Aandeel ETFS Natural Gas kopen? (NGASP op CAC Parijs)
TIP
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Aandeel ETFS Natural Gas kopen? (NGASP op CAC Parijs)
Dit aandeel heeft door de crisis een ferme tik gekregen.
Gas blijft er in overvloed en er zal meer vraag naar komen.
Kopen of niet?
Kopen of niet?
Re: Aandeel ETFS Natural Gas kopen? (NGASP op CAC Parijs)
De gasprijs staat op een absoluut laagtepunt, dit kan op korte termijn niet al te positief zijn voor deze bedrijven.Brugse Leeuw schreef: Dit aandeel heeft door de crisis een ferme tik gekregen.
Kopen of niet?
Op lange termijn KAN alles natuurlijk terug snel de hoogte in gaan en KUNNEN deze aandelen weer serieus opwaarderen.
Persoonlijk zou ik het links laten liggen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ETFS Natural gas is geen aandeel maar een zgn. grondstoffentracker, die de prijs van aardgas volgt. Heeft niets met bedrijven te maken.
Op lange termijn gezien is de verhouding tussen de gasprijs en de olieprijs ongeveer 1:8. Momenteel staat de gasprijs aan ongeveer $4, terwijl de olieprijs op $75 staat. Dit is een verhouding van maar liefst 1:18 !
Dus ofwel is de olie nu veel te duur, ofwel is het gas veel te goedkoop. Sommige analisten denken dat gas zwaar ondergewaardeerd is en verwachten dat de gasprijs zal stijgen.
Als dat gebeurt en gas herstelt, dan zou de waarde van de ETFS Natural gas tracker op termijn kunnen verdubbelen.
Ik volg de tracker overigens al enkele weken, en schijnbaar heeft hij nu zijn bodem wel gehad.
Wat weerhoudt een mens dan om op eenvoudige manier op termijn veel geld te verdienen ?
Er is 1 addertje onder het gras. Een grondstoffentracker is een complex financieel product dat nogal wat interne kosten heeft. Bij een gelijkblijvende gasprijs zal je maandelijks een klein % van de waarde van de tracker zien verdwijnen. De truuk is dus pas te kopen als je verwacht dat de gasprijs een stijging zal inzetten en niet eerder.
Kopen: ja, de vraag is alleen wanneer.
Op lange termijn gezien is de verhouding tussen de gasprijs en de olieprijs ongeveer 1:8. Momenteel staat de gasprijs aan ongeveer $4, terwijl de olieprijs op $75 staat. Dit is een verhouding van maar liefst 1:18 !
Dus ofwel is de olie nu veel te duur, ofwel is het gas veel te goedkoop. Sommige analisten denken dat gas zwaar ondergewaardeerd is en verwachten dat de gasprijs zal stijgen.
Als dat gebeurt en gas herstelt, dan zou de waarde van de ETFS Natural gas tracker op termijn kunnen verdubbelen.
Ik volg de tracker overigens al enkele weken, en schijnbaar heeft hij nu zijn bodem wel gehad.
Wat weerhoudt een mens dan om op eenvoudige manier op termijn veel geld te verdienen ?
Er is 1 addertje onder het gras. Een grondstoffentracker is een complex financieel product dat nogal wat interne kosten heeft. Bij een gelijkblijvende gasprijs zal je maandelijks een klein % van de waarde van de tracker zien verdwijnen. De truuk is dus pas te kopen als je verwacht dat de gasprijs een stijging zal inzetten en niet eerder.
Kopen: ja, de vraag is alleen wanneer.
Idd een verstandige aankoop een efts gastracker.
er zijn verschillende op de markt de amerikaanse versie de ung en de duitse ngas.
heb zelf gekozen voor de ngasp genoteerd aan de cac (parijs).
de voor en de nadelen.
1 heb ik hier net al gelezen dat is het percentage wat je betaald voor het doorrollen van de future contracten kosten zijn laag 0,5 % zijn tevens de beheer kosten.
wat een fonds als efts securities doet is het volgende zij kopen in de maand augustus bv contract nov 2009 natural gas deze waarde van het contract reageert op de spotprijs van natural gas maar volgt em uiteraard niet 1 op 1 de spotprijs kan zomaar dalen tot bv 2,70 terwijl het nov 2009 contract nog op bv 3,70 staat dus een sterke stijging of daling van de spotprijs wil nog niet zeggen dat je gastracker zoveel meer waard wordt.
hoe steiler de grafiek van de future contracten hoe nadeliger het is voor de gastracker.Voordelen zijn er echter ook veel vooral fundamenteel door de lage prijzen zijn veel bedrijfjes gestopt met het boren naar gas de grote jongens gaan exht
er zijn verschillende op de markt de amerikaanse versie de ung en de duitse ngas.
heb zelf gekozen voor de ngasp genoteerd aan de cac (parijs).
de voor en de nadelen.
