Argenta rekent vanaf maart kosten aan voor geldafhalingen!
Argenta rekent vanaf maart kosten aan voor geldafhalingen!
Vandaag gehoord van mijn kantoorhouder dat Argenta vanaf maart kosten zal aanrekenen voor geldafhalingen met de Visa kaart. Zowel in binnen- als buitenland. De kosten van de Visa zou wat te hoog oplopen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Argenta rekent vanaf maart kosten aan voor geldafhalingen!
Als dat het enige is kan ik er wel mee leven.
Ook vanaf eind november goedkope beurstransacties via Argenta.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
geldafhalingen doe ik zowel in binnen- als buitenland toch met bancontact dus da's geen probleem en uit wat je zegt blijven de betalingen gratis dus ook geen probleem
goedkope beurstransacties?
ah had ik nog niet gehoord, wel benieuwd of ze goedkoper zullen zijn dan bijvoorbeeld fortuneo, want die hebben momenteel zowat de goedkoopste prijs voor transacties
goedkope beurstransacties?
ah had ik nog niet gehoord, wel benieuwd of ze goedkoper zullen zijn dan bijvoorbeeld fortuneo, want die hebben momenteel zowat de goedkoopste prijs voor transacties
Bron?karine schreef: Als dat het enige is kan ik er wel mee leven.
Ik heb een mail van mijn kantoor directeur gekregen met een link naar argenta beleggerssite (www.argentabeleggingen.be), daar is dan een link naar huidige tarieflijst waar een beursorder nu minstens 15 euro kost.
Enig idee hoevéél ze gaan aanrekenen??Vaganzza schreef: Vandaag gehoord van mijn kantoorhouder dat Argenta vanaf maart kosten zal aanrekenen voor geldafhalingen met de Visa kaart. Zowel in binnen- als buitenland. De kosten van de Visa zou wat te hoog oplopen.
heb vandaag gebeld.
Blijkbaar zou het enkel gaan om afhalingen/betalingen in het buitenland.
De rest zou gratis blijven?!
Blijkbaar zou het enkel gaan om afhalingen/betalingen in het buitenland.
De rest zou gratis blijven?!
De reden is dat er veel geld in het buitenland afgehaald zou worden (en dat kost natuurlijk te veel). Toen ik duidelijk vroeg aan mijn kantoorhouder liet hij toch uitschijnen dat het ook voor het binnenland zou gelden. Nu als ik naar de reden hoor, hebben ze een probleem met afhalen van geld in het buitenland. Dan zou het niet logsich zijn dat ze kosten zouden aanrekenen voor afhalingen in het binnenland... Nuja het zal m.a.w. afwachten worden op de officiële mededeling.
In theorie kosten geldafhalingen in Belgie met een kredietkaart hetzelfde als die in het buitenland dus de kans is groot dat ze alletwee betalend worden.
indien er effectief kosten worden aangerekend voor afhalingen in België, wat is dan het beste (lees : goedkoopste) alternatief voor de visa van Argenta ?
Dat hangt af van wat de kosten zullen zijn maar kredietkaarten zijn niet gemaakt om geldafhalingen mee te doen. Argenta was volgens mij de enige die dit deed en nu komen ze er op terug.karatekid schreef: indien er effectief kosten worden aangerekend voor afhalingen in België, wat is dan het beste (lees : goedkoopste) alternatief voor de visa van Argenta ?
Het beste is om gewoon Bancontact of Maestro te gebruiken natuurlijk.
Ik geloof niet dat dit "de kost" zal zijn. Hoeveel mensen zouden zich hiermee bezig houden? Niet zo veel denk ik...Boss schreef: Waarschijnlijk allemaal te danken aan idioten die geld afhaalden om het dan 20 dagen te laten 'renderen' op een andere bank zijn spaarrekening.
