And International Publishers
TIP
And International Publishers
Is er iemand die dit aandeel in portefeuille heeft ?
AEX:AND, NL0000430106
Ik ben beginnend belegger en nog niet echt beslagen in het interpreteren van cijfers :-(
AEX:AND, NL0000430106
Ik ben beginnend belegger en nog niet echt beslagen in het interpreteren van cijfers :-(
Re: And International Publishers
lijkt me geen aandeel voor beginnende beleggers niet beslagen in het interpreteren van cijfers
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Fair enough, maar ik zou gewoon graag bijleren zodat ik me in de toekomst niet tot Colruyt en Inbev moet blijven beperken of blind af moet gaan op interpretaties van anderen.
Ik heb een soort zelfgemaakt lijstje in elkaar gebokst met vragen, alleen ben ik niet beslagen in interpretatie.
Wat mij zorgen baart : 3 klanten die een zeer substantieel aandeel in de omzet hebben in combinatie met een K/b van 2,84.
Wat ik positief vind : Bèta van 0,15 en k/w van 7,86
-----------------------------------------
AND is geen familie bedrijf, de CEO werkt er sinds 2006 en is sinds 2012 CEO.
Het bedrijf maakt digitale wegenkaarten en is net klaar met een kaart voor Noord-Amerika.
De omzet is de voorbije 5j elk jaar gestegen en in 2015 bedroeg ze meer dan het dubbel van 2011. Hier moet wel bij gezegd worden dat de omzet in 2011 met 66% gedaald was tgo 2010 door veranderende marktomstandigheden (meer gratis wegenkaarten beschikbaar, etc)
De groei gebeurt niet door overnames maar wel door uitbouwen van hun eigen netwerk.
Naast het kantoor in Nederland zitten er developers in India en dit jaar openen ze ook een verkoopskantoor in de US.
Ze zijn geen marktleider maar hebben onlangs wel met een van de grootste europese internetbedrijven een licentieovereenkomst gesloten (naam klant nog niet bekend gemaakt, overmorgen update Q1 en wie weet komt de naam dan wel)
Het bedrijf haalde in 2015 zijn omzet voor het grootste deel uit 3 klanten.
De operationele kasstroom voor 2015 bedroeg 2,27 miljoen (versus 0,55 miljoen in 2014)
De kasstroom uit investeringsactiviteiten bedroeg 1,52 miljoen en uit financieringsactiviteiten 29K.
Er zijn geen uitstaande leningen, alleen is er in 2011 een akkoord gesloten (ik kan niet precies terugvinden waarover het ging) waardoor ze nog een aantal jaren elk jaar 50K moeten betalen aan die partij.
Koers vandaag : 10,8
Boekwaarde per aandeel: 3,8
K/b : 2,84
Wpa 2015 : 1,36
K/w : 7,86
Ebitda : 2,14
Bèta : 0,15
Dividend : 0,15 euro
Ik heb een soort zelfgemaakt lijstje in elkaar gebokst met vragen, alleen ben ik niet beslagen in interpretatie.
Wat mij zorgen baart : 3 klanten die een zeer substantieel aandeel in de omzet hebben in combinatie met een K/b van 2,84.
Wat ik positief vind : Bèta van 0,15 en k/w van 7,86
-----------------------------------------
AND is geen familie bedrijf, de CEO werkt er sinds 2006 en is sinds 2012 CEO.
Het bedrijf maakt digitale wegenkaarten en is net klaar met een kaart voor Noord-Amerika.
De omzet is de voorbije 5j elk jaar gestegen en in 2015 bedroeg ze meer dan het dubbel van 2011. Hier moet wel bij gezegd worden dat de omzet in 2011 met 66% gedaald was tgo 2010 door veranderende marktomstandigheden (meer gratis wegenkaarten beschikbaar, etc)
De groei gebeurt niet door overnames maar wel door uitbouwen van hun eigen netwerk.
Naast het kantoor in Nederland zitten er developers in India en dit jaar openen ze ook een verkoopskantoor in de US.
Ze zijn geen marktleider maar hebben onlangs wel met een van de grootste europese internetbedrijven een licentieovereenkomst gesloten (naam klant nog niet bekend gemaakt, overmorgen update Q1 en wie weet komt de naam dan wel)
Het bedrijf haalde in 2015 zijn omzet voor het grootste deel uit 3 klanten.
De operationele kasstroom voor 2015 bedroeg 2,27 miljoen (versus 0,55 miljoen in 2014)
De kasstroom uit investeringsactiviteiten bedroeg 1,52 miljoen en uit financieringsactiviteiten 29K.
Er zijn geen uitstaande leningen, alleen is er in 2011 een akkoord gesloten (ik kan niet precies terugvinden waarover het ging) waardoor ze nog een aantal jaren elk jaar 50K moeten betalen aan die partij.
Koers vandaag : 10,8
Boekwaarde per aandeel: 3,8
K/b : 2,84
Wpa 2015 : 1,36
K/w : 7,86
Ebitda : 2,14
Bèta : 0,15
Dividend : 0,15 euro
PE is 33 volgens Google en Reuters.
Op basis van cash flow staan ze stevig geprijsd (maar ook niet overdreven).
Ik zie hier niet direct veel potentieel.
doet me om een of andere reden aan fagron denken
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
anonymous9
Niet overdreven? De FCF yield is maar 1,5%...iBeans schreef:PE is 33 volgens Google en Reuters.![]()
Al die belgen die naar de beurs gestuurd worden in belgië en hun aandelen braaf minstens 6maand bijhouden. Dat alleen al maakt delhaize toch top?