Sepa domiciliëring Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Sepa domiciliëring Argenta
Als ik de recente invorderingen van een bepaalde Sepa domiciliëring wil nazien, dan opent een overzicht dat helemaal vooraan begint (met de oudste dus,ergens in 2012) en dan moet ik wel 20 maal op het pijltje drukken om de meest recente te zien.
Ligt dat aan een instelling bij mij, of is dat bij iedereen zo? Is het niet mogelijk om de jongste invorderingen eerst te zien?
Ligt dat aan een instelling bij mij, of is dat bij iedereen zo? Is het niet mogelijk om de jongste invorderingen eerst te zien?
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Sepa domiciliëring Argenta
Ik zou eigenlijk gewoon je bankier bellen, de mijne is superhulpvaardig, maar ik ken er ook van Argenta die dat niet zijn...
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is merkwaardig want heel gebruiksonvriendelijk. Kun je de volgorde niet omkeren door bovenaan in de hoofding van de kolom met de data te klikken?
Neen, dat lukt niet. Ik wilde eigenlijk weten of dat zo bij iedereen is.
Hmm, weinig ervaringen van gebruikers hier. Tip: contacteer hun helpdesk. Gelezen in de veelgestelde vragen: "Niet gevonden wat u zocht? Neem dan een kijkje in onze handleiding. Als u daarna nog hulp nodig hebt, stuurt u uw vraag over internetbankieren naar internetbank@argenta.be en wij beantwoorden ze zo snel mogelijk."
Tja, wat wil je. Samen met anderen ben ik hier meer dan eens zwaar uitgevallen naar die SEPA Direct Debit-toestanden. Ik ben dan wel (tevreden) klant bij Argenta, maar ik heb niet één domiciliëring. Ook die ene domiciliëring van Electrabel waarmee destijds de bal aan het rollen ging, is intussen uit alle systemen verdwenen.
Kortom, de topicstarter kan best zijn/haar licht bij de helpdesk van Argenta opsteken, zoals jij suggereert en misschien ook eens nadenken over al die actieve SDD's en de zin/gevaar daarvan. Er blijken nog altijd mensen te zijn die denken dat hun bank die SDD's beheert, terwijl dat in werkelijkheid de schuldeiser is, bij wie men dan ook moet aankloppen om van een SDD af te geraken.
Kortom, de topicstarter kan best zijn/haar licht bij de helpdesk van Argenta opsteken, zoals jij suggereert en misschien ook eens nadenken over al die actieve SDD's en de zin/gevaar daarvan. Er blijken nog altijd mensen te zijn die denken dat hun bank die SDD's beheert, terwijl dat in werkelijkheid de schuldeiser is, bij wie men dan ook moet aankloppen om van een SDD af te geraken.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Johann heeft helemaal gelijk, daarom ook dat ik niet kan helpen, ik heb bij Argenta geen enkele domiciliëring en nergens een sepa domiciliëring...
Probeer daar maar vanaf te geraken, ik heb er ooit eentje willen afzeggen, heeft me 2 maanden geduurd en heel wat gedoe.
Probeer daar maar vanaf te geraken, ik heb er ooit eentje willen afzeggen, heeft me 2 maanden geduurd en heel wat gedoe.

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Bedankt, mailtje gestuurd, we zullen zien wat ze zeggen.Yaris schreef:Hmm, weinig ervaringen van gebruikers hier. Tip: contacteer hun helpdesk. Gelezen in de veelgestelde vragen: "Niet gevonden wat u zocht? Neem dan een kijkje in onze handleiding. Als u daarna nog hulp nodig hebt, stuurt u uw vraag over internetbankieren naar internetbank@argenta.be en wij beantwoorden ze zo snel mogelijk."
Een afhouding via sepa domiciliering kan je bij je bank wel herroepen binnen een periode van een aantal dagen.
Veel mensen kennen onderstaande info niet of negeren ze, wat jammer is.
Het maakt de domiciliering veiliger en betrouwbaarder dan voordien :
Uit een Belfius folder :
"""""Wat is een Revocation (herroeping)?
