help! advies gevraagd ivm woonlening.
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
help! advies gevraagd ivm woonlening.
Hallo iedereen, heb een vraag over een mogelijke herziening van mijn woonlening.
ik heb een openstaand saldo van ongeveer 30000euro en dit loopt tot 1/10/2023.
ik heb een 5 jaarlijkse veranderende rentevoet die op 1/10/2018 wordt herzien, de rente bedraagt momenteel 2.56%
ik had de vraag gesteld aan mijn bank of er mss een herziening kon worden gedaan, met het feit dat de leningen nu laag staan.
volgens bank is dit niet nodig, wegens de herziening op 1/10/2018 die volgens hen toch weer zal lager liggen dan de 2.56% en de bijhorende dossier en wederbeleggingskosten.
wie kan mij een gunstig advies geven???
mvg F.
ik heb een openstaand saldo van ongeveer 30000euro en dit loopt tot 1/10/2023.
ik heb een 5 jaarlijkse veranderende rentevoet die op 1/10/2018 wordt herzien, de rente bedraagt momenteel 2.56%
ik had de vraag gesteld aan mijn bank of er mss een herziening kon worden gedaan, met het feit dat de leningen nu laag staan.
volgens bank is dit niet nodig, wegens de herziening op 1/10/2018 die volgens hen toch weer zal lager liggen dan de 2.56% en de bijhorende dossier en wederbeleggingskosten.
wie kan mij een gunstig advies geven???
mvg F.
Re: help! advies gevraagd ivm woonlening.
Ge kunt een bank niet verplichten om een herziening te laten opmaken hé
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
nee,klopt.
vraag is: willen ze het niet doen omdat het voor hun niet "voordelig" uitkomt?
had gewoon eens graag geweten of het idd de moeite was of niet.
mvg.
vraag is: willen ze het niet doen omdat het voor hun niet "voordelig" uitkomt?
had gewoon eens graag geweten of het idd de moeite was of niet.
mvg.
hoeveel stond de referte - index toen je de lening afsloot?
Die gaat inderdaad lager zijn, over 2 jaar.
maar ondertussen betaal je wel 2 jaar op een hoger kapitaal meer rente.
Nuja het staat je vrij om te kijken voor een herziening, maar aan de andere kant, je hebt toen voor een formule gekozen.
Als je daar nu vanaf wilt, ja dan zal het je wat moeite kosten!
maar ondertussen betaal je wel 2 jaar op een hoger kapitaal meer rente.
Nuja het staat je vrij om te kijken voor een herziening, maar aan de andere kant, je hebt toen voor een formule gekozen.
Als je daar nu vanaf wilt, ja dan zal het je wat moeite kosten!
Als je maar 30.000 € openstaand kapitaal hebt, ga je NOOIT goedkoper uitkomen met een herfinanciering bij een andere bank.
Ik verklaar:
Als je die 30.000 € afbetaalt op nog 7 jaar te gaan, aan een rentevoet van 2,56%, betaal je nog ongeveer 2.300 € aan intresten af over die periode.
Als je een herfinanciering wil doen bij een andere bank, komen daar kosten bij zoals, wederbeleggingsvergoeding, handlichting huidige hypotheek, nieuwe hypotheek, notaris, etc. Deze kosten zullen minstens 2500€ bedragen.
M.a.w. vooraleer je er winst mee doet, ga je al een negatieve rentevoet moeten kunnen vinden.
Je zal nu zeggen: maar ik wil niet naar een andere bank, dus dan tellen die notariskosten niet. Ja dat klopt. Maar je huidige bank is ook niet van gisteren. Die gaat je enkel een betere deal geven als ze schrik hebben dat je naar een andere bank gaat. In dit geval weten ze dat jij niet naar een andere bank kan gaan, wegens niet interessant voor jou (wegens die hoge kosten). Dus waarom zouden ze een beter voorstel doen, waarbij ze er geen enkel voordeel bij hebben?
Ik verklaar:
Als je die 30.000 € afbetaalt op nog 7 jaar te gaan, aan een rentevoet van 2,56%, betaal je nog ongeveer 2.300 € aan intresten af over die periode.
Als je een herfinanciering wil doen bij een andere bank, komen daar kosten bij zoals, wederbeleggingsvergoeding, handlichting huidige hypotheek, nieuwe hypotheek, notaris, etc. Deze kosten zullen minstens 2500€ bedragen.
M.a.w. vooraleer je er winst mee doet, ga je al een negatieve rentevoet moeten kunnen vinden.
Je zal nu zeggen: maar ik wil niet naar een andere bank, dus dan tellen die notariskosten niet. Ja dat klopt. Maar je huidige bank is ook niet van gisteren. Die gaat je enkel een betere deal geven als ze schrik hebben dat je naar een andere bank gaat. In dit geval weten ze dat jij niet naar een andere bank kan gaan, wegens niet interessant voor jou (wegens die hoge kosten). Dus waarom zouden ze een beter voorstel doen, waarbij ze er geen enkel voordeel bij hebben?
Helemaal akkoord met anonymous.
Een externe herfinanciering zit er niet meer in, wegens duurder dan actuele intrestkost.
Bank weet dat ook, dus waarom moeite doen?
Laat het gewoon rusten en duim voor een mooie herziening tegen eind 2018.
Een externe herfinanciering zit er niet meer in, wegens duurder dan actuele intrestkost.
Bank weet dat ook, dus waarom moeite doen?
Laat het gewoon rusten en duim voor een mooie herziening tegen eind 2018.
-
- Newbie
- Contacteer:
wel, dit zijn antwoorden die ik wou horen.
ben niet zo bankminded, dus wou ik graag eens mening horen van derden.
ter info: 5 jaarlijkse herzienbare rentevoet met cap 2%.
tot 1/10 /2013 betaalde ik maandelijks 405 euro af.
nu is dit 357 euro per maand, wordt dus nog 1x veranderd op 1/10/2018.
mvg F.
ben niet zo bankminded, dus wou ik graag eens mening horen van derden.
ter info: 5 jaarlijkse herzienbare rentevoet met cap 2%.
tot 1/10 /2013 betaalde ik maandelijks 405 euro af.
nu is dit 357 euro per maand, wordt dus nog 1x veranderd op 1/10/2018.
mvg F.