Gevolgen van verlaging ECB rentes voor hypothecaire leningen
TIP
Gevolgen van verlaging ECB rentes voor hypothecaire leningen
Beste financiële tovenaars,
De ECB verlaagt bepaalde rentes.
Als ik mij goed heb geïnformeerd zou dit betekenen dat de rentes nog kunnen(gaan) zakken.
Nu hoorde ik op "De zevende Dag" de hoofd econoom van KBC zeggen: "Ze kunnen nog zakken".
Mijn 3 vragen naar jullie toe zijn :
Hoeveel kunnen de rentes nog zakken ? Bv. op 25j staat de laagste op 1.86% Hoeveel kan daar nog van af?
Hoe lang duurt het voor deze maatregelen(verlaging ECB) effect hebben op de rentes?
Bestaat er zoiets als een verzadiging door hypothecaire leningen bij banken (bv . Na batibouw)
Dank U voor jullie reacties.
De ECB verlaagt bepaalde rentes.
Als ik mij goed heb geïnformeerd zou dit betekenen dat de rentes nog kunnen(gaan) zakken.
Nu hoorde ik op "De zevende Dag" de hoofd econoom van KBC zeggen: "Ze kunnen nog zakken".
Mijn 3 vragen naar jullie toe zijn :
Hoeveel kunnen de rentes nog zakken ? Bv. op 25j staat de laagste op 1.86% Hoeveel kan daar nog van af?
Hoe lang duurt het voor deze maatregelen(verlaging ECB) effect hebben op de rentes?
Bestaat er zoiets als een verzadiging door hypothecaire leningen bij banken (bv . Na batibouw)
Dank U voor jullie reacties.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Gevolgen van verlaging ECB rentes voor hypothecaire leni
Het is de vraag of de banken niet eerder hun winst gaan nemen op de leningen omdat ze het langs de kant van het spaargeld gaan verliezen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Banken moeten toch nog 'iets' verdienen zeker?
Tweede bedenking: in hoeverre gaat dit de huizenprijzen opdrijven?
En tenslotte kun je eens berekenen wat bvb 0,2% nominaal nog scheelt / maand in afbetalen.
Ik heb al 1,71% op 25j zien passeren ergens. (Zonder verdere modaliteiten te weten)
Tweede bedenking: in hoeverre gaat dit de huizenprijzen opdrijven?
En tenslotte kun je eens berekenen wat bvb 0,2% nominaal nog scheelt / maand in afbetalen.
Ik heb al 1,71% op 25j zien passeren ergens. (Zonder verdere modaliteiten te weten)
Zeker niet op 25 jaar, niemand weet wat de rente binnen 25 jaar zal zijn.
Als het is zoals in Denemarken, ziet het er zeker niet goed uit voor wie nog vastgoed moet kopen.
Doordat de rente daar -0,75% staat, zijn de huizenprijzen al met meer dan 40% gestegen op 4 jaar tijd.
Het zelfde verhaal in Zweden.
Als de rente nog verder zakt, zal dit enkel ten goede komen van die mensen die meerdere eigendommen hebben.
En dan nog te denken dat er al mensen zijn die nog steeds denken dat het vastgoed zal afslaan.
Ik zeg al jaren Forget It !!! Stabiliseren zou eventueel nog kunnen maar zeker niet dalen, dan zou men gewoon zijn eigendom niet meer te koop zetten.
Doordat de rente daar -0,75% staat, zijn de huizenprijzen al met meer dan 40% gestegen op 4 jaar tijd.
Als de rente nog verder zakt, zal dit enkel ten goede komen van die mensen die meerdere eigendommen hebben.
En dan nog te denken dat er al mensen zijn die nog steeds denken dat het vastgoed zal afslaan.
Ik zeg al jaren Forget It !!! Stabiliseren zou eventueel nog kunnen maar zeker niet dalen, dan zou men gewoon zijn eigendom niet meer te koop zetten.
@reppiepeppie : waar heb je die rentevoet van 1,71 % op 25 jaar zien passeren ? Op spaargids vind ik deze niet terug. Eventueel via PB als dit reclame zou zijn voor een andere site. Alvast bedankt !
-
- VIP member
- Contacteer:
Zie pb.
Anyway, er is nog marge:
http://m.standaard.be/plus/notregistere ... 3_02180115" onclick="window.open(this.href);return false;
Anyway, er is nog marge:
http://m.standaard.be/plus/notregistere ... 3_02180115" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is exact wat ik ook dacht, doordat de rente zo laag is worden de huizen véél duurder verkocht dan ze waard zijn.Degenen die daarin trappen, en een superlage rentevoet krijgen,zullen het zich beklagen als na enkele jaren de rentes weer zullen stijgen.En dat laatste is onoverkomelijk.Lowietje2 schreef:Als het is zoals in Denemarken, ziet het er zeker niet goed uit voor wie nog vastgoed moet kopen.