De creditor kan één of meer invorderingen herroepen
vooraleer die invordering(en) naar de bank van de
debtor wordt (worden) doorgestuurd.
(eigen commentaar : de domiciliering is altijd enkele dagen voor
uitvoering zichtbaar in de homebanking omgeving).
Wat is een Refund?
De debtor kan tot 8 weken nadat zijn rekening is
gedebiteerd, terugbetaling van het bedrag van de
invordering vragen in het B2C-schema. De bank van
de debtor crediteert de rekening van de debtor; de
bank van de creditor is te allen tijde verplicht het
bedrag van de oorspronkelijke invordering terug te
betalen aan de bank van de debtor. De bank van de
creditor zal op haar beurt de rekening van de creditor
debiteren.
Indien dit uitzonderlijk niet mogelijk is, dan vormt dit
een kredietrisico voor de bank van de creditor. De
bank van de debtor kan aan de bank van de creditor
een interestvergoeding aanrekenen voor onterecht
betaalde inningen.
Die aanvraag tot terugbetaling bevrijdt de debtor
geenszins van zijn aansprakelijkheid om een overeenkomst
met de creditor betreffende de betwiste
invordering te bedingen""""""
Veel mensen kennen onderstaande info niet of negeren ze, wat jammer is.
Het maakt de domiciliering veiliger en betrouwbaarder dan voordien :
Uit een Belfius folder :
"""""Wat is een Revocation (herroeping)?
De creditor kan één of meer invorderingen herroepen
vooraleer die invordering(en) naar de bank van de
debtor wordt (worden) doorgestuurd.
(eigen commentaar : de domiciliering is altijd enkele dagen voor
uitvoering zichtbaar in de homebanking omgeving).
Wat is een Refund?
De debtor kan tot 8 weken nadat zijn rekening is
gedebiteerd, terugbetaling van het bedrag van de
invordering vragen in het B2C-schema. De bank van
de debtor crediteert de rekening van de debtor; de
bank van de creditor is te allen tijde verplicht het
bedrag van de oorspronkelijke invordering terug te
betalen aan de bank van de debtor. De bank van de
creditor zal op haar beurt de rekening van de creditor
debiteren.
Indien dit uitzonderlijk niet mogelijk is, dan vormt dit
een kredietrisico voor de bank van de creditor. De
bank van de debtor kan aan de bank van de creditor
een interestvergoeding aanrekenen voor onterecht
betaalde inningen.
Die aanvraag tot terugbetaling bevrijdt de debtor
geenszins van zijn aansprakelijkheid om een overeenkomst
met de creditor betreffende de betwiste
invordering te bedingen""""""
Ik heb meer dan 40 jaar verschillende dommicilieringen lopen, vindt het super gemakkelijk, en heb nog nooit er enig probleem mee gehad..
Daardoor krijg ik op één jaar maar 4 rekeningen in mijn bus,dewelke niet met domicilieringen kunnen,
Autotaks - Ki - Zorgkas - en inwoners taks( provinciebelasting)
Loopt al 40 jaar als een fluitje van een cent,zoals ze zeggen.
Daardoor krijg ik op één jaar maar 4 rekeningen in mijn bus,dewelke niet met domicilieringen kunnen,
Autotaks - Ki - Zorgkas - en inwoners taks( provinciebelasting)
Idem hier.. 30 jaar dan.ludo schreef:Ik heb meer dan 40 jaar verschillende dommicilieringen lopen, vindt het super gemakkelijk, en heb nog nooit er enig probleem mee gehad..
Ik ondervind enkel problemen als ik weer eens van rekeningnummer verander en de domicilieringen moeten aangepast worden. Bv mijn ziekenfonds slaagt er in om het nooit bij de eerste vraag in orde te maken.
De watermaatschappij is dan weer het meest efficient.
Verder hier ook niets dan lof over domicilieringen. Ik wil niet meer zonder.
Er is bij mij in al die jaren nog nooit een euro te veel afgehouden.