Goed voor een geweldige opbrengst van enkele luttele euro's
Ik heb het via via nog eens laten vragen en het is voor geldafhalingen in binnen- en buitenland.
dus momenteel zijn deze afhalingen nog steeds gratis?
vandaag gelezen op een rekeninguittreksel:
"*Vanaf 05-03-2009 gelden voor kredietkaarten de volgende tarieven:
- Cashopnames (binnen- en buitenland): 1% op het opgenomen bedrag
met een minimum van 2,50 euro per transactie
- Wisselkoersprovisie bij betalingen of cashopnames in vreemde
deviezen: 1% op het bedrag
U hebt het recht uw kredietkaartovereenkomst zonder kosten op te
zeggen door uw kredietkaart voor 05-03-2009 bij uw kantoorhouder
in te leveren. Bij ontstentenis van opzegging voor 05-03-2009,
wordt u geacht de gewijzigde tarieven te hebben aanvaard."
1) dit betekent dat er geen mogelijkheid meer is via Argenta om gratis geld af te halen buiten de EMU zone. (Dit gaat immers ook niet met hun debetkaart. ) Correctie: blijkt wel te gaan via Maestro zonder kosten. Ik vraag me wel af of Maestro overal ter wereld beschikbaar is.
2) het betreft hier niet enkel afhalingen. Ook betalingen buiten de EMU zone zullen nu wisselkoersprovisiekosten met zich mee brengen. En dat is verbazend. Want steek het kanaal al maar eens over, en je zit reeds buiten de EMU zone.
3) indien je geld zou afhalen buiten de EMU zone, dan zit je al met een dubbele kost.
Het sprookje lijkt me voorbij...
"*Vanaf 05-03-2009 gelden voor kredietkaarten de volgende tarieven:
- Cashopnames (binnen- en buitenland): 1% op het opgenomen bedrag
met een minimum van 2,50 euro per transactie
- Wisselkoersprovisie bij betalingen of cashopnames in vreemde
deviezen: 1% op het bedrag
U hebt het recht uw kredietkaartovereenkomst zonder kosten op te
zeggen door uw kredietkaart voor 05-03-2009 bij uw kantoorhouder
in te leveren. Bij ontstentenis van opzegging voor 05-03-2009,
wordt u geacht de gewijzigde tarieven te hebben aanvaard."
1) dit betekent dat er geen mogelijkheid meer is via Argenta om gratis geld af te halen buiten de EMU zone. (Dit gaat immers ook niet met hun debetkaart. ) Correctie: blijkt wel te gaan via Maestro zonder kosten. Ik vraag me wel af of Maestro overal ter wereld beschikbaar is.
2) het betreft hier niet enkel afhalingen. Ook betalingen buiten de EMU zone zullen nu wisselkoersprovisiekosten met zich mee brengen. En dat is verbazend. Want steek het kanaal al maar eens over, en je zit reeds buiten de EMU zone.
3) indien je geld zou afhalen buiten de EMU zone, dan zit je al met een dubbele kost.
Het sprookje lijkt me voorbij...
Laatst gewijzigd door PVD op 10 januari 2009, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor zover ik uit bovenstaand rekeninguittreksel afleidt zijn betalingen binnen de Eurozone met Argenta-Visa nog steeds gratis.
Dan stel ik mij de vraag of je bvb aan een kassa het volgende kan doen:
Stel je bent gaan winkelen in de Carrefour en je rekening kost 100€.
Je vraagt om met Argenta Visa te betalen, maar om dit bedrag op 100 + 620 = 720€ te zetten.
Zou dit lukken? (en de vraag is of dit ook elke week lukt ...)
Dan stel ik mij de vraag of je bvb aan een kassa het volgende kan doen:
Stel je bent gaan winkelen in de Carrefour en je rekening kost 100€.
Je vraagt om met Argenta Visa te betalen, maar om dit bedrag op 100 + 620 = 720€ te zetten.
Zou dit lukken? (en de vraag is of dit ook elke week lukt ...)
Pecunia non olet