SZV in pensionsparen?
TIP
SZV in pensionsparen?
Hey,
Kan er iemand meer uitleg geven over schuldsaldo verzekering in te brengen als pensionsparen?
Ik vind dit nergens terug op een website van de overheid?
Kan er iemand meer uitleg geven over schuldsaldo verzekering in te brengen als pensionsparen?
Klopt dit? Je kan dan niet meer pension sparen gedurende de duur van je lening ook al heb je bv na 4 jaar pension sparen volledig afbetaald?Als je kiest voor SSV onder pensioensparen dan gaan ze de totale premie van je SSV verdelen over een aantal jaren waarbij je jaarlijks het max bedrag van pensioensparen stort zijnde 940eur.
BVB. Is de premie 3.000eur : dan zal je dus 3jaar lang 940eur betalen + nog één jaar 180eur.
Maar zoals reeds gezegd ,het is niet omdat je in 4 jaar de premie betaalt dat je dan pensioensparen kunt opstarten onder de vorm van een spaarverzekering. De SSV wordt gelijkgesteld aan een pensioenspaarcontract dat loopt zolang de lening loopt.
Ik vind dit nergens terug op een website van de overheid?
Re: SZV in pensionsparen?
Je kan altijd pensioensparen, zoveel je wil, op zoveel pensioenspaarverzekeringen als je maar wil.
Maar je kan slechts 1 daarvan inbrengen in je belastingen per jaar. En dat hoeft niet dezelfde te zijn als vorige jaren. Voor de fiscus maakt het niet uit aan wie je de premie betaalt.
Let wel op, alles dat je ooit in je leven inbrengt als zijnde pensioensparen, dat zal later bij de uitbetaling ervan, belast worden als zijnde pensioensparen...
Dus, als je ssv ooit moet uitbetalen (wat ik niemand toewens) dan zal je op dat uitgekeerde bedrag (afbetaling van de woning) dus ook belastingen moeten betalen als je ooit ook maar 1jaar deze ingegeven hebt als pensoeinsparen. Persoonlijk vind ik dit dus niet echt een aan te raden optie...
Zelf heb ik gekozen om de ssv voor 2/3 looptijd van de lening af te betalen met jaarlijkse premies, en gewoon pensioensparen te doen zoals het mij uitkomt.
Trouwens, wat levert het op om je ssv als pensioensparen in te geven? Hooguit een 1000€ Op enkele jaren tijd. lijkt mij het het risico om belast te worden bij uitkering ervan niet echt waard...
Maar je kan slechts 1 daarvan inbrengen in je belastingen per jaar. En dat hoeft niet dezelfde te zijn als vorige jaren. Voor de fiscus maakt het niet uit aan wie je de premie betaalt.
Let wel op, alles dat je ooit in je leven inbrengt als zijnde pensioensparen, dat zal later bij de uitbetaling ervan, belast worden als zijnde pensioensparen...
Dus, als je ssv ooit moet uitbetalen (wat ik niemand toewens) dan zal je op dat uitgekeerde bedrag (afbetaling van de woning) dus ook belastingen moeten betalen als je ooit ook maar 1jaar deze ingegeven hebt als pensoeinsparen. Persoonlijk vind ik dit dus niet echt een aan te raden optie...
Zelf heb ik gekozen om de ssv voor 2/3 looptijd van de lening af te betalen met jaarlijkse premies, en gewoon pensioensparen te doen zoals het mij uitkomt.
Trouwens, wat levert het op om je ssv als pensioensparen in te geven? Hooguit een 1000€ Op enkele jaren tijd. lijkt mij het het risico om belast te worden bij uitkering ervan niet echt waard...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.