Staples
TIP
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Staples
Fusie tussen Staples en Office Depot afgeblazen.
Koers fors omlaag. Groeicijfers worden opgeklopt met overnames, maar is de koersafstraffing niet overdreven?
Koers fors omlaag. Groeicijfers worden opgeklopt met overnames, maar is de koersafstraffing niet overdreven?
Re: Staples
Aan de pre-opening koers zou Office Depot op de beurs zo'n $2,2 miljard waard zijn. Op basis van de vrije kasstromen beschouw ik dat als een enorme overwaardering. Bedrag ligt ook hoger dan de boekwaarde van $1,7 miljard.

Staples is een ander verhaal. Rekening houdend met de pre-opening koers is de waarde op de beurs nu $5683 miljoen. De marges liggen hoger dan bij Office Depot (maar een heel stuk lager dan bij het Duitse TAKKT, omdat TAKKT geen winkelnetwerk heeft), maar we zien wel dat de omzet, vrije kasstromen en marges in dalende lijn zitten. Schulden zijn zeer laag. Wanneer ik de vrije kasstroom van $624 miljoen van vorig jaar vermenigvuldig met 18 dan kom ik op een faire waarde van $11232 miljoen, oftewel 98% hoger dan de beurswaarde. Het sentiment is zeer negatief en de vraag is natuurlijk of de vrije kasstromen nog verder zullen afnemen in de toekomst.

Dat is mijn persoonlijke kijk op de zaken.

Staples is een ander verhaal. Rekening houdend met de pre-opening koers is de waarde op de beurs nu $5683 miljoen. De marges liggen hoger dan bij Office Depot (maar een heel stuk lager dan bij het Duitse TAKKT, omdat TAKKT geen winkelnetwerk heeft), maar we zien wel dat de omzet, vrije kasstromen en marges in dalende lijn zitten. Schulden zijn zeer laag. Wanneer ik de vrije kasstroom van $624 miljoen van vorig jaar vermenigvuldig met 18 dan kom ik op een faire waarde van $11232 miljoen, oftewel 98% hoger dan de beurswaarde. Het sentiment is zeer negatief en de vraag is natuurlijk of de vrije kasstromen nog verder zullen afnemen in de toekomst.

Dat is mijn persoonlijke kijk op de zaken.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member

- Contacteer:
Klopt, gvp1.
In dat geval is TAKKT een veel betere zaak: stabielere vks-marges...
Als je moet groeien met overnames, dan heb je een structureel probleem.
Schuldenberg is wel niet erg hoog, dus nog marge...
In dat geval is TAKKT een veel betere zaak: stabielere vks-marges...
Als je moet groeien met overnames, dan heb je een structureel probleem.
Schuldenberg is wel niet erg hoog, dus nog marge...
Er zijn thans genoeg bedrijven die op deze manier groot geworden zijn.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Als je moet groeien met overnames, dan heb je een structureel probleem.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
- Hero Member

- Contacteer:
In mijn ogen geeft het aan dat een bedrijf niet structureel kan groeien, geen organische groei en dat vind ik gevaarlijk. Liever een sterke organische groei.
AB InBev is een ander verhaal. Wat we nu zien bij veel bedrijven: oei, we hebben te veel geld betaald voor onze overnameprooi...
AB InBev is een ander verhaal. Wat we nu zien bij veel bedrijven: oei, we hebben te veel geld betaald voor onze overnameprooi...