Aankoop nieuwbouw opbrengstpand
TIP
Aankoop nieuwbouw opbrengstpand
Beste,
Mijn buurman wil zijn appartement aan mij verkopen. Hij heeft dit zelf 2 jaar geleden gekocht onder btw stelsel.
Ik ben eens gaan horen bij de bank en zij wisten me te vertellen dat wanneer ik het appartement wil kopen als opbrengstenpand ik dan zelf 20% van de verkoopprijs zelf moet kunnen leggen uit eigen spaargeld.
Wat bedoelen ze daar nu juist mee?
Moest ik 20% van de verkoopprijs kunnen leggen of 20% van de verkoopprijs inclusief BTW?
Alvast bedankt voor de hulp!
Mijn buurman wil zijn appartement aan mij verkopen. Hij heeft dit zelf 2 jaar geleden gekocht onder btw stelsel.
Ik ben eens gaan horen bij de bank en zij wisten me te vertellen dat wanneer ik het appartement wil kopen als opbrengstenpand ik dan zelf 20% van de verkoopprijs zelf moet kunnen leggen uit eigen spaargeld.
Wat bedoelen ze daar nu juist mee?
Moest ik 20% van de verkoopprijs kunnen leggen of 20% van de verkoopprijs inclusief BTW?
Alvast bedankt voor de hulp!
Re: Aankoop nieuwbouw opbrengstpand
20% van alles.
van alle kosten inbegrepen dus
van alle kosten inbegrepen dus
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
waarom denk je dat je BTW gaat moeten betalen,
volgens mij gewoon registratierechten (10 %) + dan natuurlijk nog wat notariskosten, kosten die te maken hebben met uw hypotheek,...
volgens mij gewoon registratierechten (10 %) + dan natuurlijk nog wat notariskosten, kosten die te maken hebben met uw hypotheek,...
Er is BTW verschuldigd tot 31 december, twee jaar volgend op de eerste ingebruikname. Als de nieuwbouw in gebruik genomen is in de loop van 2014 blijft er dus BTW verschuldigd tot 31 december 2016. Pas daarna kan de verkoop onder het stelsel van de registratierechten verkocht worden. Wanneer de eerste eigenaar nu verkoopt, kan hij immers de betaalde BTW recupereren.
Wat de bank hoogstwaarschijnlijk verlangt is een inbreng van 20% eigen middelen op alles (verkoopprijs, BTW, kosten).
Wat de bank hoogstwaarschijnlijk verlangt is een inbreng van 20% eigen middelen op alles (verkoopprijs, BTW, kosten).
De bank wil u meer dan waarschijnlijk 80pct van de verkoopprijs exclusief "kosten" (= btw®istratie¬aris) lenen.