens de crisis is het vooral doorzetten!
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Niet persoonlijk bedoeld hoor
maar alleen de zotten veranderen nooit van gedacht.
Er is hier veel gewaarschuwd. De toestand van de wereld is echt niet goed. Nu weer Venezuela met zijn voorthollende geldontwaarding. Naar verluidt zijn ze daar druk doende wat hun nog rest in goud om te zetten.
Er is hier veel gewaarschuwd. De toestand van de wereld is echt niet goed. Nu weer Venezuela met zijn voorthollende geldontwaarding. Naar verluidt zijn ze daar druk doende wat hun nog rest in goud om te zetten.
Maakt niet uit. De opmerking die gegeven wordt door vorige poster is imo correct. Stick to your plan. Niet alleen in goede tijden, maar zeker en net dan, in mindere tijden. Als er wat volatiliteit of daling is merk je hier direct doemscenario's, complottheoriën, sensationele artikels. Op lange termijn maakt zelfs een grote dip toch niet zoveel uit.Leemans-broertje schreef:Niet persoonlijk bedoeld hoormaar alleen de zotten veranderen nooit van gedacht.
Als je als relatieve nieuweling dit forum volgt valt precies elke week de hemel wel eens op ons hoofd. Doemscenario's die waarschijnlijk elke crisis opnieuw bovenkomen, maar die in de loop der tijden eigenlijk onbetekenend zijn gebleken voor buy and hold. Ge moet een serieus karakter hebben om als nieuweling geen domme dingen te doen op aanraden van enkele posters hier. Eigenlijk kunt ge hier beter wegblijven, moet ik misschien eens proberen :-).
-
Rijkenslank
- Newbie

- Contacteer:
Dat is zowat het domste dat je kunt doen: lenen om aandelen te kopen. Hoe denkt je dat Warren Buffett aan zijn fortuin gekomen is? Door de markt te timen? NEE! Time in the market is more important than timing the market. Buffett koopt ook sterke bedrijven met een competitief voordeel tegen een aantrekkelijke prijs. Daalt de prijs, dan koopt hij bij. Als particuliere belegger kan je dat ook doen door iedere maand te investeren. En de cash van de dividenden terug investeren zodat je een cashmachine creëert, net zoals Buffett.NoHedge schreef:Als eerste post kan dat tellen.Rijkenslank schreef:De beste manier om op de beurs te beleggen zonder grote risico's te nemen is door iedere maand voor eenzelfde bedrag aandelen te kopen. Stijgen de aandelen, dan profiteer je van koerswinst. Dalen de aandelen, dan kan je er meer kopen. Over een langere periode stijgen aandelen altijd - toch als je degelijke bedrijven koopt met een competitief voordeel.
Zo moet je niet wakker liggen of de beurs daalt of stijgt, dat is altijd goed. Koop je dividendaandelen, krijg je ook nog eens geld dat je opnieuw kan beleggen waardoor je nog meer aandelen kunt kopen.
/s Misschien kan je de mensen nog aansporen om te lenen om aandelen bij te kopen. /s
-
Rijkenslank
- Newbie

- Contacteer:
Veel ups en downs? Niet bepaald. Wat we nu zien is behoorlijk normaal.pukkie007 schreef:Welkom, slanke rijke.
Uw visie is volgens mij achterhaald. De markten vertonen te veel ups and downs nowadays dat je niet blind elke maand maar wat bij kan kopen. En al zeker niet op een vaste kalenderdag, zie maar wat een verschillen er op een maand opgetekend zijn het laatste jaar.
Benieuwd naar uw 2de post.
Een gemiddelde intra-jaarlijkse daling bedraagt 16,4%.
Een daling van 10% of meer komt in 64% van alle beursjaren voor.
Sinds 1928 noteren aandelen in 57% van de tijd op een niveau dat minstens 10% onder de vorige top ligt.
36% van de jaren waarin de indices 10% of meer daalden, hadden alsnog een positief eindresultaat.
Dalingen van 20% of meer komen voor in 26% van alle beursjaren.
5 van de 23 jaren waarin een daling van 20% of meer voorkwam, hadden nog een positief eindresultaat.
En ik heb niet gezegd dat je iedere maand op dezelfde dag moet kopen hé, ;-)
Je hebt anders wel aangehaald dat het moment van kopen van ondergeschikt belang is. Maar nu ga je je wel bezig houden met de juiste dag van de maand te prikken?
Klopt niet echt, hé man ...
Mijn punt is dat je tegenwoordig beter WEL zorgvuldig maand en dag van aan- en verkoop kiest. Enfin, volgende afspraak: eind december/ begin januari. Take care.
Mijn punt is dat je tegenwoordig beter WEL zorgvuldig maand en dag van aan- en verkoop kiest. Enfin, volgende afspraak: eind december/ begin januari. Take care.
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
Wat je bv ook kunt doen is als bv een index 5 procent daalt systematisch bijkopen dan. Vind ik een rationelere manier dan market timing 
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Op CNBC komt telkens weer de vraag naar voor: "Did the FED make a mistake?"
En hoe verder we gaan, hoe minder argumenten er te vinden zijn om om dit te weerleggen.
En hoe verder we gaan, hoe minder argumenten er te vinden zijn om om dit te weerleggen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!