nieuwe kentekenbewijs
Re: nieuwe kentekenbewijs
Vorig jaar zelfde periode duurde het 10 dagen om een nieuwe plaat af te leveren, nieuwe wagen in garage aangekomen en alles opgestuurd naar Brussel via garage op 15 december , nummerplaat ontvangen op 24 december
Ik heb een nummerplaat moeten aanvragen wegens overdracht vader naar zoon op 18 december. op 21 december was het formulier verwerkt bij de DIV en de dag erna was de nummerplaat bij de zoon.
Ofwel heeft de DIV in een paar dagen een enorme achterstand opgebouwd.
Ofwel is er iets misgelopen en is er geen nieuwe nummerplaat aangevraagd.
Ofwel is de postbode al langsgeweest terwijl je niet thuis was en heeft hij vergeten een briefje in de bus te steken (zo een als bij een aangetekende zending), ofwel heeft hij dit wel gedaan en heb jij het niet gezien.
Oplossing : vraag aan uw makelaar of hij via het formuliernummer de combinatie van de nieuwe nummerplaat kan opzoeken. Bel dan naar het gratis nummer van de post om te vragen waar uw nummerplaat is.
Ofwel heeft de DIV in een paar dagen een enorme achterstand opgebouwd.
Ofwel is er iets misgelopen en is er geen nieuwe nummerplaat aangevraagd.
Ofwel is de postbode al langsgeweest terwijl je niet thuis was en heeft hij vergeten een briefje in de bus te steken (zo een als bij een aangetekende zending), ofwel heeft hij dit wel gedaan en heb jij het niet gezien.
Oplossing : vraag aan uw makelaar of hij via het formuliernummer de combinatie van de nieuwe nummerplaat kan opzoeken. Bel dan naar het gratis nummer van de post om te vragen waar uw nummerplaat is.
Als de makelaar de aanvraag " online " doet, dan weet je al direkt de cijfercombinatie van je nieuwe plaat. Krijg je ook het verzekerings papier mee... Althans dit was bij mij zo, en op twee dagen ( afgeleverd door Bpost,, in de garage van mijn voorkeur ) had ik mijn nummerplaat met de alreeds gekende cijfer combinatie, en kon ik veilig en verzekerd de garage buiten rijden.
Nieuw kenteken door diefstal kan niet online verwerkt worden door de makelaar. Dit moet opgestuurd worden of je moet zelf naar een DIV antenne gaan.
Welke exemplaren moet je afgeven aan de koper bij verkoop van een motor ? Ik dacht ook het inschrijvingsbewijs ? Inschrijvingsbewijs is dat hetzelfde als ' kentekenbewijs ' ?
Wat moet er nog gebeuren na verkoop ? Verzekering dient stopgezet worden en de nummerplaat opgestuurd ....moet er samen met de nummerplaat ook een formulier opgestuurd worden ?
Is al een hele tijd geleden dat ik nog eens een motorvoertuig heb verkocht . Op internet vind je veel , maar ik geraak er niet uit . Ahja , vervang mijn motor door een fiets ...need some exercise
Wat moet er nog gebeuren na verkoop ? Verzekering dient stopgezet worden en de nummerplaat opgestuurd ....moet er samen met de nummerplaat ook een formulier opgestuurd worden ?
Is al een hele tijd geleden dat ik nog eens een motorvoertuig heb verkocht . Op internet vind je veel , maar ik geraak er niet uit . Ahja , vervang mijn motor door een fiets ...need some exercise

