Terugbetaling ontvangen op BNP Pension Fund Balanced
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Terugbetaling ontvangen op BNP Pension Fund Balanced
Hallo
Ik keek zonet naar mijn pensioenspaarfonds om te zien hoeveel ik in 2016 nog moest storten om de volle 940 euro te sparen. Dat is intussen in orde, maar er viel mij iets anders op.
15 september 2016 ontving ik een terugbetaling van 9,34 euro aan een koers van 180,27 euro. Het aantal deelbewijzen is hierdoor -0,052 gegaan.
Mag ik vragen of iemand weet wat dit is? Ik heb ben op geen pensioengerechtigde leeftijd. Heb geen geld opgevraagd. Ben wel op 4 januari 2016 naar de bank geweest voor een transfer van Rabobank naar BNP. Maar dit kan er volgens mij ook niets mee te maken hebben.
Ik keek zonet naar mijn pensioenspaarfonds om te zien hoeveel ik in 2016 nog moest storten om de volle 940 euro te sparen. Dat is intussen in orde, maar er viel mij iets anders op.
15 september 2016 ontving ik een terugbetaling van 9,34 euro aan een koers van 180,27 euro. Het aantal deelbewijzen is hierdoor -0,052 gegaan.
Mag ik vragen of iemand weet wat dit is? Ik heb ben op geen pensioengerechtigde leeftijd. Heb geen geld opgevraagd. Ben wel op 4 januari 2016 naar de bank geweest voor een transfer van Rabobank naar BNP. Maar dit kan er volgens mij ook niets mee te maken hebben.
Re: Terugbetaling ontvangen op BNP Pension Fund Balanced
Dat gaat over de anticipatieve heffing op pensioensparen. Zie hier.
De taksheffing wordt gedeeltelijk vervroegd. Van 2015 tot 2019 betaalt u elk jaar reeds 1 % op de reserve van uw contract per 31 december 2014.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit heeft te maken met de vervroegde inning van de taks op het pensioensparen die de regering heeft ingevoerd. Dit is vorig jaar in september voor de eerste keer ingehouden.
Ik heb dat nooit gezien, maar mijn pensioenspaarfonds volg ik toch niet op. Heeft ook geen zin aangezien ik nog 36 jaar te sparen heb.Jeky schreef:Dit heeft te maken met de vervroegde inning van de taks op het pensioensparen die de regering heeft ingevoerd. Dit is vorig jaar in september voor de eerste keer ingehouden.
Dus je hebt het niet gezien vorig jaar en volgt het niet op, maar toch valt het je nu plots wel op ? Logisch :p
Die heffing is trouwens voor vijf jaar, de volgende drie jaren ben je dus gewaarschuwd in september.
en wat zit jij trouwens op een balanced fonds te doen als je nog 36 jaar te sparen hebt
Die heffing is trouwens voor vijf jaar, de volgende drie jaren ben je dus gewaarschuwd in september.
en wat zit jij trouwens op een balanced fonds te doen als je nog 36 jaar te sparen hebt

Ik twijfelde tussen Growth en Balanced, maar de Balanced kwam als beste uit de ranking bij MijnKapitaal. Maar ook mede door het feit dat er misschien een serieuze correctie kan komen. Dan ben je beter of met een Balanced dan met de Growth-versie. Wanneer een crash zich in gang zet ga ik wel over naar de Growth.Boogje schreef:wat zit jij trouwens op een balanced fonds te doen als je nog 36 jaar te sparen hebt