kosten herfinanciering bijlenen gaat niet
TIP
kosten herfinanciering bijlenen gaat niet
ik zou mijn lening willen herfinancieren. de kosten die hierbij komen kijken zou ik willen bijlenen. bij andere banken blijkt dit geen probleem. Enkel bij mijn huidige bank (KBC) zou dit niet gaan. Zit hier een reden achter?
Trouwens: dossierkost bij KBC = 500 EUR
Trouwens: dossierkost bij KBC = 500 EUR
Re: kosten herfinanciering bijlenen gaat niet
Ik denk dat de bank dit zelf beslist. Ben ook aan't rondkijken voor herziening en ik zit bij Crelan. Die willen ook dat ik de herfinancieringskost zelf betaal terwijl dit bij andere banken bijgeleend kan worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij je eigen bank zijn de kosten inprincipe stukken lager hè.
500 dossierkosten en wat rente..
500 dossierkosten en wat rente..
ja kosten bij eigen bank zijn lager maar vind het raar dat je die daar niet zou kunnen bijlenen en bij een andere bank wel...
Is dat zo wel? Kan je bij andere banken en de dossierskosten en de rentekosten bijlenen?
De notariskosten en hypotheekkosten ok dat wel.
Maar die andere kosten ook?
De notariskosten en hypotheekkosten ok dat wel.
Maar die andere kosten ook?
bij je eigen bank vraag je een herziening van het openstaand kapitaal, met een lagere intrest. Als je naar een andere bank gaat, gaat het om een "nieuwe" lening en dan kan je waarschijnlijk eenvoudiger een hoger kapitaal als start nemen?
wederbeleggingsvergoeding kan ik bij de andere banken gewoon meelenen. bij de huidige bank niet.
dossierkost zo te betalen, niet via lening. vinden jullie dossierkost van 500 eur niet extreem hoog voor herziening bij eigen bank? moet zelfs niet naar notaris ofzo...
dossierkost zo te betalen, niet via lening. vinden jullie dossierkost van 500 eur niet extreem hoog voor herziening bij eigen bank? moet zelfs niet naar notaris ofzo...
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Is dat voor 1 lening? Of deel hypotheek, deel mandaat? Dan rekenen ze misschien 2x 250eu.
Ze doen maar wat he. En kunnen t zich permitteren. Jij bent de vragende partij.
Hier ook intern herzien en ingekort (Crelan): 320eu "dossierkost" + Wederbelegging.
T eerste jaar betalen we dus voor dat
Ze doen maar wat he. En kunnen t zich permitteren. Jij bent de vragende partij.
Hier ook intern herzien en ingekort (Crelan): 320eu "dossierkost" + Wederbelegging.
T eerste jaar betalen we dus voor dat
Als je door een herziening (ik zeg maar iets) 10000€ uitspaart, is die 500€ dan nog een drama? Meestal is er bij een herziening een veel groter plaatje gemoeid in je voordeel. Staar je niet blind op de kosten.tine1983 schreef:wederbeleggingsvergoeding kan ik bij de andere banken gewoon meelenen. bij de huidige bank niet.
500 op 10.000 is inderdaad niet zo veel. maar bij de andere banken is het maar 250 eur terwijl zij wel een heel nieuw dossier moeten opmaken + dossier bij notaris.
dan vind ik 500 toch echt erover... is volgens hen een recente beleidswijziging owv stijging aantal herfinancieringen
dan vind ik 500 toch echt erover... is volgens hen een recente beleidswijziging owv stijging aantal herfinancieringen
500 euro is inderdaad niet min voor dossierkosten natuurlijk, maar focus je vooral op het voordeel dat je doet.
Wij hebben een jaartje geleden een herfinanciering gedaan bij KBC (zater er ook al) en toen werd zonder vragen de herfinancieringskost bijgeleend. Mocht je dat nog niet gedaan hebben: ga eerst bij andere banken langs, je staat sterker in je schoenen bij eventuele onderhandeling over dossierkost/bijlenen kosten enz.
ben ook al bij andere banken geweest.
Ik kan bij KBC de kosten (1000 werderbeleggingsvergoeding + 500 dossierkost) niet bijlenen => 1.500 te betalen
Bij de andere bank kan ik de 1000 werderbeleggingsvergoeding wel bijlenen. de 250 dossierkost niet. => 250 te betalen
Aangezien de bouw van mijn huisje momenteel op zijn einde loopt zou ik dat verschil van 1.250 liever in de afwerking steken...
Rekening houdend met alle kosten is KBC trouwns ook nog 500 eur duurder dan de andere bank.
Ik kan bij KBC de kosten (1000 werderbeleggingsvergoeding + 500 dossierkost) niet bijlenen => 1.500 te betalen
Bij de andere bank kan ik de 1000 werderbeleggingsvergoeding wel bijlenen. de 250 dossierkost niet. => 250 te betalen
Aangezien de bouw van mijn huisje momenteel op zijn einde loopt zou ik dat verschil van 1.250 liever in de afwerking steken...
Rekening houdend met alle kosten is KBC trouwns ook nog 500 eur duurder dan de andere bank.