Autoverzekering voor enkele maanden
Autoverzekering voor enkele maanden
Ik gebruik mijn auto maar zes à zeven maanden per jaar. De andere maanden ben ik in het buitenland. Het is dus duur en zinloos om voor 12 maanden verzekerd te zijn. Bestaat er een verzekering die ik kan nemen voor de periode dat ik in België ben?
Re: Autoverzekering voor enkele maanden
je de verzekering telkens schorsen en opnieuw in voege laten gaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
je neemt een gewone verzekering en vraagt naar halfjaarlijkse of maandelijkse betalingen
Na 6 maand breng je je groene kaart terug binnen en laat je de verzekering schorsen.
Van zodra ze geschorst is hoef je niet meer te betalen, heb je eventueel teveel betaald, dan blijft dit openstaan en betaal je volgende keer minder.
Voordeel is dat je je nummerplaat wel kunt behouden en ook je verzekeringspolis blijft dezelfde nummer.
Nadeel : je betaalt wel een volledig jaar voor je wegentaksen
Na 6 maand breng je je groene kaart terug binnen en laat je de verzekering schorsen.
Van zodra ze geschorst is hoef je niet meer te betalen, heb je eventueel teveel betaald, dan blijft dit openstaan en betaal je volgende keer minder.
Voordeel is dat je je nummerplaat wel kunt behouden en ook je verzekeringspolis blijft dezelfde nummer.
Je kan ook je nummerplaat binnensturen en nadien een nieuwe gaan halen bij de div. Later krijg je de taks terug.
Ik veronderstel dat je dan opnieuw de eenmalige inschrijvingskost moet betalen?movado schreef:Je kan ook je nummerplaat binnensturen en nadien een nieuwe gaan halen bij de div. Later krijg je de taks terug.
De prijs van een nieuwe nummerplaat die naar huis of elders opgestuurd wordt. Rond de 40€.
Door in het begin van de maand in te schrijven en op het eind van de maand uit te schrijven bespaar je 1 maand...
Door in het begin van de maand in te schrijven en op het eind van de maand uit te schrijven bespaar je 1 maand...
Ok. Ik dacht dat je dan opnieuw de BIV verschuldigd bent, maar dat is dus niet zo.
Dank voor deze tips. Ik pluis het verder uit.
Ik begrijp het toch nog niet helemaal. Mijn verzekeringsagent zegt dat ik een contract afsluit voor een heel jaar, ook al betaal ik maandelijks. Hoe gaat dat schorsen in zijn werk? Waar breng ik groene kaart binnen?Boogje schreef:je neemt een gewone verzekering en vraagt naar halfjaarlijkse of maandelijkse betalingen
verzekeringscontracten zijn inderdaad steeds voor 1 jaar, dat is steeds zo.katherine schreef: Ik begrijp het toch nog niet helemaal. Mijn verzekeringsagent zegt dat ik een contract afsluit voor een heel jaar, ook al betaal ik maandelijks. Hoe gaat dat schorsen in zijn werk? Waar breng ik groene kaart binnen?
Maar door maandelijkse betalingen te kiezen, hoef je niet voor 1 jaar te betalen, terwijl je er maar 6 maanden mee rondrijdt.
Schorsen is gewoon even 'on hold' zetten van een verzekering. De polis blijft bestaan, maar je bent niet meer verzekerd.
Meestal zal je verzekeringsagent zelf de groene kaart terugvragen.
uw verzekeringsagent wilt blijkbaar niet meewerken. Het is ook extra werk waarvoor hij niet meer verdient (eigenlijk zelfs minder). Hij moet elk jaar de polis schorsen en terug in voege stellen.
Concreet, stel dat je ervoor kiest om telkens ook je nummerplaat te laten schrappen om geen verkeersbelasting te moeten betalen :
uw verzekering vangt nu aan op 12/04/2016 en loop dus tot 12/04/2017. Op 01/10/2016 breng je de nummerplaat binnen. De verzekering stopt op 01/10/2016 en je krijgt een deel van de premie terug (voor de periode 01/10/2016 - 12/04/2017).
op 01/04/2017 wil je er terug mee rijden, je vraagt een nieuwe nummerplaat aan en je sluit een nieuwe verzekering af. enz.
En zeker als je telkens de nummerplaat laat schrappen en terug een nieuw aanvraagt zal uw verzekeringsagent u niet graag zien komen want dan moet hij ook telkens een formulier invullen om een nummerplaat aan te vragen.
Concreet, stel dat je ervoor kiest om telkens ook je nummerplaat te laten schrappen om geen verkeersbelasting te moeten betalen :
uw verzekering vangt nu aan op 12/04/2016 en loop dus tot 12/04/2017. Op 01/10/2016 breng je de nummerplaat binnen. De verzekering stopt op 01/10/2016 en je krijgt een deel van de premie terug (voor de periode 01/10/2016 - 12/04/2017).
op 01/04/2017 wil je er terug mee rijden, je vraagt een nieuwe nummerplaat aan en je sluit een nieuwe verzekering af. enz.
En zeker als je telkens de nummerplaat laat schrappen en terug een nieuw aanvraagt zal uw verzekeringsagent u niet graag zien komen want dan moet hij ook telkens een formulier invullen om een nummerplaat aan te vragen.

Ga je dan ook niet meer en meer betalen?
Een verzekering baseert zich voor een stuk op het aantal jaar dat je verzekering kan voorleggen (liefst schadevrij).
Als je dan na 5 jaar maar 2,5 jaar effectief kan aantonen, kan dit geen serieuze prijsverhogingen met zich meebrengen?
Een verzekering baseert zich voor een stuk op het aantal jaar dat je verzekering kan voorleggen (liefst schadevrij).
Als je dan na 5 jaar maar 2,5 jaar effectief kan aantonen, kan dit geen serieuze prijsverhogingen met zich meebrengen?
bij dezelfde maatschappij blijven, dan geeft dit geen probleem.
Goedenavond Katherine,
Breng gewoon je nummerplaat tijdelijk binnen bij uw makelaar.
Van zodra je terug bent ga je de nummerplaat terug afhalen en wordt de polis die voordien geschorst werd terug actief geplaatst. Dit is perfect mogelijk, je dient enkel de wagen in een afgesloten garage te plaatsen.
Breng gewoon je nummerplaat tijdelijk binnen bij uw makelaar.
Van zodra je terug bent ga je de nummerplaat terug afhalen en wordt de polis die voordien geschorst werd terug actief geplaatst. Dit is perfect mogelijk, je dient enkel de wagen in een afgesloten garage te plaatsen.
-
- Newbie
Misschien is een verzekering waar je enkel betaalt voor de gereden kilometers, goedkoper? Zoals bv die van Corona Direct.