Mediamarkt betaalt de BTW terug!
Mediamarkt betaalt de BTW terug!
Wie heeft hier ervaring mee?
Is dit daadwerkelijk zo?
Is het echte korting of krijg je de korting in aankoopbonnen?
http://www.mediamarkt.be/nl/shop/vat-ac ... langId=-17
Is dit daadwerkelijk zo?
Is het echte korting of krijg je de korting in aankoopbonnen?
http://www.mediamarkt.be/nl/shop/vat-ac ... langId=-17
Re: Mediamarkt betaalt de BTW terug!
Algemene voorwaarden
Deze actie is geldig van 02/03/2016 t.e.m. 06/03/2016, op de productgroepen: TV, computer, telecom, hifi, navigatie, car-hifi, portable audio, huishoudelektro, foto & video, Blu-ray-spelers, DVD-spelers.
Alle winkels zijn open op zondag 06 maart behalve Luik Mediacité.
Media Markt compenseert je het BTW bedrag van het (de) betrokken product(en) terug onder de vorm van een directe kassakorting. D.w.z. dat het BTW-voordeel rechtstreeks aan de kassa verrekend wordt. Voor online aankopen zijn de afgebeelde prijzen inclusief het BTW-voordeel. Het BTW-voordeel is een korting ten bedrage van 17,36%. Per klant geldt een maximum aankoop van hetzelfde product (max. 2 stuks). Actie niet van toepassing op de BTW van wettelijke verplichte taksen en/of bijkomende kosten of dienstverleningen. De actie is geldig vanaf woensdag 02/03/2016 tot en met zondag 06/03/2016. Enkel van toepassing op aanwezige (niet op bestelling) deelnemende producten en merken in onze Media Markt winkels en in de webshop zolang de voorraad strekt. Deze actie is niet cumuleerbaar met andere promoties en kortingen. Niet-particuliere aankopen worden uitgesloten van deelname aan deze actie. Alle deelnemende artikelen in onze vestigingen en in onze webshop zijn geprijsd inclusief BTW voordeel. De korting is 17,36% op de reguliere verkoopprijs inclusief BTW. Rekenvoorbeeld: Een LED-TV kost € 1210,- (incl. BTW) ; Berekening ‘BTW WEG ERMEE’-actie: € 1210 / 1,21 = € 1000 (incl. BTW). Aan de kassa ontvang je € 210,- voordeel (=17,36%).
Uitzonderingen
Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm & computer accessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, harde schijven, NAS, netwerk, etc.)
Gaming accessoires
Console Hardware
Software & games
CD/DVD/Blu-ray/LP
Speelgoed, boeken & spellen
Prepaid kaarten en abonnementen
Power Service, garantieuitbreidingen en verzekeringen
Geschenkkaarten en tegoedkaarten
Alle producten die niet voorzien zijn van een aanduiding “BTW-WEG-ERMEE!”
Deze actie is geldig van 02/03/2016 t.e.m. 06/03/2016, op de productgroepen: TV, computer, telecom, hifi, navigatie, car-hifi, portable audio, huishoudelektro, foto & video, Blu-ray-spelers, DVD-spelers.
Alle winkels zijn open op zondag 06 maart behalve Luik Mediacité.
Media Markt compenseert je het BTW bedrag van het (de) betrokken product(en) terug onder de vorm van een directe kassakorting. D.w.z. dat het BTW-voordeel rechtstreeks aan de kassa verrekend wordt. Voor online aankopen zijn de afgebeelde prijzen inclusief het BTW-voordeel. Het BTW-voordeel is een korting ten bedrage van 17,36%. Per klant geldt een maximum aankoop van hetzelfde product (max. 2 stuks). Actie niet van toepassing op de BTW van wettelijke verplichte taksen en/of bijkomende kosten of dienstverleningen. De actie is geldig vanaf woensdag 02/03/2016 tot en met zondag 06/03/2016. Enkel van toepassing op aanwezige (niet op bestelling) deelnemende producten en merken in onze Media Markt winkels en in de webshop zolang de voorraad strekt. Deze actie is niet cumuleerbaar met andere promoties en kortingen. Niet-particuliere aankopen worden uitgesloten van deelname aan deze actie. Alle deelnemende artikelen in onze vestigingen en in onze webshop zijn geprijsd inclusief BTW voordeel. De korting is 17,36% op de reguliere verkoopprijs inclusief BTW. Rekenvoorbeeld: Een LED-TV kost € 1210,- (incl. BTW) ; Berekening ‘BTW WEG ERMEE’-actie: € 1210 / 1,21 = € 1000 (incl. BTW). Aan de kassa ontvang je € 210,- voordeel (=17,36%).