1 heb ik hier net al gelezen dat is het percentage wat je betaald voor het doorrollen van de future contracten kosten zijn laag 0,5 % zijn tevens de beheer kosten.
wat een fonds als efts securities doet is het volgende zij kopen in de maand augustus bv contract nov 2009 natural gas deze waarde van het contract reageert op de spotprijs van natural gas maar volgt em uiteraard niet 1 op 1 de spotprijs kan zomaar dalen tot bv 2,70 terwijl het nov 2009 contract nog op bv 3,70 staat dus een sterke stijging of daling van de spotprijs wil nog niet zeggen dat je gastracker zoveel meer waard wordt.
hoe steiler de grafiek van de future contracten hoe nadeliger het is voor de gastracker.Voordelen zijn er echter ook veel vooral fundamenteel door de lage prijzen zijn veel bedrijfjes gestopt met het boren naar gas de grote jongens gaan exht
De grote bedrijven gaan wel door met het zoeken en opboren van gas.
mijn visie is dan ook dat we binnen afzienbare tijd een tijdelijk tekort aan gas gaan zien wat de prijzen waarschijnlijk doet laten stijgen met een tracker speel je daar mijn inziens het best op in mijn voorkeur gaat uit naar de efts ngasp omdat deze de contracten 2maanden doorrolt in ieder geval hoop ik dat de gastracker de komende maanden flink zol stijgen de spotprijs kan mijn inziens technisch terug naar de 6 dollar/btu.
mijn visie is dan ook dat we binnen afzienbare tijd een tijdelijk tekort aan gas gaan zien wat de prijzen waarschijnlijk doet laten stijgen met een tracker speel je daar mijn inziens het best op in mijn voorkeur gaat uit naar de efts ngasp omdat deze de contracten 2maanden doorrolt in ieder geval hoop ik dat de gastracker de komende maanden flink zol stijgen de spotprijs kan mijn inziens technisch terug naar de 6 dollar/btu.
Ik heb een uitgebreide analyse over Natural Gas neergepend in de Nieuwsbrief van het VFB, te bekijken op http://www.slimbeleggen.be/voorbeeld/VFB_aardgas.pdf
--- tekst gedeeltelijk verwijderd door webmster, geen reclame aub ---
Laatst gewijzigd door Slim Beleggen op 19 november 2009, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aandeel ETFS Natural Gas kopen? (NGASP op CAC Parijs
Heeft er hier iemand ervaring met investeringen in natural gas? Bedoeling is long en op lange termijn inspelen op de prijsontwikkeling van natural gas.
Ngasp op parijs heeft een redelijk lage liquiditeit, ik zou liever investeren in een etf met een mooie liquiditeitsratio.
Ing heeft ook sprinters op natural gas (momenteel 2). Dit is voor mij niet ideaal omdat ik niet geconfronteerd wil worden met een verplichte stop loss bij daling van de natural gas prijs (huidige stop loss van de sprinters staan redelijk dicht bij de stop loss).
In de states zijn er een aantal Etf's die een mooie liquiditeitsratio bieden (waaronder NyseArca:UNG). Nadeel hierbij is de notering in USD. (Om alles overzichtelijk te houden vermijd ik beleggingen in een andere munt liever, ook al besef ik dat ik hiermee mss mooie opportuniteiten laat liggen).
Mvg
Ngasp op parijs heeft een redelijk lage liquiditeit, ik zou liever investeren in een etf met een mooie liquiditeitsratio.
Ing heeft ook sprinters op natural gas (momenteel 2). Dit is voor mij niet ideaal omdat ik niet geconfronteerd wil worden met een verplichte stop loss bij daling van de natural gas prijs (huidige stop loss van de sprinters staan redelijk dicht bij de stop loss).
In de states zijn er een aantal Etf's die een mooie liquiditeitsratio bieden (waaronder NyseArca:UNG). Nadeel hierbij is de notering in USD. (Om alles overzichtelijk te houden vermijd ik beleggingen in een andere munt liever, ook al besef ik dat ik hiermee mss mooie opportuniteiten laat liggen).
Mvg
Threads van zeven jaar oud opgraven, is dat er niet wat over? Of zijn de forum rules hier anders en wordt je net ontmoedigd om dan een nieuwe topic te starten?
Laatst gewijzigd door wlievens op 6 maart 2016, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Is naar complexiteit toe, de iShares STOXX Europe 600 Oil & Gas UCITS ETF (DE) dan een beter idee, aangezien ook de olieprijs laag staat ?
En zo ja, hoe zit het dan met de eventuele dubbele belasting, aangezien het een DE-tracker is (en geen IE) ?
En zo ja, hoe zit het dan met de eventuele dubbele belasting, aangezien het een DE-tracker is (en geen IE) ?
Off topic:Slim Beleggen schreef:Ik heb een uitgebreide analyse over Natural Gas neergepend in de Nieuwsbrief van het VFB, te bekijken op http://www.slimbeleggen.be/voorbeeld/VFB_aardgas.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
@Slim Beleggen: u hebt dit blijkbaar gepost in 2009.
Ahaaaa... Bent u dan misschien de persoon die die klacht hier indiende wegens laster i.v.m. cijfers van het rendement van beursadviezen gegeven door Slim Beleggen? Forumlid the_belegger had die hier namelijk geplaatst.
U leest dus nog steeds mee. Waar wacht u nu nog op? Graag alle concrete cijfers op LT van uw adviezen. En laat er ons vragen over stellen.
Start a.u.b. een nieuw topic hierover op.
@annetje
Land bronheffing Terugvorderbaar
Duitsland 26,375% 11,375%
Dubbele belasting: best informeren bij uw bank. Volgens mij meestal gratis recuperatie indien je vooraf een formulier hebt ingevuld.
Anders: omslachtig en kosten 50 á 100 €.
Land bronheffing Terugvorderbaar
Duitsland 26,375% 11,375%
Dubbele belasting: best informeren bij uw bank. Volgens mij meestal gratis recuperatie indien je vooraf een formulier hebt ingevuld.
Anders: omslachtig en kosten 50 á 100 €.