Obligatie Befimmo 2017
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie Befimmo 2017
Hallo,
bovenvermelde obligaite heb ik momenteel in mijn bezit. Deze geeft een coupon van 4,5 en noteerd momenteel rond de 103%.
Deze gaf pas coupon en vervalt volgend jaar. Ik twijfel er aan om deze te verkopen.
Iemand enig advies?
bovenvermelde obligaite heb ik momenteel in mijn bezit. Deze geeft een coupon van 4,5 en noteerd momenteel rond de 103%.
Deze gaf pas coupon en vervalt volgend jaar. Ik twijfel er aan om deze te verkopen.
Iemand enig advies?
Re: Obligatie Befimmo 2017
Waarom verkopen ?
Je krijgt volgend jaar nog eens een dividend van 4,5 % ... die 3 % boven pari vangt dit niet op ... ik vermoed zelfs dat je nog een soort uitstapkosten en makelaarsloon zal moeten betalen als je vervroegd uitstapt.
En de grote vraag : wat ga je doen met het vrijgekomen geld ... in iets zetten dat minder opbrengt
?
Je krijgt volgend jaar nog eens een dividend van 4,5 % ... die 3 % boven pari vangt dit niet op ... ik vermoed zelfs dat je nog een soort uitstapkosten en makelaarsloon zal moeten betalen als je vervroegd uitstapt.
En de grote vraag : wat ga je doen met het vrijgekomen geld ... in iets zetten dat minder opbrengt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volgens mijn simulatie heb ik bij verkoop een rendement van 2,2% netto (na kosten). Indien ik deze bijhoudt heb ik ongeveer 3,3%. Dit betekend dus dat k zou moeten herbeleggen met een rendement van meer dan 1,1 om winst te maken.
Indien i zou opteren voor vastrentend lijkt het me beter van niet te wachten want die rente daalt voortdurend en in tijd doe ik een jaartje winst.
Dit was/is mijn redenering. Andere meningen zijn steeds welkom!
Indien i zou opteren voor vastrentend lijkt het me beter van niet te wachten want die rente daalt voortdurend en in tijd doe ik een jaartje winst.
Dit was/is mijn redenering. Andere meningen zijn steeds welkom!
Geebee, ik denk daar ook zo over !
Jupi, hoe zal de rente volgend jaar evalueren ? Niemand heeft een glazen bol.
Ik zou nog een jaartje genieten van dit mooie rendement.
Jupi, hoe zal de rente volgend jaar evalueren ? Niemand heeft een glazen bol.
Ik zou nog een jaartje genieten van dit mooie rendement.
Merci voor de reactie!
Geen glezen bol, maar de kans dat de rente op vastrentend daalt acht ik toch groter dan een styijgende rente.
Persoonlijk denk ik dat we op termijn ook op termijnrekeningen naar die minima zullen zakken.
Uiteraard andermaal persoonlijke mening.
Geen glezen bol, maar de kans dat de rente op vastrentend daalt acht ik toch groter dan een styijgende rente.
Persoonlijk denk ik dat we op termijn ook op termijnrekeningen naar die minima zullen zakken.
Uiteraard andermaal persoonlijke mening.
Je hebt niet gezegd hoelang je deze obligatie in bezit hebt.
Dus oppassen met speculatietaks, want die is hierop ook verschuldigd indien verkocht met winst binnen de 6 maanden.
Ik zou deze ook bijhouden, makelaarskosten hebben toch snel redelijk wat invloed?
Dus oppassen met speculatietaks, want die is hierop ook verschuldigd indien verkocht met winst binnen de 6 maanden.
Ik zou deze ook bijhouden, makelaarskosten hebben toch snel redelijk wat invloed?
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Speculatietaks is niet (nog nietreteiP schreef:Je hebt niet gezegd hoelang je deze obligatie in bezit hebt.
https://www.bolero.be/nl/lp/wat-houdt-d ... tietaks-in
Deze obligatie heb ik vanaf dag 1, dat is dus geen probeem.
Makelaarsloon zit verrekend in mijn simulatie.
Veranderd dit jullie mening?
Makelaarsloon zit verrekend in mijn simulatie.
Veranderd dit jullie mening?
Neen jupi, mijn mening is daardoor niet veranderd.
Maar, jij moet doen wat je zelf het beste vindt!
Ik vraag mij soms af waar ik sommige info vandaag haalevita schreef:Speculatietaks is niet (nog nietreteiP schreef:Je hebt niet gezegd hoelang je deze obligatie in bezit hebt.
Ik zou deze ook bijhouden, makelaarskosten hebben toch snel redelijk wat invloed?) van toepassing op obligaties hoor:
https://www.bolero.be/nl/lp/wat-houdt-d ... tietaks-in
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Wees maar gerust uiteindelijk doe ik altijd wat ik zelf wil :-)Neen jupi, mijn mening is daardoor niet veranderd.
Advies is nooit bindend, daarom noemt het ook advies, anders was het een richtijn.
Maar had al van de bank negatief advies (ondanks makelaarsloon) en ook lullie denken er zo over. Voorlopig verkoop ik dus niet.
Wel blijft het idee leven. In ieder geval bedankt voor de feedback!