Motorrijbewijs behalen
Motorrijbewijs behalen
Beste leden
Graag zou ik mijn motorrijbewijs halen (liefst meteen A).
Heb wat rond gezocht en ik vind dat deze lessen tamelijk duur zijn (verplicht 9 uur lessen te nemen).
Zijn er manieren om dit rijbewijs op een efficiëntere manier te verkrijgen?
En wie zijn de prijsbrekers inzake het aanbieden van lessen?

Graag zou ik mijn motorrijbewijs halen (liefst meteen A).
Heb wat rond gezocht en ik vind dat deze lessen tamelijk duur zijn (verplicht 9 uur lessen te nemen).
Zijn er manieren om dit rijbewijs op een efficiëntere manier te verkrijgen?
En wie zijn de prijsbrekers inzake het aanbieden van lessen?

Re: Motorrijbewijs behalen
Ik vind het altijd vreemd als mensen op iets essentieels en veiligheidskritisch als een rijopleiding willen besparen. Als je wegens onkunde met je motor tegen de vlakte gaat en weken of maanden moet revalideren, gaat dat dan geen flinke duit kosten?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vrees dat je sowieso geld op tafel zal moeten leggen aangezien die lessen (zeer terecht) verplicht zijn. Denk eerlijk gezegd ook niet dat er heel grote verschillen tussen de rijscholen zullen zijn mbt kostprijs. Gewoon even sparen dus!
Ik raad je ook aan om niet op kledij te besparen: broek en vest eventueel tweedehands, helm sowieso nieuw kopen. Tip om helm te kiezen: http://sharp.direct.gov.uk
Ik raad je ook aan om niet op kledij te besparen: broek en vest eventueel tweedehands, helm sowieso nieuw kopen. Tip om helm te kiezen: http://sharp.direct.gov.uk
Re: RE: Re: Motorrijbewijs behalen
Toch vind ik dat ze rijlessen wat goedkoper moeten maken maar moeilijker moeten wordenDidymus schreef:Ik vind het altijd vreemd als mensen op iets essentieels en veiligheidskritisch als een rijopleiding willen besparen. Als je wegens onkunde met je motor tegen de vlakte gaat en weken of maanden moet revalideren, gaat dat dan geen flinke duit kosten?
Ik vind het niet echt kunnen dat je 2000 euro "bv" moet betalen ?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
wat bedoel je met 2000 euro "bv" ?
"Bijvoorbeeld" ik weet de prijzen niet echtfoopah schreef:wat bedoel je met 2000 euro "bv" ?

maar ik denk als je pech heb dat het wel zo veel kan op lopen ...
En rij-instructeurs/rijscholen mogen hun brood niet verdienen? Voor zover ik weet is het nu al geen vetpot ondanks avond- en weekendwerk.fde49 schreef:Toch vind ik dat ze rijlessen wat goedkoper moeten maken maar moeilijker moeten worden
Re: RE: Re: RE: Re: Motorrijbewijs behalen
Dat niet maar misschien zijn de verzekering teduur of andere dingen .Didymus schreef:En rij-instructeurs/rijscholen mogen hun brood niet verdienen? Voor zover ik weet is het nu al geen vetpot ondanks avond- en weekendwerk.fde49 schreef:Toch vind ik dat ze rijlessen wat goedkoper moeten maken maar moeilijker moeten worden
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Misschien een late reactie maar hopelijk heeft iemand er iets aan.
Ik heb in 2010 naar 3 verschillende rijscholen gebeld voor de tarieven. Uiteindelijk heb ik voor 50€ verschil naar Kapellelaan 97, 1860 Meise gereden bij Traffix. Op 3 dagen mijn rijbewijs behaald met de daar gehuurde moto die ik eens op hun parking heb bijgeschaafd. Examen afgelegd in Gent want Brussel is mij minder bekend. De uitstap van Meise naar het examencentrum in Gent zat niet in de uren dus mooi meegenomen.
Ik heb in 2010 naar 3 verschillende rijscholen gebeld voor de tarieven. Uiteindelijk heb ik voor 50€ verschil naar Kapellelaan 97, 1860 Meise gereden bij Traffix. Op 3 dagen mijn rijbewijs behaald met de daar gehuurde moto die ik eens op hun parking heb bijgeschaafd. Examen afgelegd in Gent want Brussel is mij minder bekend. De uitstap van Meise naar het examencentrum in Gent zat niet in de uren dus mooi meegenomen.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste mensen ik ga binnenkort voor men motorrijbewijs A. Ik heb men theorie boek aangekregen,nu is mijn vraag of je ook de theorie B (auto) zal krijgen tijdens de lessen.of moet je puur de theorie van de motor kennen?
Ik ga eens doen zoals in de politiek; een mening geven ongeacht mijn kennis over het onderwerp;
De wegcode is de wegcode. Die is hetzelfde voor alle gebruikers. Lees de wegcode en heb bijzondere aandacht over artikels relevant voor motorrijders.
https://wegcode.be/
De wegcode is de wegcode. Die is hetzelfde voor alle gebruikers. Lees de wegcode en heb bijzondere aandacht over artikels relevant voor motorrijders.
https://wegcode.be/
Ik geef Giskart gelijk. De wegcode is de wegcode. Specifieke theorie over auto’s zul je niet moeten kennen, bijvoorbeeld welke uitrusting je verplicht in je auto moet hebben.