Re: D-certificaat Dexia 5.50%
TIP
D-certificaat Dexia 5.50%
Ik heb een rekening geopend bij Dexia (dhr Leterme garadeerd mijn geld daar
) en bij mijn vraag of ze niets 'interessants' hadden zei de kantoor bediende dat Dexia momenteel een D-certificaat aan 5.50% brutto voor 2 of 3 jaar (weet het niet juist meer) had. Dit zou ook onder het garantiefonds vallen, hij noemde het in 1 adem met de zicht- en termijnrekeningen.
Nu ben ik niet echt geneigd om in deze tijden veel te gokken en dus heeft deze formule weinig kans bij mij. Maar ik vroeg me toch af wat dit eigenlijk is ?
Is dit een lening die jij aan dexia geeft ??
Vind er op de site van Dexia weinig nuttig van.
Iemand meer info ?
Nu ben ik niet echt geneigd om in deze tijden veel te gokken en dus heeft deze formule weinig kans bij mij. Maar ik vroeg me toch af wat dit eigenlijk is ?
Iemand meer info ?
Lijkt me juist wel interessant, maar er is op hun website van dit tarief niets te bespeuren.perrush schreef: Ik heb een rekening geopend bij Dexia (dhr Leterme garadeerd mijn geld daar) en bij mijn vraag of ze niets 'interessants' hadden zei de kantoor bediende dat Dexia momenteel een D-certificaat aan 5.50% brutto voor 2 of 3 jaar (weet het niet juist meer) had. Dit zou ook onder het garantiefonds vallen, hij noemde het in 1 adem met de zicht- en termijnrekeningen.
Iemand meer info ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mouche, waarom noemen ze het dan een D-certificaat (wat is dat per definitie ?) en geen termijn rekening ? Wat zit hier achter ?
Greetz
Stefan
Greetz
Stefan
@ Stefan,op het eerste zicht lijkt het ok, dezelfde condities als met een 'gewone kasbon'...garanties( alhoewel, wat is dat nog waard vandaag??)voor kapitaal en opbrengst Maar ze maken er geen reclame over, nog niet. Dus is mijn vraag wat die kantoorbediende jou gezegd heeft: vanaf wanneer wordt die kasbon ter beschikking gesteld? Het kan zijn dat hij er nu nog niet is en dan is het logisch dat er niets van terug te vinden is op de website. Er zijn ook geruchten die zeggen dat de lange termijn gaat stijgen tov van de korte en dat dan de tarieven van bvb 3 jaar en meer hoger gaan zijn dan die van 1 jaar. Dit zou al zo'n uitgifte kunnen zijn.
Maar nogmaals is mijn vraag wat men jou precies gezegd heeft bij Dexia....
Maar nogmaals is mijn vraag wat men jou precies gezegd heeft bij Dexia....
Mouche,
Er zouden 2 uitgiften zijn : 1/11 en 16/11. Maar de inschrijving wordt, zoals ik het versta, nu (deze week) afgesloten. Als ik wilde intekenen moest ik dit best vandaag doen (ik haat het wanneer ze 'pressen')
't is was trouwens de kantoorhouder die dit zei, niet een bediende.
Je moest er wel een effecten rekening voor openen (wat gratis was), dus het lijkt me dat dit gekoppeld is aan het Dexia aandeel.
Dus eigenlijk weet ik nog altijd niet wat het juist is
Er zouden 2 uitgiften zijn : 1/11 en 16/11. Maar de inschrijving wordt, zoals ik het versta, nu (deze week) afgesloten. Als ik wilde intekenen moest ik dit best vandaag doen (ik haat het wanneer ze 'pressen')
't is was trouwens de kantoorhouder die dit zei, niet een bediende.
Je moest er wel een effecten rekening voor openen (wat gratis was), dus het lijkt me dat dit gekoppeld is aan het Dexia aandeel.
Dus eigenlijk weet ik nog altijd niet wat het juist is
Je moet eens navragen of dit een achtergestelde uitgave is.
De iets hogere rente zou hier kunnen op wijzen.
De iets hogere rente zou hier kunnen op wijzen.