Woonkrediet €100.000
TIP
Woonkrediet €100.000
Beste,
Aangezien ik hier voor het eerst mee in aanmerking kom zou ik graag willen weten wat jullie vinden van de volgende voorstellen die ik kreeg van de banken.
Telkens voor een woonkrediet van €100.000
FORTIS: 25 jaar - 2,63% vast
KBC: 20 jaar - 2,43% vast
Nagelmackers - 20jaar - 2,01% vast
Argenta: 20 jaar - 1,9% - vast
Eigen vermogen €110.000
Mijn nettoloon is niet zo denderend (gemiddeld €1550)
Voorwaarden zijn telkens hetzelfde: SSV, Brandverz, loon
Ik leen ruim onder Q<80% aangezien het aankoop bedrag van het appartement zonder kosten 140.000 zou zijn.
Wat denken jullie hiervan? Zou dit nog scherper kunnen?
Aangezien ik hier voor het eerst mee in aanmerking kom zou ik graag willen weten wat jullie vinden van de volgende voorstellen die ik kreeg van de banken.
Telkens voor een woonkrediet van €100.000
FORTIS: 25 jaar - 2,63% vast
KBC: 20 jaar - 2,43% vast
Nagelmackers - 20jaar - 2,01% vast
Argenta: 20 jaar - 1,9% - vast
Eigen vermogen €110.000
Mijn nettoloon is niet zo denderend (gemiddeld €1550)
Voorwaarden zijn telkens hetzelfde: SSV, Brandverz, loon
Ik leen ruim onder Q<80% aangezien het aankoop bedrag van het appartement zonder kosten 140.000 zou zijn.
Wat denken jullie hiervan? Zou dit nog scherper kunnen?
Re: Woonkrediet €100.000
2 weken geleden had ik gezegd dat er nog wel wat van af kon, maar de rentes zijn overal gaan stijgen sindsdien.
Dat van Argenta is vrij scherp in die optiek, vooral omdat dat een bank zonder kosten is, dit in tegenstelling tot anderen.
Heeft ook niet veel zin om 50 euro interestlast uit te sparen, als je 100 euro bankkosten per jaar moet betalen....
Ja kan nog es proberen bij ING en Crelan: beiden willen klanten werven momenteel, maar verder zie ik niet veel mogelijkheden om iets uit de hoed te toveren om bij Argenta als tegenbod te gaan presenteren eigenlijk.
Wat is je 'huisbank'? En waarom leen je zo veel, als ik vragen mag, gelet op het eigen vermogen en de aankoopprijs?
Een lager bedrag kan eventueel een betere rentevoet opleveren EN zal u sowieso veel geld besparen op de SSV en notariskosten.
Dat van Argenta is vrij scherp in die optiek, vooral omdat dat een bank zonder kosten is, dit in tegenstelling tot anderen.
Heeft ook niet veel zin om 50 euro interestlast uit te sparen, als je 100 euro bankkosten per jaar moet betalen....
Ja kan nog es proberen bij ING en Crelan: beiden willen klanten werven momenteel, maar verder zie ik niet veel mogelijkheden om iets uit de hoed te toveren om bij Argenta als tegenbod te gaan presenteren eigenlijk.
Wat is je 'huisbank'? En waarom leen je zo veel, als ik vragen mag, gelet op het eigen vermogen en de aankoopprijs?
Een lager bedrag kan eventueel een betere rentevoet opleveren EN zal u sowieso veel geld besparen op de SSV en notariskosten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
KBC is m'n huisbank. Maar aangezien hun voorstel en hun 'ga maar eerst ergens anders luisteren' houding is het dus nog maar de vraag wat ze gaan tegenbieden.
Het appartement is op grootbeschrijf en heeft nog wat renovaties nodig dus vandaar de grotere lening. De SSV kosten liggen ook wat hoger bij hun dus argenta heeft de beste papieren.
Heeft het zin om Fortis nog eens wakker te schudden? Op de website van hellobank lijken de voorstellen toch veel scherper als waar ze mee afkwamen tijdens het gesprek.
Dacht nog bij één bank langs te gaan. ING, Belfius,..?
Het appartement is op grootbeschrijf en heeft nog wat renovaties nodig dus vandaar de grotere lening. De SSV kosten liggen ook wat hoger bij hun dus argenta heeft de beste papieren.
Heeft het zin om Fortis nog eens wakker te schudden? Op de website van hellobank lijken de voorstellen toch veel scherper als waar ze mee afkwamen tijdens het gesprek.
Dacht nog bij één bank langs te gaan. ING, Belfius,..?
KBC is ook jaren onze "huisbank" geweest. Tot hun hoofdstrategie verworden was dat hun klanten hun melkkoe waren.
Bye bye KBC.
Vergelijken loont altijd en kost je in het slechtste geval alleen een beetje tijd.
Aan een lening zit je wel jaren vast. Ook aan één met slechte voorwaarden.
Bye bye KBC.
Vergelijken loont altijd en kost je in het slechtste geval alleen een beetje tijd.
Aan een lening zit je wel jaren vast. Ook aan één met slechte voorwaarden.