Zoveelste kids spaaradvies ...
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Zoveelste kids spaaradvies ...
Hallo iedereen,
Eerst & vooral bedankt voor iedereen die in dit forum al advies gegeven heeft, bevat een schat aan informatie voor de leken onder ons, waaronder mezelf...
Toch nog een topic geopend, vooral het bekende bos & bomen niet meer zien ...
Situatie:
2 kids (8j & 5j), maandelijks 100 EUR per maand sparen per kind. Tot wanneer weten we niet, schatting tot leeftijd van een 20-25 jaar? Staat nu op een Moneyou Plus rekening (0.90% + 0.05% zonder kosten) maar ik wil uitkijken naar alternatieven. Fiscaal niet veel meer mogelijk denk ik (reeds pensioensparen, lening etc...). Tussen nu & einddatum mag het vast staan, alleen is die einddatum nu moeilijk in te schatten... Bedrag die nu op de spaarrekening staat kan gebruikt worden als start.
Risicoprofiel: goh, moeilijk... Persoonlijk zo offensief mogelijk, maar blijft in het achterhoofd spoken van 't zijn toch je kinderen, dus niet te zot doen hé
Wat zou een goede zaak zijn? Super bedankt voor alle adviezen!
Eerst & vooral bedankt voor iedereen die in dit forum al advies gegeven heeft, bevat een schat aan informatie voor de leken onder ons, waaronder mezelf...
Toch nog een topic geopend, vooral het bekende bos & bomen niet meer zien ...
Situatie:
2 kids (8j & 5j), maandelijks 100 EUR per maand sparen per kind. Tot wanneer weten we niet, schatting tot leeftijd van een 20-25 jaar? Staat nu op een Moneyou Plus rekening (0.90% + 0.05% zonder kosten) maar ik wil uitkijken naar alternatieven. Fiscaal niet veel meer mogelijk denk ik (reeds pensioensparen, lening etc...). Tussen nu & einddatum mag het vast staan, alleen is die einddatum nu moeilijk in te schatten... Bedrag die nu op de spaarrekening staat kan gebruikt worden als start.
Risicoprofiel: goh, moeilijk... Persoonlijk zo offensief mogelijk, maar blijft in het achterhoofd spoken van 't zijn toch je kinderen, dus niet te zot doen hé
Wat zou een goede zaak zijn? Super bedankt voor alle adviezen!
Re: Zoveelste kids spaaradvies ...
Bedrag die nu op de spaarrekening staat kan gebruikt worden als start.
als voldoende hoog (2500€ start) model portefeuille van mijn kapitaal bij Me direct.
alternatief key plan bij keytrade bank en starten in zoveel mogelijk fondsen van mijn kapitaal.be
dus liever 10 of meer. spreiding looptijd is voldoende lang.
als voldoende hoog (2500€ start) model portefeuille van mijn kapitaal bij Me direct.
alternatief key plan bij keytrade bank en starten in zoveel mogelijk fondsen van mijn kapitaal.be
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lijkt me inderdaad geen slecht idee om een aantal defensievere mixfondsen aan te kopen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Gezien de lange termijn zou ik indexbeleggen overwegen, elk jaar een aankoop van een S&P500 index ETF of een all-world ETF. Bij voorkeur een kapitaliserende ETF zoals CSPX om te vermijden dat dubbele dividendbelasting aan het rendement vreet.
Startbedrag is zeker boven de > 2.500 EUR, dus dit wel mogelijkplatin schreef:Bedrag die nu op de spaarrekening staat kan gebruikt worden als start.
geen ervaring met modelportefeuilles bij Medirect, zal even bekijken.. Concrete tips welke modelportefeuille mogelijk?
Super bedankt!
zal ik even bekijken,ThomasDM schreef:Gezien de lange termijn zou ik indexbeleggen overwegen, elk jaar een aankoop van een S&P500 index ETF of een all-world ETF. Bij voorkeur een kapitaliserende ETF zoals CSPX om te vermijden dat dubbele dividendbelasting aan het rendement vreet.
Via welke instelling best?
Thanks
Dit gaat in principe via elke instelling. Bij Binck kost dat bijvoorbeeld 9.75EUR per transactie.Obelix schreef:zal ik even bekijken,ThomasDM schreef:Gezien de lange termijn zou ik indexbeleggen overwegen, elk jaar een aankoop van een S&P500 index ETF of een all-world ETF. Bij voorkeur een kapitaliserende ETF zoals CSPX om te vermijden dat dubbele dividendbelasting aan het rendement vreet.
Via welke instelling best?
Thanks
Er zijn al enkele eerdere topics over:
s-p-500-index-t18387.html
gespreid-beleggingsplan-lange-termijn-t19049.html
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Zou ook kiezen voor een etf (index) je zal op dergelijke termijn meer rendement halen uit een index etf en je hebt grote spreidingen in indexetf's.(een mooi defensief element).
Welke je moet nemen op dergelijke termijn is koffiedik kijken uiteraard.
Maar je bent sowieso beter af dan met een spaarrekening en ook beter dan met een fonds waarbij je door de band heen minder rendement hebt dan op een index + kosten verbonden aan een fonds (aan een etf heb je nauwelijks kosten).
Maar je bent sowieso beter af dan met een spaarrekening en ook beter dan met een fonds waarbij je door de band heen minder rendement hebt dan op een index + kosten verbonden aan een fonds (aan een etf heb je nauwelijks kosten).
heb 50000€ voor in die index te stekenJeroenjacobs schreef:Zou ook kiezen voor een etf (index) je zal op dergelijke termijn meer rendement halen uit een index etf en je hebt grote spreidingen in indexetf's.(een mooi defensief element).
ge doet zeer zeker mee met mij voor hetzelfde bedrag.
Estate Guru believer.