Vivium stuurt advocaat voor ongetekend brand polis
Vivium stuurt advocaat voor ongetekend brand polis
Hallo, ik heb bij een aantal verzekeingsmaatschpijen offertes opgevraagd voor een brandverzekering. Ik kwam terecht bij vivium via natalie van assurax (be) die een lage prijs bood. Hier werd er nog niets gezegd over de algemene voorwaarden van de polis. Na een paar mails met een door mij gekozen assurax kantoor werd er mij gezegd dat het om "feel at home" contract gaat. Ik moest dan naar het kantoor gaan om een contact formulier te tekenen dat mijn gegevens had (nog geen polis) en een brief om de oude polis te beeindigen. Dit was zogezegd nodig om mij de polis op te sturen. Dan kreeg ik later het contract toegestuurd. Hierin bleek het om een minderwaardige polis te gaan met een slechtere dekking voor dezelefde prijs. Assurax zij dan dat het eigenlijk over dat contract ging. Ik heb dat toen geweigerd te ondertekenen en heb ondertussen al een andere brandverzekering bij een andere maatschapij.
Nu krijg ik steeds aanmaningen van vivium om de premie voor een polis bij hun te betalen. Ik heb ook hun gecontacteerd en zij negeren mij en mijn vorderingen om een contract dat ik niet heb ondertekend stop te zetten. Vandaag kreeg ik na verschillende aanmaningen van vivium een brief van hun advocaat die voor een minnelijke invordering van de premie vraagt of anders verder zal gaan tot het instellen van een gerechtelijke invordering.
Verhaal in het kort verzekeringsmaatschapij Vivium stuurt aanmaningen+ advocaat om een brandverzekering premie te betalen die ik nooit ondertekend heb.
Kan ik iets doen tegen deze oneerlijke praktijken?
Alvast bedankt.
PS. Advocaat vraagt binnen 14 dagen te betalen
Nu krijg ik steeds aanmaningen van vivium om de premie voor een polis bij hun te betalen. Ik heb ook hun gecontacteerd en zij negeren mij en mijn vorderingen om een contract dat ik niet heb ondertekend stop te zetten. Vandaag kreeg ik na verschillende aanmaningen van vivium een brief van hun advocaat die voor een minnelijke invordering van de premie vraagt of anders verder zal gaan tot het instellen van een gerechtelijke invordering.
Verhaal in het kort verzekeringsmaatschapij Vivium stuurt aanmaningen+ advocaat om een brandverzekering premie te betalen die ik nooit ondertekend heb.
Kan ik iets doen tegen deze oneerlijke praktijken?
Alvast bedankt.
PS. Advocaat vraagt binnen 14 dagen te betalen
Re: Vivium stuurt advocaat voor ongetekend brand polis
De polis heeft pas ingang en uitwerking bij het betalen van de eerste premie. ( Is vermeld in alle kontrakten)
Zolang deze premie niet is betaald, is er geen polis en ook geen enkele verplichting .De polis wordt dan geschorst indien er na schriftelijke aanmaning geen betaling volgt binnen 16 dagen.
Uit beleefdheid zou je die advocaat kunnen melden dat er geen ondertekende polis is, en geen premie is betaald en of zal betaald worden, en er dus van jou geen enkel verplichting is,en meer woorden zou ik er niet aan vuil maken. Of anders gewoon negeren , is bangmakerij en eigenlijk een vorm van stalken.
Zolang deze premie niet is betaald, is er geen polis en ook geen enkele verplichting .De polis wordt dan geschorst indien er na schriftelijke aanmaning geen betaling volgt binnen 16 dagen.
Uit beleefdheid zou je die advocaat kunnen melden dat er geen ondertekende polis is, en geen premie is betaald en of zal betaald worden, en er dus van jou geen enkel verplichting is,en meer woorden zou ik er niet aan vuil maken. Of anders gewoon negeren , is bangmakerij en eigenlijk een vorm van stalken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
jup, als er geen getekende polis is, geen probleem. Wel schirftelijk laten weten aan alle partijen dat je de polis weigert.
Rechtstreeks aan Vivium, aan de advocaat en misschien nog eens aan de makelaar.
Rechtstreeks aan Vivium, aan de advocaat en misschien nog eens aan de makelaar.
Lees het draadje :::BIJ DE VERZEKERAARS
http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 69827.html
Wie op de lijst terechtkomt en van mening is dat de geregistreerde informatie onjuist, onnauwkeurig of irrelevant is, kan vragen dat de informatie verbeterd of geschrapt wordt. Hiervoor moet een schriftelijk verzoek tot verbetering ingediend worden bij Datassur.
http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 69827.html
Wie op de lijst terechtkomt en van mening is dat de geregistreerde informatie onjuist, onnauwkeurig of irrelevant is, kan vragen dat de informatie verbeterd of geschrapt wordt. Hiervoor moet een schriftelijk verzoek tot verbetering ingediend worden bij Datassur.