Uitzonderingen
Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm & computer accessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, harde schijven, NAS, netwerk, etc.)
Gaming accessoires
Console Hardware
Software & games
CD/DVD/Blu-ray/LP
Speelgoed, boeken & spellen
Prepaid kaarten en abonnementen
Power Service, garantieuitbreidingen en verzekeringen
Geschenkkaarten en tegoedkaarten
Alle producten die niet voorzien zijn van een aanduiding “BTW-WEG-ERMEE!”
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In Nederland zijn er onlangs bij dezelfde actie veel klachten geweest. Mensen hadden vooraf iets opgezocht om te kopen en tijdens de actie bleek het ongeveer evenveel te kosten i.p.v. 17% goedkoper.
m.a.w. ze hadden de prijzen gewoon verhoogd vooraleer de korting toe te passen
zie:
http://kassa.vara.nl/media/352741" onclick="window.open(this.href);return false;
m.a.w. ze hadden de prijzen gewoon verhoogd vooraleer de korting toe te passen

zie:
http://kassa.vara.nl/media/352741" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de info zeverare, ik was al bang voor zoiets.
Trek niet te vlug conclusies, Jhn. Vergelijk de prijzen bij Media Markt met die in andere winkels.
Lap, tis zover!
Dit weekend heb ik 3 screenshots gemaakt van 3 Miele vaatwassers en hun prijzen.
In totaal boden ze 14 Miele vaatwassers aan.
Guess what, nu staat er geen enkele Miele vaatwasser meer op!
Daar zullen ze wel een uitleg voor hebben
Dit weekend heb ik 3 screenshots gemaakt van 3 Miele vaatwassers en hun prijzen.
In totaal boden ze 14 Miele vaatwassers aan.
Guess what, nu staat er geen enkele Miele vaatwasser meer op!
Daar zullen ze wel een uitleg voor hebben

Wat dacht je ?
Meeste mensen zijn zo raar
Ik werkte ik een winkel
Er ware 10 kippenhokken
Die niet verkocht raakten na 2 jaar voor 110€
De baas heeft toen de prijs verhoog naar 150€ met 50 euro korting
Je had eens moeten zien 2 weken en ze waren weg ....
Van af toen is mijne frank gevallen en koop niets meer goed koop omdat het afgeprijst is
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Meeste mensen zijn zo raar
Ik werkte ik een winkel
Er ware 10 kippenhokken
Die niet verkocht raakten na 2 jaar voor 110€
De baas heeft toen de prijs verhoog naar 150€ met 50 euro korting
Je had eens moeten zien 2 weken en ze waren weg ....
Van af toen is mijne frank gevallen en koop niets meer goed koop omdat het afgeprijst is
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Blind kopen tijdens acties is nooit slim. Je kan beter de prijs voor afprijzing eens gaan bekijken. Zelfde tijdens de solden periode voor kleren.
Waar je altijd wel zaken kan doen maar de kortingen zijn vaak klein. Zijn bij producten waar nagenoeg iedereen een zelfde prijs moet of zal vragen wegens de beperkte marge. Om bij Mediamarkt te blijven denk ik dan vooral aan Apple producten die men heel vaak niet in deze aanbiedingen toelaat maar blijkbaar tijdens deze actie wel. Zo kocht mijn zus vrijdag een iPad Air 16GB normale prijs 399 euro voor +-288 euro bij Mediamarkt. Hij stond namelijk in de winkel nog eens verkeerd geprijsd ook, na de verkopers dit zagen hebben ze direct na haar het product tijdelijk uit de rekken gehaald
Waar je altijd wel zaken kan doen maar de kortingen zijn vaak klein. Zijn bij producten waar nagenoeg iedereen een zelfde prijs moet of zal vragen wegens de beperkte marge. Om bij Mediamarkt te blijven denk ik dan vooral aan Apple producten die men heel vaak niet in deze aanbiedingen toelaat maar blijkbaar tijdens deze actie wel. Zo kocht mijn zus vrijdag een iPad Air 16GB normale prijs 399 euro voor +-288 euro bij Mediamarkt. Hij stond namelijk in de winkel nog eens verkeerd geprijsd ook, na de verkopers dit zagen hebben ze direct na haar het product tijdelijk uit de rekken gehaald

Bij producten van Apple zoals de iPad Air is dat mogelijk een opruimactie. Binnen enkele weken zal Apple een nieuwe iPad Air voorstellen en daarom moet de oude stock buiten.
