Zoete Belgische Dividend Aristocraten
TIP
Re: Zoete Belgische Dividend Aristocraten
@VTEC: de 10 jaar horizon is geïnspireerd door SPDR S&P UK Dividends Aristocrats tracker (ook voor Duitse Aristocraten geldt een 10 jaar horizon)
- ik ben persoonlijk evenmin de knip van Brederode vergeten. Ik heb toen wel bijgekocht en nu, na enkele Jaren geduld, is het een van de best presterende aandelen in port. Zo zie je maar.
- ik ben persoonlijk evenmin de knip van Brederode vergeten. Ik heb toen wel bijgekocht en nu, na enkele Jaren geduld, is het een van de best presterende aandelen in port. Zo zie je maar.
Aan allen: er zitten nog enkele vliegjes op de lijst. o.a. Solvay (SOLB) zal opschuiven omdat de dividenden van voor 2015 moeten 'bijgewerkt' worden met een factor 0.9398 (rights issue) waardoor dit aandeel minstens blauw zal kleuren (met dank aan de lijst van Afrodiziak)
Ook UCB kleurt waarschijnlijk lichtgroen - ik ben nog op zoek naar het dividend voor 2006 - 2005
Ik hoop de lijst binnen enkele dagen te kunnen bijwerken. Stay tuned.
Ook UCB kleurt waarschijnlijk lichtgroen - ik ben nog op zoek naar het dividend voor 2006 - 2005
Even opgezocht op de site van UCB (links 2006 / midden 2005 / rechts % verandering)Belca2 schreef: Ook UCB kleurt waarschijnlijk lichtgroen - ik ben nog op zoek naar het dividend voor 2006 - 2005
Aandelen
Winst per aandeel (EUR per aandeel) 2,54 1,88 35%
Brutodividend per aandeel (EUR per aandeel) 0,90 0,88 2%
Bron : http://www.ucb.com/_up/ucb_com_ir/docum ... ort_NL.pdf
Nogmaals dank Belca, en ook Afrodiziak!
@Afrodiziak: inderdaad interessant om ook een langere dividend geschiedenis weer te geven.
Hoe langer hoe beter, en daar duiken dan ook weer interessante verschillen op.
@Belca: dank voor de aanpassingen en het nieuwe overzicht.
Lotus Bakeries heeft volgens mijn info al minstens 9 jaar achter elkaar het dividend verhoogd. Misschien toch nog eens naar kijken als je wilt.
@Afrodiziak: inderdaad interessant om ook een langere dividend geschiedenis weer te geven.
Hoe langer hoe beter, en daar duiken dan ook weer interessante verschillen op.
@Belca: dank voor de aanpassingen en het nieuwe overzicht.
Lotus Bakeries heeft volgens mijn info al minstens 9 jaar achter elkaar het dividend verhoogd. Misschien toch nog eens naar kijken als je wilt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Boekjaar 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995Belca2 schreef: Ook UCB kleurt waarschijnlijk lichtgroen - ik ben nog op zoek naar het dividend voor 2006 - 2005
UCB € 1,10 € 1,06 € 1,04 € 1,02 € 1,00 € 0,98 € 0,96 € 0,92 € 0,92 € 0,90 € 0,88 € 0,86 € 0,82 € 0,80 € 0,76 € 0,64 € 0,50 € 0,38 € 0,31 € 0,25 € 0,20
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Nog een vraagje over deze dividend-aristocraten : wat is de beste aankoopmoment voor zulke aandelen, vlak voor de ex-datum, vlak erna, of ergens in het midden van de data? Of is er geen ideaal moment? Maw moet je maar zelf in het oog houden wanneer die laag staan, of is daar toch min of meer een vuistregel voor???
Voilà de nieuwe update is beschikbaar (13 juli). Er is rekening gehouden met alle terechte suggesties. Mijn dividend database komt nog helemaal in orde, waarvoor dank 

Zou een mooi artikel zijn in een krant als De Tijd 

72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
De journalistieke standaard van het artikel is waarschijnlijk van een te hoog kaliber voor een krant als De Tijd 

@ belca2
In je lijst staat FP Total en ENGI. Zijn dat geen Franse aandelen? Je lijst gaat toch over Belgische? Of ben ik fout?
In je lijst staat FP Total en ENGI. Zijn dat geen Franse aandelen? Je lijst gaat toch over Belgische? Of ben ik fout?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
@wivina
Indien je het artikel hebt "gelezen" zou je gezien hebben dat het gaat over de genoteerde aandelen op de Belgische beurs.
Elk bedrijf/aandeel kan beslissen op welke beurs ze willen noteren mits voorwaarden uiteraard.
Indien je het artikel hebt "gelezen" zou je gezien hebben dat het gaat over de genoteerde aandelen op de Belgische beurs.
Elk bedrijf/aandeel kan beslissen op welke beurs ze willen noteren mits voorwaarden uiteraard.
-
- Full Member
- Contacteer:
@ realisticview
het feit dat het over aandelen van Franse bedrijven gaat, heeft wel zijn impact op het dividend. Bij Total en Engie moet je dubbele RV betalen. Eerst 30 % RV aan de Franse staat, en daarna 27 % aan de Belgische staat.
Ook bij aankoop van deze aandelen moet men de Franse als de Belgische beurstaks betalen.
Elke belegger moet natuurlijk zijn huiswerk maken, maar het feit dat het hier over aandelen van Franse bedrijven gaat, is belangrijk, ongeacht aan welke beurs ze noteren.
het feit dat het over aandelen van Franse bedrijven gaat, heeft wel zijn impact op het dividend. Bij Total en Engie moet je dubbele RV betalen. Eerst 30 % RV aan de Franse staat, en daarna 27 % aan de Belgische staat.
Ook bij aankoop van deze aandelen moet men de Franse als de Belgische beurstaks betalen.
Elke belegger moet natuurlijk zijn huiswerk maken, maar het feit dat het hier over aandelen van Franse bedrijven gaat, is belangrijk, ongeacht aan welke beurs ze noteren.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
-
- Full Member
- Contacteer:
Hallo,
Kan iemand een reden geven om Solvay te verkiezen boven Solvac?
Ik weet wel, "Solvac is op naam" maar dan is de volgende vraag uiteraard: so what?
Kan iemand een reden geven om Solvay te verkiezen boven Solvac?
Ik weet wel, "Solvac is op naam" maar dan is de volgende vraag uiteraard: so what?
Er is tussen de twee toch een groot verschil in dagelijks verhandeld volume.
Ja, de titel luidt 'zoete BELGISCHE dividendaandelen'....daar moeten toch geen 2 Franse bedrijven tussen zitten, genoteerd op de beurs van Parijs?