(onterechte?) extra bijdrage KBC-autoverzekering
Re: (onterechte?) extra bijdrage KBC-autoverzekering
Een maatschappij blokkeert helemaal niets bij een andere maatschappij, tenzij in de praktijk door geen schadeattest af te leveren.
Er is wel dat ene element dat maakt dat maatschappijen niet makkelijk iemand als klant nemen die eerder door een andere maatschappij is opgezegd, tenzij de reden aanvaardbaar of verschoonbaar is.
En inderdaad : een schadeattest is onontbeerlijk. Dat moet je dus zeker van je laatste maatschappij ontvangen (kbc in dit geval).
Daar moet je dus ergens met een propere lei eindigen.
Ik weet dat bv ING, om pistes van herinschrijven te vermijden, bij schrapping van de nummerplaat de polis schorst. Ik schorste de polis wegens geschrapte nummerplaat (maar dan echt) een maand voor de vervaldag van de verzekering.
ING schorste de polis voor de volgende 13 maanden en leverde pas na die 13 maanden een schadeattest af.
Zonder schadeattest vlieg je al na 1 of 2 maanden met je verzekering buiten bij de nieuwe maatschappij. Tenzij Ethias de x maanden van TS als schorsing wil aanvaarden
Het zou me niet verbazen..
Er is wel dat ene element dat maakt dat maatschappijen niet makkelijk iemand als klant nemen die eerder door een andere maatschappij is opgezegd, tenzij de reden aanvaardbaar of verschoonbaar is.
En inderdaad : een schadeattest is onontbeerlijk. Dat moet je dus zeker van je laatste maatschappij ontvangen (kbc in dit geval).
Daar moet je dus ergens met een propere lei eindigen.
Ik weet dat bv ING, om pistes van herinschrijven te vermijden, bij schrapping van de nummerplaat de polis schorst. Ik schorste de polis wegens geschrapte nummerplaat (maar dan echt) een maand voor de vervaldag van de verzekering.
ING schorste de polis voor de volgende 13 maanden en leverde pas na die 13 maanden een schadeattest af.
Zonder schadeattest vlieg je al na 1 of 2 maanden met je verzekering buiten bij de nieuwe maatschappij. Tenzij Ethias de x maanden van TS als schorsing wil aanvaarden

Het zou me niet verbazen..
TS zegt in zijn eerste post dat de premie bij Ethias 644 euro bedraagt met in aanmerking nemen van zijn twee ongevallen terwijl het bij KBC bijna 1000 euro is. Weinig opbrengst zou ik het dus niet noemen. En veel moeite is het nu ook weer niet hé. Je stuurt uw nummerplaat terug naar DIV voor schrapping (of geeft hem af in een DIV antenne) ga met het bewijs van schrapping naar KBC, zeg de polis op, ga naar Ethias, zij vullen een roos formulier in voor herinschrijving en klaar is kees.Walt90000 schreef:Als je je nummerplaat opzegt, en ergens een andere verzekering aanvraagt, dan zal ook die nieuwe verzekeraar een schade-attest vragen, en zijn prijs aanpassen daaraan. Dus die hele operatie van plaat opzeggen/aanvragen kost je veel moeite en weinig opbrengst.
Autoverzekeringen zijn verplicht he, die kan je niet opzeggen, anders deed ik het!
Als een verzekering een offerte maakt, is dat steeds onder voorbehoud. De offerte gaat uit van een schadevrij verleden. En die offerte is niet bindend he,als achteraf je schadeverleden niet klopt.
Word erg veel gedaan. En als het in theorie niet mag gebeuren dan moeten ze het maar verbieden hé, maar dat gaan ze niet doen want het brengt geld op voor vadertje staat (30 euro per nr. plaat)
Het aanvragen van een nieuwe nummerplaat, om op die manier goedkoper verzekerd te kunnen worden (zoals door sommigen gesuggereerd), is niet alleen verzekeringsfraude, maar is normaal gezien ook geen optie.
Een autoverzekering wordt namelijk niet afgesloten op een nummerplaat, maar op de naam van de verzekerde persoon.
Als die persoon niet voldoet aan de nodige vereisten (omwille van het aantal schadegevallen in de laatste jaren) dan zal geen enkele verzekering hem aanvaarden. Een nieuwe nummerplaat volstaat dus niet.
Alleen als hij voor zijn auto een nieuwe verzekering aangaat op naam van een andere persoon (vb partner) zal dit lukken.
Maar dan zal die andere persoon moeten opdraaien voor alle eventuele toekomstige schadegevallen en dat kan ik niemand aanraden.
Een autoverzekering wordt namelijk niet afgesloten op een nummerplaat, maar op de naam van de verzekerde persoon.
Als die persoon niet voldoet aan de nodige vereisten (omwille van het aantal schadegevallen in de laatste jaren) dan zal geen enkele verzekering hem aanvaarden. Een nieuwe nummerplaat volstaat dus niet.
Alleen als hij voor zijn auto een nieuwe verzekering aangaat op naam van een andere persoon (vb partner) zal dit lukken.
Maar dan zal die andere persoon moeten opdraaien voor alle eventuele toekomstige schadegevallen en dat kan ik niemand aanraden.
't Is netjes; twee ongevallen in fout, en dan proberen onder de zelf veroorzaakte meerkost uit te komen.
Dus zullen wij met z'n allen daar weeral mooi mogen voor opdraaien?
Het eerste is al erg genoeg; dat je vervolgens je mede-automobilisten die wel correct hun verzekering betalen, komt vragen hoe je ze kan belazeren is ongehoord...
Dus zullen wij met z'n allen daar weeral mooi mogen voor opdraaien?
Het eerste is al erg genoeg; dat je vervolgens je mede-automobilisten die wel correct hun verzekering betalen, komt vragen hoe je ze kan belazeren is ongehoord...