afsluiten ethias first: nu of wachten?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
afsluiten ethias first: nu of wachten?
Hallo,
met de momentele crisis ben ik al mijn rekeningen aan het herbekijken...
1 van de rekeningen die ik zou willen afsluiten is mijn first-rekening bij ethias: tot voor kort stond er een 'redelijke' som op, maar die is nu weg en komt niet meer terug...
Vraag is nu: zou ik de rekening nu al afsluiten, of nog ff wachten tot de bonus gekend is (dacht ergens gelezen te hebben dat er dit jaar geen buiten de basis intrest geen bonus wordt uitgekeerd)...
- > als er geen bonus is, kan ik ze evengoed nu al afsluiten, niet?
wat vinden jullie?
met de momentele crisis ben ik al mijn rekeningen aan het herbekijken...
1 van de rekeningen die ik zou willen afsluiten is mijn first-rekening bij ethias: tot voor kort stond er een 'redelijke' som op, maar die is nu weg en komt niet meer terug...
Vraag is nu: zou ik de rekening nu al afsluiten, of nog ff wachten tot de bonus gekend is (dacht ergens gelezen te hebben dat er dit jaar geen buiten de basis intrest geen bonus wordt uitgekeerd)...
- > als er geen bonus is, kan ik ze evengoed nu al afsluiten, niet?
wat vinden jullie?
Re: afsluiten ethias first: nu of wachten?
Er wordt geen bonus uitgekeerd aan de bestuurders van Ethias, over de first hebben ze zich nog niet kunnen/durven uitspreken. Het zal inderdaad niet veel zijn maar ik zou wachten tot begin januari, die 8 weken zal het ook niet maken. Op dat moment is er ook een beter zicht op de hervormingen van de spaarboekjes en weet je waar je met je geld naartoe kan. Ik zit in hetzelfde schuitje (first geopend in 2003 - nog 2 jaar te gaan) en weet niet goed wat gedaan. Vooral omdat je "gestraft" wordt met de RV van 15%, geen simpele keuze vind ik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je het geld al afgehaald hebt, heb je geen recht meer op de (eventuele) bonus.tZetZefLy schreef:
Vraag is nu: zou ik de rekening nu al afsluiten, of nog ff wachten tot de bonus gekend is
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
Jeff Redwing
- Newbie

- Contacteer:
@ tZetfLy
Hoe kan het dat Uw geld van Uw Firstrekening verdwenen is?
Grtz JR
Hoe kan het dat Uw geld van Uw Firstrekening verdwenen is?
Grtz JR
omdat ik het er af heb gehaald voor een 'project' ;-)
- > je moet je dus geen zorgen maken ;-)
thx allemaal voor de feedback!!!
- > je moet je dus geen zorgen maken ;-)
thx allemaal voor de feedback!!!
-
plentycoups
- Sr. Member

- Contacteer:
ik heb ook een klein bedrag afhalen wat ik bij ethias heb staan, ik heb een deeltje op de first, en een deeltje first-invest.
wanneer afhalen, direct na nieuwjaar, ben ik dan gegarandeerd voor de intrest, of moet ik wachten tot er de intrest bij gekomen is, en wanneer is dit??
wanneer afhalen, direct na nieuwjaar, ben ik dan gegarandeerd voor de intrest, of moet ik wachten tot er de intrest bij gekomen is, en wanneer is dit??
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
de first rekening en de first invest zijn lange termijn verzekeringsproducten. Je intrest is gagarandeerd voor de eerste 8 jaar na de storting dus de intrestvoet die dan van toepassing is wordt gedurende die 8jaar aangehouden.plentycoups schreef: ik heb ook een klein bedrag afhalen wat ik bij ethias heb staan, ik heb een deeltje op de first, en een deeltje first-invest.
Geld afhalen van die rekeningen gaat je rendement behoorlijk naar omlaag halen. Op de afgehaalde gelden wordt 15% RV ingehouden op een fictieve rentevoet van 4,75%.
Ook al heeft die minder opgebracht of meer het wordt berekend op 4,75%. De bonus die bovenop de rente komt wordt begin 2009 bekendgemaakt en zal niet veel voorstellen. Bijstorten op deze rekeningen lijkt me niet interessant en wordt ook niet aangemoedigd door Ethias.
-
plentycoups
- Sr. Member

