Geblokkeerde spaarrekening huurwaarborg
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Geblokkeerde spaarrekening huurwaarborg
Waar raden jullie me aan om nu een geblokkeerde spaarrekening (huurwaarborg) te openen?
Kan dit ook via internet?
Mercikes
Kan dit ook via internet?
Mercikes
Re: Geblokkeerde spaarrekening huurwaarborg
zeker niet via internet : er zijn 2 partijen met TEGENGESTELDE belangen
( men controleert goed de ID's en co )
Finaal zal het de verhuurder zijn die bepaalt waar de huuwaarborgrekening wordt geopend, in overleg met de huurder
( men controleert goed de ID's en co )
Finaal zal het de verhuurder zijn die bepaalt waar de huuwaarborgrekening wordt geopend, in overleg met de huurder
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Huurcontract is opgemaakt en ik (huurder) mag een geblokkeerde spaarrekening openen.
Het gaat over 2 maanden huur veronderstel ik hé.
Dat kan je bij elke bank openen, pas wel op met het filiaal dat je kiest!
Ik woonde vroeger in Hasselt, ging in Brussel wonen en had mijn geblokkeerde rekening bij Argenta in Kuringen.
Geen enkel probleem om de rekening te openen, een oude spaarrekening werd geblokkeerd nadat het geld werd overgezet.
Toen ik het appartement verliet begon de kantoordirecteur ineens dat de verhuurder in zijn kantoor de vrijgave moest komen tekenen. Dat heeft toen veel gezever opgeleverd, niet te geloven.
Dus ik zou persoonlijk niet kijken naar rente voor een huurwaarborg.
1% op 1.500 euro is 15 euro per jaar. Dan spreken we over 100 euro als je er pakweg 6 jaar woont.
Geloof mij dat is het gezever allemaal niet waard!
Dat kan je bij elke bank openen, pas wel op met het filiaal dat je kiest!
Ik woonde vroeger in Hasselt, ging in Brussel wonen en had mijn geblokkeerde rekening bij Argenta in Kuringen.
Geen enkel probleem om de rekening te openen, een oude spaarrekening werd geblokkeerd nadat het geld werd overgezet.
Toen ik het appartement verliet begon de kantoordirecteur ineens dat de verhuurder in zijn kantoor de vrijgave moest komen tekenen. Dat heeft toen veel gezever opgeleverd, niet te geloven.
Dus ik zou persoonlijk niet kijken naar rente voor een huurwaarborg.
1% op 1.500 euro is 15 euro per jaar. Dan spreken we over 100 euro als je er pakweg 6 jaar woont.
Geloof mij dat is het gezever allemaal niet waard!
Merci Voodoo, ik ging naar Argenta gaan daar ik er een zichtrekening heb. Tks voor de tip.
Merci voor alle reactie's
"Toen ik het appartement verliet begon de kantoordirecteur ineens dat de verhuurder in zijn kantoor de vrijgave moest komen tekenen. Dat heeft toen veel gezever opgeleverd, niet te geloven. "
Een argentadirecteur heeft mij eens verteld dat huurderS graag de handtekening van hun huisbaas namaken.
Vandaar dat de handtekening altijd in het bijzijn van de argentadirecteur moet gezet worden.
Een argentadirecteur heeft mij eens verteld dat huurderS graag de handtekening van hun huisbaas namaken.
Vandaar dat de handtekening altijd in het bijzijn van de argentadirecteur moet gezet worden.
Ja Paul, dat begrijp ik (nu) wel.
Het was vooral ook als tip bedoeld.
Uiteindelijk heb ik toen moeten voorstellen dat ze het contract naar de Argenta in hun buurt moesten opsturen en dat de verhuurder daar is gaan tekenen voor de vrijgave. Als ik dat na 2 maanden gechipoteer niet had voorgesteld, zat ik nu nog met een geblokkeerde rekening. Ik kan u verzekeren dat was daar een franstalige kantoordirecteur die 2 niet-klanten moest verder helpen. Ook heel vlot verlopen allemaal...
Ik wil anderen dus maar laten leren uit mijn fouten. Ik raad iedereen dus aan een filiaal in de buurt te zoeken van je appartement / woning.
Dat is uiteraard nog geen zekerheid, Fortis bijvoorbeeld sluit tegenwoordig sneller filialen dan de rente zakt...
Het was vooral ook als tip bedoeld.
Uiteindelijk heb ik toen moeten voorstellen dat ze het contract naar de Argenta in hun buurt moesten opsturen en dat de verhuurder daar is gaan tekenen voor de vrijgave. Als ik dat na 2 maanden gechipoteer niet had voorgesteld, zat ik nu nog met een geblokkeerde rekening. Ik kan u verzekeren dat was daar een franstalige kantoordirecteur die 2 niet-klanten moest verder helpen. Ook heel vlot verlopen allemaal...

Ik wil anderen dus maar laten leren uit mijn fouten. Ik raad iedereen dus aan een filiaal in de buurt te zoeken van je appartement / woning.
Dat is uiteraard nog geen zekerheid, Fortis bijvoorbeeld sluit tegenwoordig sneller filialen dan de rente zakt...
Bijna 2 jaar geleden kon ik geen huurwaarborgrekening openen bij Argenta zonder extra producten (in casu een vrij dure brandverzekering) erbij te nemen. Ook bij Crelan deden ze aanvankelijk wat moeilijk.
Ja maar een huurwaarborgrekening is niet hetzelfde als een geblokkeerde rekening...Didymus schreef:Bijna 2 jaar geleden kon ik geen huurwaarborgrekening openen bij Argenta zonder extra producten (in casu een vrij dure brandverzekering) erbij te nemen. Ook bij Crelan deden ze aanvankelijk wat moeilijk.
Een geblokkeerde rekening is eenvoudig. Je opent een rekening. Stort er je waarborg op en de bank blokkeert deze tot verdere berichtgeving.
een huurwaarborgrekening is zeker dat de bank je waarborg "voorschiet" en jij deze gaat aflossen? Of enkel de rente hieromtrent betaald?
Dat een bank dit weigert, dat was al geweten van voor het wetsontwerp.
Waarom zouden ze hier ook aan toegeven? Enkel als ze veel kunnen cashen...
En ja als je bij het OCMW het probeert, dan gaat een Vlaamse huisbaas natuurlijk ogen opentrekken. Niet meer dan normaal mijn inziens...
Dat heet een bankwaarborg (zonder rekening) of bankgarantie. Ik heb het wel degelijk over een doodgewone geblokkeerde spaarrekening waar de huurwaarborg op staat.
die kan je zeker niet ALLEEN openen, daar moet de verhuurder ook al bij zijn om ze te kunnen openen, dus zeker niet online mogelijk zoiets