Prijsverschil is daarvoor te groot. Deze zijn met zekerheid met verlies verkocht. Gezien ik in de IT zit weet ik de inkoopprijzen 

Gisteren een Krups Dolce Gusto gekocht bij Mediamarkt.
Deze was door btw korting nergens goedkoper te vinden.
Dus bij sommige producten wel degelijk 21% korting tov andere aanbieders. Tevens € 50 bonnen erbij voor koffie te kopen! (maar dat zal
misschien overal wel zijn)
Deze was door btw korting nergens goedkoper te vinden.
Dus bij sommige producten wel degelijk 21% korting tov andere aanbieders. Tevens € 50 bonnen erbij voor koffie te kopen! (maar dat zal
misschien overal wel zijn)
Heb deze week ook een Bosch wasmachine gekocht, inclusief korting kwam dat op 371 euro.
Was voordien reeds gaan zien wat de prijs was zonder korting en toen werd hij verkocht voor 449 euro, dus ook hier klopt de rekening.
Wel gemerkt dat je steeds dezelfde winkel moet vergelijken (of hun website).
Maak nooit de fout om de prijs van één locatie te vergelijken met de actieprijs van een andere mediamarkt locatie.
Dezelfde wasmachine werd in sommige winkels nl aangeboden voor 499 euro en gaat daar nu met de korting eraf voor 412 euro de deur uit: ook daar klopt de actie op zich wel natuurlijk, maar toch....
Was voordien reeds gaan zien wat de prijs was zonder korting en toen werd hij verkocht voor 449 euro, dus ook hier klopt de rekening.
Wel gemerkt dat je steeds dezelfde winkel moet vergelijken (of hun website).
Maak nooit de fout om de prijs van één locatie te vergelijken met de actieprijs van een andere mediamarkt locatie.
Dezelfde wasmachine werd in sommige winkels nl aangeboden voor 499 euro en gaat daar nu met de korting eraf voor 412 euro de deur uit: ook daar klopt de actie op zich wel natuurlijk, maar toch....
In deze tijd van altijd en overal internet heb je het alleen aan jezelf te wijten als je teveel betaalt.
Als ik in een winkel sta, zoek ik gewoon op internet of ik hetzelfde elders signifikant goedkoper kan vinden.
Voor een paar euro ga ik niet de winkel verlaten en naar elders rijden, maar als het de moeite is,...
Dan interesseert het me voor de rest geen reet of er een affiche bij hangt van "-21%" of voor mijn part "-99%".
Als ik in een winkel sta, zoek ik gewoon op internet of ik hetzelfde elders signifikant goedkoper kan vinden.
Voor een paar euro ga ik niet de winkel verlaten en naar elders rijden, maar als het de moeite is,...
Dan interesseert het me voor de rest geen reet of er een affiche bij hangt van "-21%" of voor mijn part "-99%".
Media mart is typisch zo'n winkel die een goedkoop imago wil hebben en daar op één of andere manier is in geslaagd.
Akkoord; als je binnenstapt word je overspoelt met goedkope dingen van onbekende merken en brol eerste klasse. Wanneer je echter op zoek gaat naar specifieke dingen merk je al gauw dat die niet meer zo goedkoop zijn; integendeel soms is het pokkeduur.
Ze leggen alles met grote hoeveelheden bij elkaar om je het gevoel te geven dat je in een groothandel bent met bradeerprijzen.
Klanten lokken met brol in de hoop dat ze dure dingen er bij kopen zonder dat ze er erg in hebben.
Een beetje vergelijkbaar met Albert Heyn: goedkoop imago maar toch duur.
Akkoord; als je binnenstapt word je overspoelt met goedkope dingen van onbekende merken en brol eerste klasse. Wanneer je echter op zoek gaat naar specifieke dingen merk je al gauw dat die niet meer zo goedkoop zijn; integendeel soms is het pokkeduur.
Ze leggen alles met grote hoeveelheden bij elkaar om je het gevoel te geven dat je in een groothandel bent met bradeerprijzen.
Klanten lokken met brol in de hoop dat ze dure dingen er bij kopen zonder dat ze er erg in hebben.
Een beetje vergelijkbaar met Albert Heyn: goedkoop imago maar toch duur.
Als het om prijzen aankomt in de huidige tijden is de consument dan ook ruim in het voordeel tegenover de handelaar.
Echter als je zou kijken naar kwaliteit en duurzaamheid is de consument in het nadeel.
Echter als je zou kijken naar kwaliteit en duurzaamheid is de consument in het nadeel.