- Contacteer:
zijn morgen de banken open??
dan ga ik eens informeren, kan dat geld beter opgebruiken, wat ben je nog met geld???
ik ga mijn huis in orde maken.
wou altijd spaargeld hebben, je weet maar nooit, maar daar ben ik vanaf aan't stappen...
dan ga ik eens informeren, kan dat geld beter opgebruiken, wat ben je nog met geld???
wou altijd spaargeld hebben, je weet maar nooit, maar daar ben ik vanaf aan't stappen...
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
tot uw dienstplentycoups schreef: zijn morgen de banken open??
volgens BRT1 radio nieuws om 13 uur zijn de banken open. De Postkantoren zijn gesloten. Sommige scholen maken de brug
-
maria
First en First invest.
Eerst en vooral, 2008 is een zeer slecht jaar voor aandelen en obligaties.
Om nu te oordelen dat men overal moet uitstappen, en de voorheffing te nemen, vind ik toch niet nodig. Na de magere jaren komen terug de vette jaren.
First = obligatie fonds
First invest = gemengd fonds met max 25% aandelen de rest obligaties.
Niemand weet, of men nu het dieptepunt bereikt heeft. Maar men heeft ondertussen reeds een hele stap in die richting gezet. Dus het kan dat er binnen het jaar terug een veel positiever klimaat ontstaan is.
Veel obligatie fondsen hebben sedert 01/01/2008 zeer grote verliezen, tot zelfs 50 %. Toch worden die producten als relatief veilig aanzien.
De nu dalende rente kan nu al een boots aan die producten geven, door de obigaties met hogere rente in de korf, zodat er dus ooit een inhaal maneuver komt. Dat het komt is zeker, alleen weet men nog niet wanneer.
Ik heb alleen een First invest en First junior rekeningen voor mijn kleinkinderen. Wel het geld blijft er.
Waar naartoe zou ik het geld moeten zetten?
Naar een spaarboekje en dan binnen een jaar moeten vaststellen dat de rente op spaarboekjes terug niks meer voorstelt?
Dan kan het zijn dat het met de First producten weer goed gaat. Dan terug instappen, om weer de taks van 1,1 % en terug 8 jaren wachten is bij mij geen optie.
Naar een andere instelling om dezelfde producten te kopen, soms nog duurder, wat ik hier dikwijls lees, is voor mij ook geen optie.
Eerst en vooral, 2008 is een zeer slecht jaar voor aandelen en obligaties.
Om nu te oordelen dat men overal moet uitstappen, en de voorheffing te nemen, vind ik toch niet nodig. Na de magere jaren komen terug de vette jaren.
First = obligatie fonds
First invest = gemengd fonds met max 25% aandelen de rest obligaties.
Niemand weet, of men nu het dieptepunt bereikt heeft. Maar men heeft ondertussen reeds een hele stap in die richting gezet. Dus het kan dat er binnen het jaar terug een veel positiever klimaat ontstaan is.
Veel obligatie fondsen hebben sedert 01/01/2008 zeer grote verliezen, tot zelfs 50 %. Toch worden die producten als relatief veilig aanzien.
De nu dalende rente kan nu al een boots aan die producten geven, door de obigaties met hogere rente in de korf, zodat er dus ooit een inhaal maneuver komt. Dat het komt is zeker, alleen weet men nog niet wanneer.
Ik heb alleen een First invest en First junior rekeningen voor mijn kleinkinderen. Wel het geld blijft er.
Waar naartoe zou ik het geld moeten zetten?
Naar een spaarboekje en dan binnen een jaar moeten vaststellen dat de rente op spaarboekjes terug niks meer voorstelt?
Dan kan het zijn dat het met de First producten weer goed gaat. Dan terug instappen, om weer de taks van 1,1 % en terug 8 jaren wachten is bij mij geen optie.
Naar een andere instelling om dezelfde producten te kopen, soms nog duurder, wat ik hier dikwijls lees, is voor mij ook geen optie.