Onderhandeling woonlening 0%risico?
TIP
Onderhandeling woonlening 0%risico?
Ik en mijn vriendin hebben zonet een huis gekocht! 
Huis komt maar vrij na maximum 8 maanden (waarvan 2 al verstreken zijn) en stompelen alle banken af
in hoop van het beste tarief!
Het "huis" bevat:
350m² kantoorruimtes
300m² bewoonbaar oppervlakte
Nog wat aan op te frissen maar toch in goeie staat
Kostprijs van dit alles: 185000 euro
Onze inkomens:
Dame 26j: 1850 euro netto
Heer 27j: min 1000 euro (startende zelfstandige)
Er is nog een extra ruimte die momenteel verhuurd word aan 500 euro
Totaal: 3400 euro
Zelf kunnen we 100.000 euro erin stoppen en hebben we nog genoeg op de rekening staan om verbouwingen te doen.
Het bedrag dat we wensen te lenen zou 110.000 euro zijn.
In mijn ogen klinkt dit project 0% risico.
Maar onze rentes willen maar niet gemakkelijk dalen.
We zijn al naar elke bank geweest over verschillende tijdstippen,
Maar steeds krijgen we niet het laagste tarief.
Broer van de man krijgt 1.65% (minder inkomsten, minder spaargeld en duurder project) 1xbezoek
Wij krijgen met een 6tal bezoekjes bij dezelfde bank 1.80% op het zelfde moment
We zijn wel tevreden met 1.80 maar hadden toch wel nog lager gegaan aangezien dit niet het laagste tarief is.
Heeft er iemand een idee hoe we dit project beter naar voor schuiven zodat we een beter tarief zouden kunnen krijgen?
De tarieven gaan we telkens gaan bespreken wanneer de lange rentes het laagst staan.
Mocht hier iemand een tactiek weten hoe we dit nog lager krijgen zouden we je dankbaar zijn!
Of eventueel een uitleg waarom er discriminatie hierin is zou ook welkom zijn.
Groetjes
Kevin en Lotte

Huis komt maar vrij na maximum 8 maanden (waarvan 2 al verstreken zijn) en stompelen alle banken af
in hoop van het beste tarief!

Het "huis" bevat:
350m² kantoorruimtes
300m² bewoonbaar oppervlakte
Nog wat aan op te frissen maar toch in goeie staat

Kostprijs van dit alles: 185000 euro
Onze inkomens:
Dame 26j: 1850 euro netto
Heer 27j: min 1000 euro (startende zelfstandige)
Er is nog een extra ruimte die momenteel verhuurd word aan 500 euro
Totaal: 3400 euro
Zelf kunnen we 100.000 euro erin stoppen en hebben we nog genoeg op de rekening staan om verbouwingen te doen.
Het bedrag dat we wensen te lenen zou 110.000 euro zijn.
In mijn ogen klinkt dit project 0% risico.
Maar onze rentes willen maar niet gemakkelijk dalen.
We zijn al naar elke bank geweest over verschillende tijdstippen,
Maar steeds krijgen we niet het laagste tarief.
Broer van de man krijgt 1.65% (minder inkomsten, minder spaargeld en duurder project) 1xbezoek
Wij krijgen met een 6tal bezoekjes bij dezelfde bank 1.80% op het zelfde moment
We zijn wel tevreden met 1.80 maar hadden toch wel nog lager gegaan aangezien dit niet het laagste tarief is.
Heeft er iemand een idee hoe we dit project beter naar voor schuiven zodat we een beter tarief zouden kunnen krijgen?
De tarieven gaan we telkens gaan bespreken wanneer de lange rentes het laagst staan.
Mocht hier iemand een tactiek weten hoe we dit nog lager krijgen zouden we je dankbaar zijn!
Of eventueel een uitleg waarom er discriminatie hierin is zou ook welkom zijn.
Groetjes
Kevin en Lotte
Re: Onderhandeling woonlening 0%risico?
Je gaat niet veel lager meer geraken. Lage rente + laag bedrag = een dossier waar niet veel aan te verdienen valt. Als iemand die veel verdient 300k wil lenen, verdienen ze 3 keer zoveel voor dezelfde moeite
Het sop is de kool trouwens niet meer waard, van 1.8% naar 1.6% maakt weinig verschil voor jouw afbetaling, minder dan bv van 4.2% naar 4% gaan. (rente op rente effect is kleiner)
Het sop is de kool trouwens niet meer waard, van 1.8% naar 1.6% maakt weinig verschil voor jouw afbetaling, minder dan bv van 4.2% naar 4% gaan. (rente op rente effect is kleiner)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou een hogere lening opteren waarbij je vervroegd kan terugbetalen. Zo zal je een lager % verkrijgen maar kan je toch minder intresten betalen door tussentijds 1 of meerdere aflossingen te doen. Verder hou je ook meer reserves aan voor het feit dat je man/vriend startende zelfstandige is. Onderschat de huidige economische tijden niet!
Banken zijn momenteel eerder geneigd om dieper te gaan voor leningen met een hoger bedrag zoals hierboven reeds vermeld.
Het te ontlenen bedrag zal dus sowieso al voor een lichte rentedaling zorgen. Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar is momenteel wel de realiteit.
Aangezien je nog wel wat tijd hebt, zou ik de komende weken zeker alles goed in de gaten houden.
Door de nieuwe 'maatregelen' van de ECB ziet het er sterk naar uit dat de rentes op leningen nog wat verder zullen zakken.
Het te ontlenen bedrag zal dus sowieso al voor een lichte rentedaling zorgen. Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar is momenteel wel de realiteit.
Aangezien je nog wel wat tijd hebt, zou ik de komende weken zeker alles goed in de gaten houden.
Door de nieuwe 'maatregelen' van de ECB ziet het er sterk naar uit dat de rentes op leningen nog wat verder zullen zakken.