Inschrijving of kentekenbewijs is hetzelfde, zoals kenteken of nummerplaat ook hetzelfde is.
Inschrijvingsbewijs én gelijkvormigheids attest moet je afgeven aan de koper.
Hoe kan ik mijn kentekenplaat ( nummerplaat) laten schrappen?
Nieuwe regels vanaf 1/11/2013
Optie 1: u brengt uw plaat naar het dichtstbijzijnde postkantoor.
> U geeft uw officiële plaat, zonder verpakking, af aan de loketbediende.
> U ontvangt in ruil een “afgiftebewijs kentekenplaat”, met vermelding van het kenteken
(“plaat nummer”) en datum van afgifte.
> Uw plaat wordt nog dezelfde dag met een speciaal transport naar het schrappingscentrum
gebracht, voor onmiddellijke verwerking.
> U betaalt hiervoor een vergoeding van € 9,75.
> U kan terecht in elk postkantoor (niet in een PostPunt).
-------------------
Optie 2: u brengt uw plaat zelf naar de DIV.
> DIV voert vanaf 1/11/2013 geen schrappingen meer uit aan de loketten.
> U kan bij de DIV enkel nog uw officiële plaat deponeren in de daarvoor voorziene bus,
voor latere verwerking.
> De bussen in de DIV antennes zijn enkel toegankelijk tijdens de openingsuren.
> U mag uw officiële plaat enkel deponeren zonder verpakking en zonder documenten.
> Uw plaat wordt nadien getransporteerd naar het schrappingscentrum, waar ze verder
verwerkt zal worden.
> U krijgt geen ontvangstbewijs bij het deponeren van uw kentekenplaat.
In beide gevallen zal u na schrapping van uw plaat,
een schrappingsattest toegestuurd krijgen per post.
> U ontvangt in ruil een “afgiftebewijs kentekenplaat”, met vermelding van het kenteken
(“plaat nummer”) en datum van afgifte.
> Uw plaat wordt nog dezelfde dag met een speciaal transport naar het schrappingscentrum
gebracht, voor onmiddellijke verwerking.
> U betaalt hiervoor een vergoeding van € 9,75.
> U kan terecht in elk postkantoor (niet in een PostPunt).
-------------------
> DIV voert vanaf 1/11/2013 geen schrappingen meer uit aan de loketten.
> U kan bij de DIV enkel nog uw officiële plaat deponeren in de daarvoor voorziene bus,
voor latere verwerking.
> De bussen in de DIV antennes zijn enkel toegankelijk tijdens de openingsuren.
> U mag uw officiële plaat enkel deponeren zonder verpakking en zonder documenten.
> Uw plaat wordt nadien getransporteerd naar het schrappingscentrum, waar ze verder
verwerkt zal worden.
> U krijgt geen ontvangstbewijs bij het deponeren van uw kentekenplaat.
In beide gevallen zal u na schrapping van uw plaat,
Kan iemand bevestigen uit ervaring indien je verhuisd en nog in bezit bent van een oude nummerplaat dat je een nieuwe moet aanvragen? Het inschrijvingsbewijs moet alleszins aangepast worden en dat men daar dan de melding krijgt om een nieuwe aan te vragen?
-
- VIP member
- Contacteer:
Je thuisadres staat toch niet op het kentekenbewijs?
Als je verhuist krijg je geen nieuwe nummerplaat.eric22 schreef:Kan iemand bevestigen uit ervaring indien je verhuisd en nog in bezit bent van een oude nummerplaat dat je een nieuwe moet aanvragen? Het inschrijvingsbewijs moet alleszins aangepast worden en dat men daar dan de melding krijgt om een nieuwe aan te vragen?
Enkel als je een oudere versie van nummerplaat hebt,( ABC-123 ) en je koopt een ander voertuig zal je een andere nummerplaat krijgen met het cijfer 1 voor ( 1-ABC-123 )
Heb niet alles geciteerd , maar ben al heel wat wijzer ....waarvoor dank Ludoludo schreef:Inschrijving of kentekenbewijs is hetzelfde, zoals kenteken of nummerplaat ook hetzelfde is.

Jawel hoor.reppiepeppie schreef:Je thuisadres staat toch niet op het kentekenbewijs?
Als je nog een oude nummerplaat hebt (zonder een 1 vooraan) en je verhuist, dan kan men eenmaal het adres manueel veranderen op het inschrijvingsbewijs.ludo schreef:Als je verhuist krijg je geen nieuwe nummerplaat.eric22 schreef:Kan iemand bevestigen uit ervaring indien je verhuisd en nog in bezit bent van een oude nummerplaat dat je een nieuwe moet aanvragen? Het inschrijvingsbewijs moet alleszins aangepast worden en dat men daar dan de melding krijgt om een nieuwe aan te vragen?
Enkel als je een oudere versie van nummerplaat hebt,( ABC-123 ) en je koopt een ander voertuig zal je een andere nummerplaat krijgen met het cijfer 1 voor ( 1-ABC-123 )
Als je nog een keer verhuist, dan zal je wel een nieuwe nummerplaat moeten aanvragen.
Idem voor een nummerplaat van het nieuw type. Men kan eenmaal het inschrijvingsbewijs aanpassen. Bij een tweede verhuis moet er een nieuw inschrijvingsbewijs aangevraagd worden maar wel met behoud van de nummerplaat.
optie 3 : u bent verzekerd bij een makelaar die service biedt aan zijn klanten : hij stuurt de nummerplaat gratis voor u opludo schreef:Inschrijving of kentekenbewijs is hetzelfde, zoals kenteken of nummerplaat ook hetzelfde is.
>
-------------------
>

Niet slecht bedoelt maar die service kost u ook (on)rechtstreeks geld.nuyttie schreef:
optie 3 : u bent verzekerd bij een makelaar die service biedt aan zijn klanten : hij stuurt de nummerplaat gratis voor u op
Maar dat is een persoonlijke keuze.